הנמר בדרכים: ביקור בחשבשבת H-ERP של היום עם כמה טיפות נוסטלגיה

החברה הוותיקה התפתחה לתחום ה-ERP ובהתאם, הוסיפה את רצף האותיות הזה לשמה ● יותר מ-40 שנה אחרי ההיכרות עם מייסדי החברה, פלי הנמר שב למשרדיה - ומדווח

11/01/2023 13:37
אסף אברהמי, מנכ"ל חשבשבת H-ERP.

נתחיל היישר בגילוי נאות: השבוע ערכתי ביקור נוסטלגי במשרדיה של חברה שנוסדה, כמו חברת אנשים ומחשבים, בשנות ה-80', ואת שני המייסדים, בני הזוג רחל וד"ר אברהם (אבי) מידן הכרנו אישית – דליה אסיא-פלד, ואני פלי הנמר, בן זוגה.

גם כיום שמה של החברה הוא חשבשבת, אך נוספו לשמה האותיות H-ERP מהסיבה הפשוטה, שקשה ביותר לשנות תודעת תפיסה של אנשים, שזוכרים שחשבשבת היא התוכנה החלוצה והמובילה לניהול ממוחשב של הנהלת חשבונות ומלאי. אכן, כך היא התחילה אז, אך מאז היא כבר התפתחה לפתרון מוביל של ERP, הכולל ניהול מלאי, ניהול ייצור, ניהול שרשת אספקה, הנהלת חשבונות, ניהול לקוחות, ניהול קופות ומכירה באינטרנט. במערת מיועדת לארגונים בינוניים, קלה להפעלה ומאוד מתקדמת ומשך ההטמעה קצר מאוד.

בשנה האחרונה הצטרפו למערכת של החברה יותר מ-1,000 ארגונים חדשים. באוקטובר 2021 נמכרה החברה לחברת חילן הציבורית בשליטתו של אבי באום, תמורת 210 מיליון שקלים. חשבשבת ממשיכה לפעול כחברה עצמאית בראשותו של פרופ' אסף אברהמי, והיא מעסיקה 200  עובדים ב-13 סניפים, מרביתם אנשי פיתוח תוכנה. המטה שלה נמצא בתל אביב, בשכונת מונטפיורי הוותיקה, שקו הרקיע שלה ברובו מתנוסס לגובה שהיה מקובל בשנת 1922, שבה נבנו בתיה הראשונים, ושני בנייניה החדשים של חשבשבת הם בעלי שש קומות.

צמד בנייני חברת חשבשבת בשכונת מונטפיורי בתל אביב

צמד בנייני חברת חשבשבת בשכונת מונטפיורי בתל אביב. צילום: פלי הנמר

עוד טיפת נוסטלגיה חוויתי בפגישה עם אסף אברהמי, מנכ"ל החברה, שאותו אני זוכר עת ניהל את חברת YIT, שהייתה חברת מערכות המידע של קבוצת ידיעות אחרונות. מיד נזכרתי גם, שהוזמנתי להרצות בה "איך להיות נמר ולהצליח יותר", וגיליתי מי נמר "אמיתי" בה. אברהמי הוא גם קצין במיל' בחיל הים וגם פרופ' אורח בטכניון בהנדסת מערכות מידע – חוקר בתחום תעשייה וניהול ומערכות מידע. לפני הצטרפותו לחשבשבת ניהל את PayMax, המפתחת מערכות למפעלי-פיס ממשלתיים, שבבעלות משפחות נזריאן וקדישא והוביל אותה להצלחה גדולה בשוק האמריקני. אברהמי הוא אדם שמקרין לבביות והוא צבעוני באורח חייו ובפעילויותיו, ולמרות שהוא עובד ב"מדינת ת"א" הוא תושב גילון, יישוב קהילתי בגליל התחתון, במועצה האזורית משגב. היישוב הוקם בשנת 1980 (שוב שנות ה-80') ורחוק כ-130 ק"מ ממשרדו וכשעתיים נהיגה. הוא נשוי לקרן, מהנדסת ברפאל, ולהם חמישה ילדים: ארבעה שלהם וילד אומנה חמישי. אברהמי גם מתנדב כחבר הנהלת המועצה האזורית משגב וכחבר הנהלה במרכז להעצמת האזרח. וחוץ מזה, הוא גם איש ברזל חובב. צבעוני, כבר אמרתי?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים