נשים ומחשבים: יוליה נמץ, פאפאיה גיימינג

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: יוליה נמץ, מנהלת תחום פרויקטים בפאפאיה גיימינג

יוליה נמץ, מנהלת תחום פרויקטים בפאפאיה גיימינג.

שם ותפקיד: יוליה נמץ, מנהלת תחום פרויקטים בפאפאיה גיימינג.

השכלה ושירות צבאי: השכלה תיכונית, שירות צבאי מלא ביחידה 8200.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

התחלתי את דרכי המקצועית בתור עובדת תמיכה טכנית באמדוקס מיד עם השחרור מצה״ל. הפנייה לעולמות הטכנולוגיה היא מהלך מאוד טבעי עבור יוצאי 8200. רבים מחליטים עם הזמן לפנות לכיווני קריירה אחרים, אך אני מהר מאוד הבנתי שהטכנולוגיה מרתקת אותי. היה לי גם המזל להתנסות בקשת רחבה מאוד של תפקידים – מפיתוח והתקנות חומרה ומוצר, כשבסופו של דבר הבנתי שהחוזקה שלי היא בעולמות ניהול הפרויקטים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לאורך כל הקריירה שלי היה לי העונג לעבוד לצד נשים חזקות ומרשימות מאוד בתפקידים שונים ומגוונים, כולל תפקידי ניהול בכירים. אותן נשים היו עבורי השראה, חלקן היו עבורי מנטוריות ומודלים לחיקוי והגדילו בי את הרצון להתקדם ולהתפתח לניהול בכיר בעצמי.

במקומות העבודה שלי לא הורגשה אווירה של אפליה או הפחתה בערך הנשים למול הגברים באופן מובהק, אפילו להפך. אך מחברותי בפורומים וקהילות נשים שונות אני למדה, שמקומות העבודה שאני חווייתי לא בהכרח מייצגים את כלל תעשיית הטכנולוגיה.

אם מסתכלים על הנתונים היבשים, בפרט לאחר יציאת חוק שכר הוגן, המחייב חברות מעל גודל מסוים לחשוף את פערי השכר בין גברים לנשים – יש בהחלט אפליה מסוימת בין גברים לנשים ברמת השכר.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

בתחילת דרכי בתור אישה צעירה בתחום הטכנולוגיה הרגשתי לא פעם שאני צריכה להוכיח את עצמי יותר מהקולגות הגברים. לעיתים הרגשתי שהם זכו בהערכה וכבוד שאני הייתי מרוויחה במאמץ גדול יותר. בטבע שלי אני אדם חיובי והתייחסתי למצב הזה כאתגר ולא כמגבלה, זה דחף אותי להיות טובה יותר וחזקה יותר.

כיום שמתי לי למטרה לסייע לנשים צעירות בתחילת הקריירה שלהן לצבור את הידע והביטחון ולתת להן את התמיכה.

אצלנו בפאפאיה גיימינג יצאו בגיוס עובדים משמעותי לאחרונה, ואשמח מאוד לראות יותר נשים המשתלבות בתפקידים הטכנולוגיים. כל אישה שתצטרף לחברה תחווה סביבה מקצועית ומעשירה ובעיקר- שיווניות לגמרי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דנה לפינסקי

    אשה מדהימה! חכמה, חיובית ועם כתפיים רחבות מאין כמוהן. קולגה מעוררת השראה שמוכיחה באופן יומיומי שסופו של הפער בין נשים לגברים בתעשייה מתקרב.

אירועים קרובים