לא רק AI: האם APIs יכולים לשפר את עבודת המפתחים?

אידו ג'ינו, מייסד ומנכ"ל ראפיד, מציע כיצד לשלב APIs כדי לשפר את חוויית המפתחים

13/03/2023 13:20
אידו ג'ינו, מייסד ויועץ טכני ב-ראפיד, ומנכ"לה לשעבר.

המחסור במפתחים קיים שנים רבות. גל הפיטורים בהיי-טק עשוי להזרים לשוק העבודה מועמדים, אבל בטווח הקצר, אי הוודאות הכלכלית יכולה רק להפעיל לחץ על צוותי הפיתוח לעשות יותר עם פחות אמצעים בכדי לשפר תוצאות. שכר והטבות חיוניים בכדי למשוך ולשמר טאלנטים, אבל מפתחים מחפשים תפקידים בהם הם יכולים לעשות את ההבדל ולחוש שהם בעלי משמעות.

כפי שניסח זאת אחד מעמיתיי, 'מפתחים אוהבים לכתוב קוד שמשתמשים בו'. מפתחים רוצים לגלות ולנצל את ה-API היעילים ביותר, כדי לשפר את כישוריהם ולבצע את העבודה. אבל עם הפיצוץ של API, פלטפורמות SaaS ומחסני נתונים בענן, מציאת השירותים הטובים ביותר מהווה אתגר.

ממשקי API הם היחידה הבסיסית שהופכת את המערכות הארגוניות ליותר רספונסיביות וניתנות להתאמה. יותר מ-98% ממנהיגי ארגונים גדולים מסכימים שממשקי API הם חלק חיוני מהטרנספורמציה הדיגיטלית של הארגון, ורוב הארגונים משתמשים כיום במאות ממשקי API – הם הדבק שמחזיק את התוכנה המודרנית יחד

המציאות היא שתוכנה נוצרת רק לעתים רחוקות מאפס. מפתחים מושכים מדוגמאות, קטעים של קוד פתוח ומגוון שירותי API ציבוריים ופרטיים על מנת להזין יישומים עסקיים בזמן אמת. קצב החדשנות, נפח הצעות ה-SaaS והגודל של צוותים גלובליים, הופכים את זה למאתגר מאוד לעמוד בקצב. כדי להמשיך לפתח חדשנות, חברות צריכות ליצור תשתית API מתוחכמת, אך קלה לגישה.

יכולים לשפר את עבודת המפתחים. API.

יכולים לשפר את עבודת המפתחים. API. צילום: אילוסטרציה. SutterStock

ליצור יישומים רבי עוצמה ומשמעותיים

ממשקי API הם היחידה הבסיסית שהופכת את המערכות הארגוניות ליותר רספונסיביות וניתנות להתאמה. יותר מ-98% ממנהיגי ארגונים גדולים מסכימים שממשקי API הם חלק חיוני מהטרנספורמציה הדיגיטלית של הארגון, ורוב הארגונים משתמשים כיום במאות ממשקי API – הם הדבק שמחזיק את התוכנה המודרנית יחד.

עד כמה שממשקי API יכולים להיות חזקים, ראיתי שאפילו חברות התוכנה המתוחכמות ביותר בעולם יכולות להיאבק להביא שקיפות, נראות ונגישות ל-API העומדים לרשותן. צריך לאמץ גישה אחרת אם רוצים שמפתחים ישתפו פעולה ביעילות עם צוותים מגוונים. הנה כמה שיטות עבודה מומלצות שיעזרו למפתחים ליצור יישומים רבי עוצמה ומשמעותיים:

העריכו את כלי ה-API שיש לכם בהישג יד
ככל שצוותי התוכנה הופכים גדולים ומפוזרים יותר, הסיכוי שמפתח ימציא בטעות את הגלגל מחדש גדל משמעותית. חוסר היעילות של חיפוש מידע פנימי בלבד יכול להוסיף עלות מהותית. מפתחים לא צריכים לנסות ליצור מחדש את השירותים שכבר זמינים עבורם. מעקב וקטלוג ה-API המועדפים יכולים להיות חשובים מבחינה אסטרטגית לשותפויות עסקיות ויוזמות ארגוניות. הגישה הטובה ביותר היא להשתמש ב-API הנכונים מההתחלה, אבל מפתחים צריכים לדעת איפה לחפש.

חפשו בקטלוג, לא באינטרנט
כאשר חברות יוצרות קטלוג של API, זה עושה את זה הרבה יותר קל ושימושי. הקטלוג מספק את מקור האמת היחיד לסכימה ולסוגי נתונים, ועוזר להבטיח שלצוותי הפיתוח יש את היכולת לתכנן, לבדוק ולפרוס קוד מסביבת פיתוח משולבת אחת (IDE). כדאי לחפש כלים שישתלבו עם פלטפורמת ניהול הקוד שבה משתמשים. אם מישהו מציע גישה ל-API כהרחבת VS Code, מפתחים אפילו לא צריכים לעזוב את ה-Visual Studio כדי לבדוק את ממשקי ה-API שלהם.

לאכוף היום תקנים שיפחיתו בעיות המחר
אפילו בתוך חברה, ארגונים מבינים ש-API דורשים נראות בכל הקריאות. התבוננות, ניתוח ונקיטת פעולה בכל רמה של פעילות טכנולוגית היא הכרחית, ושיפור ה-governance הוא הצעד הראשון. governance יכול להאיץ את אספקת התוכנה, מכיוון שהוא מבטיח עמידה בתקנים מההתחלה. כאשר חברות מגדירות ומתעדות סוגי נתונים סטנדרטיים וסכמות עקביות, לא תהיה להן בעיה כזו. ולמרות שזה עשוי להיראות מרתיע בהתחלה, יש כמה דרכים פשוטות להתחיל לרכך את המורכבות, כמו שימוש ב-Linter. זו דרך רבת עוצמה לאכוף כללים מוגדרים ולעודד שיטות עבודה מומלצת ואחידה בעיצוב API וארכיטקטורת מערכת. Linting מספק מנגנון ביקורת לתהליך באופן אוטומטי ושילובו עם הגדרות סכמה טובות ומאגרי API יעזור למפתחים לבנות ממשקי API אמינים שיישארו עקביים.

פיתוח הצלחה סימביוטית
יצירת תשתית API יעילה יכולה לעזור לחברות לשמר מפתחים מוכשרים, למשוך צוות חדש, ובעיקר, להפוך את עבודתן למועילה. הופעת ממשקי ה-API אפשרה סגנון זה של אינטראקציה ואינטגרציה בזמן אמת, אך במקביל, ריבוי ממשקי API מקשה לעיתים על מפתחים לדעת היכן להתחיל. חשוב לוודא שיש למפתחים הבנה טובה של נוף התוכנה שלהם, לוודא שכלי ה-API שלהם מתאימים לצינור הפיתוח הרחב יותר, ולמנף governance וסטנדרטים כדי לבנות בסיס שיניע הצלחה ארוכת טווח וישמור על צוותי פיתוח מאושרים ופרודוקטיביים.

הכותב הוא מייסד ומנכ"ל ראפיד (Rapid)

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים