מונדיאל 2022: הסנסציה של NSO

הפעם, הסנסציה הזאת חיובית: ערב הסעודית-NSO היממה את ארגנטינה-מיקרוסופט, שלמרות מסי, או סאטיה נאדלה, לא הצליחה לנצח

23/11/2022 17:45
ממש לא בטוח שהגביע יהיה של ארגנטינה-מיקרוסופט.

NSO היא חברה ששמה נקשר בסנסציות, במובן השלילי של המילה – בין אם מכירת תוכנת פגסוס שלה למשטרים שמדכאים זכויות אדם, העובדה שהאמריקנים מטילים עליה מגבלות ועד לתחקיר המפורסם של כלכליסט. הפעם, אני מבקש לקשר אותה לסנסציה במובן החיובי של המילה – לניצחון של ערב הסעודית על ארגנטינה במונדיאל, שהכניס את העולם להלם ואת הסעודים לאקסטזה.

יום המשחקים אתמול (ג') התחיל בהפתעת הענק, כאשר ערב הסעודית-NSO השתמשה בכל כלי הסייבר ההתקפי האפשריים וניצחה את ארגנטינה-מיקרוסופט. הנבחרת מדרום אמריקה עלתה למגרש עם ביטחון גדול שהיא הולכת לעשות טורניר גדול ולהביא את הגביע לבואנוס איירס, או לרדמונד, ביחד עם ליונל מסי, או סאטיה נאדלה.

למיקרוסופט-ארגנטינה יש את כל הכלים להצליח במשחקים – מרמת התשתיות, דרך פתרונות הסייבר, הקישור החכם (שיודע לנתח סיטואציות ונתונים ולייצר מכירות ופיצוח הגנות), ועד למתקפה קטלנית וכלי CRM שיודעים לייצר את הפתרונות לשערים מרהיבים. שלא לדבר על ה-Windows הפופולריים, שמאפשרים לנו "לנשום" את הכדורגל הנפלא שהיא מציגה לנו.

מול ארגנטינה-מיקרוסופט התייצבה, כאמור, ערב הסעודית-NSO. לפי הפרסומים, הסעודים השתמשו בפגסוס לסייבר התקפי כדי לעשות גם דברים אסורים ולשלוט במגרש שלהם. עסקינן במדינה עשירה, שמשתמשת בכל הכלים שלה כדי להגן על עצמה ולהתקיף אחרים, כולל שימוש בקצב הפקת הנפט לעולם כדי להשיג הישגים פוליטיים. במשחק אתמול, יכולת הסייבר ההתקפי שלה הפתיעה את כולם.

אהבת נבחרת ארגנטינה היא כמעט קונצנזוס, ורבים מאוד רוצים שהיא תתקדם לשלבים הבאים – בין אם הם אוהדים את הנבחרת הארגנטינית ובין אם רק את מסי. ייתכן שזאת הסיבה ששופטי ה-VAR העניקו למסי מתנה בדמות פנדל, שאפשר לו לקבוע 1:0 לארגנטינה-מיקרוסופט בדקה העשירית של המשחק. אלא שסעודיה-NSO לא נכנסה להלם. יתרה מזאת, בדקות ה-48 וה-53 היא הוכיחה שבתחום הסייבר ההתקפי מספיק לעקוץ פעם אחת או פעמיים בשביל לנצח, בעטה את שתי הבעיטות היחידות שלה למסגרת וכבשה שני שערים מרהיבים. בשער השני, סאלם אל דאורסי השתמש בכלי הסייבר של NSO וסלל את דרכו בכדרור חכם בתוך הרחבה, עד שהוא הגיע לנקודה טובה וממנה שלח טיל לרשת.

לעומת זאת, ומה שהיה מדהים במשחק, ארגנטינה-מיקרוסופט אמנם שיחקה טוב, בעטה 15 פעמים לשער ומתוכן שש למסגרת, שלטה במשחק (69% החזקה בכדור), אבל פשוט לא הצליחה להבקיע. למה? מזל של הסעודים, עם כדורים שנשלחו לקורה, ויכולת טובה של ההגנה והשוער – מה שהוכיח שיש להם לא רק סייבר התקפי, אלא גם הגנתי.

האם המשחק הזה מבשר על סוף דרכה של ארגנטינה-מיקרוסופט בטורניר? לא בהכרח. ב-1990 הפסידה ארגנטינה (שהייתה אז אלופת העולם) במשחק הפתיחה לקמרון ובאותו הטורניר היא הגיע עד לגמר – שגם בו היא הפסידה, הפעם לנבחרת גרמניה המערבית.

סייבר זה לא רק ערב הסעודית-NSO

מה שיכול לעזור לארגנטינה הוא התיקו בין פולין-מטריקס (בעלי המניות העיקריים של קבוצת פורמולה, בעלת השליטה במטריקס, היא ענקית ה-IT הפולנית אסקו) למקסיקו-F5. זו האחרונה מתבססת על הגנת ברזל ושימוש בכל הכלים ההגנתיים כדי להתיש את הקבוצה שממול, ביחד עם כלי התקפים מגוונים. במשחק, שהיה בשליטה של נבחרת פולין, החטיא הכוכב הגדול שלה, לבנדובסקי-מוטי גוטמן, פנדל לאחר שהשוער המקסיקני האגדי אוצ'ואה הוציא את כל כלי ההגנה האפשריים של F5. חשוב לציין שעל אף שהתוצאה בסיום הייתה 0-0, היו במשחק המון הזדמנויות, ונראה היה ששתי הנבחרות מנסות לכבוש ולנצח. בסך הכול נרשמו 17 בעיטות לשער, מתוכן שש למסגרת.

משחק נוסף שהתקיים אתמול היה זה שבו התחרו נבחרות דנמרק-ג'יי פרוג וטוניס-מדפורנט. גם המשחק הזה הסתיים בשוויון ללא שערים. נבחרת ה-"צפרדעים" הדנים היא נבחרת יוניקורן מהאגדות, והיא מועמדת חזקה להיות הצפרדע הירוקה שתקפוץ לשלבים הבאים. יסייעו לה בכך פתרונות ה-DevOps של ג'יי פרוג, שמאפשרים מעבר מהיר מהגנה להתקפה, מפיתוח לדליברי, תוך ניהול ספריות התוכנה בענן ובקוד הפתוח. כמו ג'יי פרוג, נבחרת דנמרק, שכבר זכתה בעבר ביורו, היא סיפור הצלחה מהאגדות.

מולה התייצבה טוניס-מדפורנט – נבחרת אפריקנית בולטת שהיא גם חברת תוכנה שמובילה בעולמות ה-WMS. כמו מדפורנט, נבחרת טוניס יודעת לנהל את מחסני הכישרון שלה בצורה חכמה, תוך שינוע האנשים ממקום למקום במגרש, וניהול מקסימלי של מלאי הכישרון שיש לה.

המשחק האחרון הפגיש את אוסטרליה-אטלסיאן (חברת תוכנה אוסטרלית, היצרנית של ג'ירה ועוד הרבה מאוד יישומים ואפליקציות על ג'ירה) עם צרפת-פייסבוק. ההתחלה הייתה מפתיעה, כאשר אוסטרליה-אטלסיאן, בהתקפה מתפרצת, כבשה את השער הראשון, אבל אז הגיעו החברים הצרפתים-פייסבוקים וביחד עם זירו – שהוא, ללא ספק הווטסאפ של הנבחרת – מחצו את יריביהם עם רביעיית שערים. הבעיה שמעיבה קצת על צרפת-פייסבוק היא מכת הפציעות, שממשיכה ובקצב, עד כדי כך שבשלושת רבעי צחוק אפשר לקוות שבשלב הבא היא לא תצטרך לצאת בקמפיין המונים כדי להביא שחקנים מהרשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים