נשים ומחשבים: ילנה קרבלידו, RAD

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ילנה קרבלידו, מפתחת בקאנד ב-RAD

ילנה קרבלידו, מפתחת בקאנד ב-RAD.

שם ותפקיד: ילנה קרבלידו, מפתחת בקאנד ב-RAD.

תפקידים קודמים: את התפקיד הראשון שלי בתעשיית ההיי-טק הישראלית התחלתי כ-QA בחברת RAD  ממש בסיום התואר. הגעתי כבוגרת עם המון מוטיבציה להתקדם וחברת RAD תמכה בי לאורך כל הדרך ונתנה מקום להתקדמות ואפשרה לי להתפתח מתפקיד לתפקיד עד לתפקיד העכשווי שלי – מפתחת backend. מעבר לגאווה שהמוצרים שלנו מותקנים בשדות תעופה, ברשתות חשמל ותחבורה ואצל ספקיות שירותי התקשורת הגדולות העולם, עם השנים הפנמתי שההון האנושי ב-RAD הוא מדהים והבנתי שהאנשים שמסביבי מהווים גורם הצלחה קריטי להתפתחות ולצמיחה לא רק של החברה, אלא גם שלי.

השכלה/שירות צבאי: מהנדסת תוכנה, שירות צבאי כעתודאית תוכנה בחיל התקשוב

משפחה: נשואה + 2 שובבים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

עוד בתיכון הייתי מאוד ריאלית, אז היה לי ברור שאעסוק בתחום ההנדסה… הנדסת תוכנה הוא תחום מאוד מתמטי לכן התחברתי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני לא חושבת שיש אפליה, ולשמחתי גם לא יצא לי לחוות, אך כן ישנו קושי גדול יותר לנשים לשלב תפקיד בתעשיית ההיי-טק יחד עם ניהול משפחה (לגמרי חושבת שזה משפיע על גברים באותה מידה, שכן אני אוהבת לחשוב שאנו בעידן שוויוני).

אחד המחסומים העיקריים שאני מזהה כיום הוא שהחשיפה של בנות עוד בגילאים קטנים של בית הספר והתיכון לתחומים טכנולוגיים היא מאוד קטנה, דבר שמוביל לפחות בנות שמגבירות מגמות טכנולוגיות, וכתוצאה מכך גם פחות בוגרות בלימודים האקדמאים. צריך לעשות משהו עם זה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לשמחתי לא נתקלתי באפליה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אם אתם מתעצלים לכתוב back-end אז אולי לפחות בק-אנד

    מה זה בקאנד אין דבר כזה מפתח קאנד...

אירועים קרובים