נשים ומחשבים: מעין שחר, UST

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מעין שחר, מנהלת שותפויות אסטרטגיות ב-UST

מעין שחר, מנהלת שותפויות אסטרטגיות ב-UST.

שם ותפקיד: מעין שחר, מנהלת שותפויות אסטרטגיות ב-UST.

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: אני עוסקת בפיתוח עסקי מעל 14 שנה. לפני שהצטרפתי ל-UST הייתי יועצת ועבדתי עם המון חברות, יזמים ויזמיות על פיתוח עסקי, פתיחת שווקים ובניית מודלים חדשים לפעילות. הייתי מנכ"לית של סטארט-אפ בתחום הרפואי, SensPD, שמפתח טכנולוגיה לזיהוי מוקדם ואובייקטיבי של אוטיזם, וניהלתי את מחלקת הפיתוח העסקי בחברת Fibonatix, הפועלת בעולמות הטכנולוגיה הפיננסיים (פינטק).

השכלה ושירות צבאי: בצבא הייתי סמב"צית בימ"מ. יש לי תואר ראשון בתקשורת וניהול ותואר שני בייעוץ ארגוני אסטרטגי.

משפחה: אני נשואה לטמיר, איש תעשיה אווירית, ואמא לשתי בנות מהממות בגילאי 8 ו-5.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אני אוהבת להיות בשלבים המוקדמים של חברות, הנקודה שבה לכל פעולה יש אימפקט משמעותי ואפשר למדוד הצלחה די מהר. זה הוביל אותי לעולם הסטארט-אפים. אין לי השכלה טכנולוגית, אבל יש לי הבנה עסקית, אני לומדת מהר ויודעת לייצר שיתופי פעולה ומנועי צמיחה למוצרים טכנולוגיים מורכבים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? יצא לי לא מעט לצערי להיות האישה היחידה בחדר, זאת חוויה שהרבה נשים חוות בתעשייה. עברתי במהלך השנים ניסיונות הקטנה, ועם הזמן פיתחתי טקטיקות להתמודדות. לדוגמה, תמיד להשמיע קול, כדי שיזכרו אותך; לזהות מוקדי כוח בחדר, ולייצר תהליך של "השוואת טמפרטורות".

יש לנו עוד דרך ארוכה. הרבה חברות שאני פוגשת מורכבות מרוב גברי, עדיין יש חוסר איזון בין גברים ונשים בעמדות בכירות, פעם זה היה שקוף. היום זה כבר נושא לדיון.

לשמחתי אני רואה יותר ויותר נשים בתעשייה ושמחה לעבוד איתן ולייצר שיתופי פעולה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לשמחתי, לכל תפקיד משמעותי שעשיתי הגעתי דרך רשת הקשרים המקצועית והחברית שלי. עבדתי ואני עובדת עם גברים ונשים שהדיון איתם הוא מקצועי וערכי. בפעמים הבודדות שעשיתי תהליכי מיון (זה היה דיי מזמן) נשאלתי לגבי מצבי המשפחתי ומה אני מתכננת לעשות עם הבנות שלי, כי המשרה דורשת שעות ארוכות. אני בספק אם גברים בראיונות חווים את זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים