מונדיאל 2022: הנבואה ניתנה לאוהדים, לפאול התמנון ולצ'טבוט ה-AI

אילו נבחרות-חברות טכנולוגיה ינצחו בסוף השבוע ויעפילו לחצי גמר המונדיאל? התחזית שלנו ● וגם: מי השחקן הטוב בעולם? לא מי שחשבתם

08/12/2022 14:13
רגע לפני סוף המונדיאל.

משחקי הכס של מונדיאל 2022 יעברו בסוף השבוע שלב משמעותי בדרך לשיאם, עם ארבעת משחקי רבע הגמר, שכל אחד מהם (כמעט) יכול להיות משחק גמר בפני עצמו.

בכל יום אני סוקר כאן את משחקי המונדיאל מהיום הקודם ומצמיד אליהן חברות טכנולוגיה. אתמול (ד') לא היו משחקים בטורניר – וגם היום אין. הם יתחדשו מחר. לכן, החלטתי להקדיש את הטור של היום לניחושים לא ממש פרועים מה יקרה בשלב רבע הגמר, ואת מי נראה בחצי הגמר בימים שלישי ורביעי הקרובים.

במונדיאל 2010 התוודענו לפאול התמנון, ש-"חזה" בהצלחה את הנבחרות המנצחות בשמונת המשחקים שהוא נשאל עליהם. פאול כבר לא איתנו ואנחנו בעידן אחר, ולכן, הלכתי לחפש את התשובות בדרך טכנולוגית, באמצעות צ'טבוט מבוסס AI. במקרה שלי, יש לי שני "צ'טבוטים מבוססי AI" שאני שואל אותם בווטסאפ ומקבל תשובות – עד כה עם 100% הצלחה בניחוש המנצחות במשחקים ואפילו התוצאות: האחד הוא הבן שלי, רועי, והשני הוא לייזי אורן ממטריקס. אלא שהפעם החלטתי לאתגר את עצמי, ואחרי חשיבה ארוכה ושיטוט באינטרנט אני נותן כאן את התחזית שלי למנצחות במשחקי רבע הגמר.

הרי הניחושים ועיקרם תחילה

אז מה יהיה? ברמת המאקרו, אני מעריך שכמו בשלב שמינית הגמר, תהיה ברבע הפתעה אחת, וברוב המשחקים תנצח הפייבוריטית. לא יהיו פנדלים אבל בהחלט תהיינה דרמות.

ולניחושים בהרחבה: במשחק הראשון, בדרבי של המלכה והמלך של עולם הענן, ייפגשו קרואטיה-סיילספורס וברזיל-אמזון, שהיא גם הפייבוריטית לניצחון. אני חוזה שהבדלי הרמות בין שתי הנבחרות והעובדה שקרואטיה-סיילספורס מתקשה מתחילת המונדיאל לשחזר את היכולת שלה מלפני ארבע שנים, שהביאה אותה לתואר סגנית אלופת העולם, יבואו לידי ביטוי בניצחון חלק של ברזיל-אמזון. למי שחושב שנחזור לתסריט של מונדיאל 1982, כאשר ברזיל-אמזון הופיעה למשחק שלב הבתים השני ועפה בתוצאה 3:2, אני אומר שלקרואטיה-סיילספורס אין את פאולו רוסו, שהעיף אותה אז. בסופו של דבר, התחזית שלי היא שתשתיות הענן של אמזון (AWS) ינצחו את תוכנת ה-SaaS של סיילפורס בתוצאה 1:3.

דרבי המפסידות בנימבוס

במשחק השני יעלו על המגרש, בדרבי של יצרניות הענן שהפסידו ב-"מגרש" של מכרז נימבוס של הממשלה, הולנד-אורקל וארגנטינה-מיקרוסופט. אמנם, הענקית מבואנוס איירס ומסי, הכוכב הבלתי מעורער שלה, הם הפייבוריטים במשחק, אבל אני מעריך שתיפול כאן הפתעה גדולה, כאשר הולנד-אורקל, שיש לה את ואן חאל (שהוא לארי אליסון של ההולנדים), תנצח בתוצאה ההיסטורית 1:3. למה היסטורית? משום שאז היא תנקום את ההפסד שלה לארגנטינה-מיקרוסופט בגמר מונדיאל 1978, בדיוק באותה התוצאה.

לא השחקן הכי טוב בעולם. ליונל מסי.

לא השחקן הכי טוב בעולם. ליונל מסי. צילום: BigStock

הסיפור של המשחק יהיה התמונות של מסי בסיומו, שירד מהבמה העולמית של המונדיאל ללא אליפות עולם, ובכך ייסתם הגולל, אחת ולתמיד, על השאלה שכולנו שואלים את המראה של האמא החורגת של שלגיה: מראה מראה שעל הקיר, מי השחקן הכי טוב בעיר? (או, יותר נכון, בעולם). אז מי? התשובה בהמשך – והיא די מפתיעה.

הכובע האדום של רונאלדו

ממשחקי יום שישי לאלה שייערכו בשבת: במשחק השלישי יתמודדו הנבחרת המפתיעה מרוקו-באבקום מול נבחרת הקוד הפתוח פורטוגל-רד-האט. הקרב שבין הדגל האדום לכובע האדום יסתיים בניצחון מינימלי 1:0 לחברים הפורטוגלים, כאשר כובש השער יהיה לא אחר מאשר רונאלדו. הכוכב יוכיח שהגם שלפורטוגל יש הרבה שחקנים ולרד-האט יש הרבה מוצרים, רונאלדו הוא עדיין האס המנצח שלה, כמו שתשתיות הלינוקס של רד-האט הן הליבה של העסקים והכוכב הבלתי מעורער שלה גם כיום. רונאלדו, בעל ההישגים אין ספור, יתקדם עוד שלב, בתקווה להגיע לגמר ולקחת את הגביע, ופעם אחת ולתמיד לקבל את התשובה שהוא הכדורגלן הכי טוב בעולם. אלא שהוא לא. מי כן? נא להתאזר בעוד קצת סבלנות.

לא השחקן הכי טוב בעולם. כריסטיאנו רונאלדו.

לא השחקן הכי טוב בעולם. כריסטיאנו רונאלדו. צילום: BigStock

הקרם דה לה קרם של רבע הגמר

המשחק הרביעי והאחרון ברבע הגמר יהיה הקרם דה לה קרם שלו, התמודדות מרתקת בין הנבחרות של שתי המדינות שמפרידה ביניהן רק תעלת לה מאנש: צרפת-פייסבוק – אלופת העולם הנוכחית והבאה, ומי שהיא עדיין אלופת הרשתות החברתיות – ויבמ-אנגליה. זה משחק שכולו היסטוריה – ממלחמת 100 השנים, שהתחוללה בין האנגלים לצרפתים, ועד לקרב בין העולם הישם לעולם החדש בתחום הטכנולוגיה.

כן השחקן הכי טוב בעולם. קיליאן אמבפה.

כן השחקן הכי טוב בעולם. קיליאן אמבפה. צילום: BigStock

במשחק הזה, צרפת-פייסבוק היא הפייבוריטית, ועם כל הכבוד לכדורגל האנגלי ולמסורת (ויש כבוד), הוא יסתיים בתוצאה 2:3 לנבחרת מארץ הטריקולור, שיביאו את כל החברים שלהם מהרשת החברתית של מארק צוקרברג לעודד ולהריע לכוכב הגדול מכולם, זה שעולה על הרמה אפילו של פלה האגדי, ושהאמא החורגת של שלגיה אומרת שהוא הכי טוב בעולם: קיליאן אמבפה. הארי (קיין), שבאליפות הזאת לא פגש את סאלי ולא כבש, יסיים את המשחק עם אכזבה גדולה, אבל עם הבנה שנבחרת צרפת-פייסבוק היא באמת משהו מעולם אחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים