נשים ומחשבים: סיון נויפלד, איגוד ההיי-טק הישראלי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מנהלת פיתוח עסקי וראש תחום תעשייה 4.0 ומחשוב קוונטי באיגוד ההיי-טק הישראלי

סיון נויפלד, מנהלת פיתוח עסקי וראש תחום תעשייה 4.0 ומחשוב קוונטי באיגוד ההיי-טק הישראלי.

שם ותפקיד: סיון נויפלד, מנהלת פיתוח עסקי וראש תחום תעשייה 4.0 ומחשוב קוונטי באיגוד ההיי-טק הישראלי.

ותק בתפקיד: שבעה חודשים.

השכלה ושירות צבאי: שירתי בפיקוד העורף באגף קשר – בצבא הבנתי כמה אני חדורת מטרה ובעלת יכולות ניהול. בעלת תואר ראשון מהאוניברסיטה הפתוחה – הבחירה לעשות תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה הייתה החלטה מדהימה. הצלחתי להשתלב בעולם העסקי מגיל צעיר ובמקביל ללמוד. ולסיים כבוגרת תואר ראשון במדעי החברה. במהלך השנים עשיתי קורסים נוספים בתחומים מגוונים, רובם בפן הכלכלי-פיננסי.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? האמת – מאד במקרה. הכל התחיל בעמותה שעבדתי בה, בשלב מסוים קודמתי לתפקיד ניהולי במסגרת תוכנית התנסות בתעשייה, בתוכנית עבדתי מול חברות היי-טק רבות ומול התעשייה בישראל, וכך גיליתי כמה העולם הטכנולוגי מסקרן אותי ומדבר אליי, עד שהחלטתי להתמקד בנושא וללמוד באופן עצמאי, כך שההשתלבות כיום באיגוד ההיי-טק מאד טבעית לי, ועם זאת עדיין לומדת כל הזמן.
האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שהאפליה קיימת אנחנו עדיין רואים יותר גברים בעמדות בכירות, עדיין יש פערי שכר בין גברים ונשים, ניתן לראות זאת אפילו בכנסים, שלרוב אנחנו רואים דמויות גבריות, למרות שיש נשים חזקות בתעשייה באותם התפקידים. כמו כן, דרישות התפקיד עדיין בלשון שמותאמת יותר לגברים, דבר הגורם לנשים לא להגיש מועמדות לתפקידים שיכולים להיות רלוונטיים עבורן.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לרוב אני מנסה לא לייחס חשיבות לנושא ולקדם את עצמי בזכות עצמי, היכולות והכישורים שלי, ולא לתת במה לזה שאני אישה. ולמרות הכל, כן. באחד ממקומות העבודה שלי, כאשר נפתחה משרת ניהול משמעותית, ראו לנכון להציע את התפקיד לאחד העובדים האחרים בארגון, למרות שהיה מאוד ברור לכולם שברגע שהתפקיד מתפנה אני מקבלת את המשרה. היו לי את כל הכישורים הנכונים עבור המשרה, המשרה פשוט הייתה תפורה בשבילי.

ברגע הראשון שעודכנתי על הנושא הרגשתי בוקס בבטן, כי עבדתי כל כך קשה והקרדיט היה צריך להישאר אצלי. זו הפעם הראשונה שבה נעמדתי על הרגליים האחוריות והודעתי נחרצות – שהתפקיד שייך לי. זה עשה את שלו, את התפקיד קיבלתי – והאמת שבגאווה – עבדתי קשה כדי לחגוג את הרגע.

המקרה זה נתן לי שיעור משמעותי לחיים. אני מאמינה שאנחנו אחראיות למסלול הקריירה שלנו ואפשר להגיד בקול רם מה אנחנו רוצות ולאן אנחנו שואפות להגיע.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים