נשים ומחשבים: מיטל צלניק, פנג'יה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מיטל צלניק, מנהלת קבוצת הפיתוח של פנג'יה

מיטל צלניק, מנהלת קבוצת הפיתוח של פנג'יה

שם ותפקיד: מיטל צלניק, מנהלת קבוצת הפיתוח של פנג'יה (Pangea), המספקת מערכות זיהוי ביומטריות ופתרונות דיגיטליים עבור לקוחות ממשלתיים, ציבוריים ועסקיים ברחבי העולם.

השכלה ושירות צבאי: בוגרת תואר במנהל עסקים בהתמחות במערכות מידע מהמכון האקדמי רופין. שירות צבאי בחיל המודיעין.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מגיל צעיר התחברתי למקצועות הריאליים. למדתי במגמת מחשבים וכימיה בתיכון. בצבא שירתתי ביחידת מודיעין לא בתפקיד טכנולוגי. במהלך השירות חשתי את החוסר בהתעסקות הטכנולוגית וכתבתי פרויקטים קטנים להנאתי בזמני הפנוי. היה לי ברור שאשוב לעולם הטכנולוגי באקדמיה עם השחרור, וכך אכן עשיתי. סמוך לסיום הלימודים התחלתי לעבוד בפיתוח תוכנה, והתמקצעתי עם הזמן, כשאני מטפסת אט אט בסולם הדרגות. כיום אני מנהלת קבוצת פיתוח בחברה שמחזיקה ומפתחת קו מוצרים בעולם הזיהוי הביומטרי ומעורבת בתהליכי הפיתוח משלב איסוף הדרישות ועד הטמעה אצל הלקוח.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

נושא האפליה של נשים בתעשייה הישראלית נראה בעיניי במגמת שיפור, אך עדיין יש מה לעשות. אמנם נעשתה דרך מסוימת בשילוב נשים בתחומים טכנולוגיים, אם כי לטעמי המספרים עדיין נמוכים. נשים עדיין נשאלות בראיונות עבודה שאלות אסורות על פי החוק, כמו הריונות מתוכננים ואיך תנהלנה ג'אגלינג בין ילדים לעבודה. בהיבט המעשי והכואב מדובר בפועל על תגמול שכר נמוך משל גברים בתחום זהה.

עניין נוסף שלקחתי כאג'נדה אישית עם תחושה של שליחות הוא הנושא של קבלת השונות ושילוב האחר בארגון. אחד העקרונות שלי כאמא לילד עם צרכים מיוחדים הוא שימת דגש שעם השונות הזו באה פרספקטיבה אחרת ויכולות אישיות מדהימות לתרום ערך מוסף יקר לארגון. לפעמים אנשים כאלה לא עוברים את הפילטר הראשוני וזה הפסד כואב לארגון ולחברה בכללה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

כן, לצערי עם השנים נתקלתי באמירות מפלות ולא מקצועיות, ובמשך שנים בתחילת דרכי שכרי היה נמוך משל עמיתיי בתפקיד זהה. כיום אני גאה להיות חלק מקבוצת פנג'יה, שחרתה על דגלה את שוויון ההזדמנויות ומבצעת זאת בפועל ונותנת במה למי שראוי בפן המקצועי והבינאישי ללא הבדלי דת, גזע ומין.

אני נהנית להגיע לעבודה וגאה בפעילות שלנו.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים