נשים ומחשבים: גל לוי, פיי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: גל לוי, אחראית הנדסה בפיי

גל לוי, אחראית הנדסה בפיי.

שם ותפקיד: גל לוי, אחראית הנדסה בפיי (Faye).

פיי היא חברת סטארט-אפ בתחום האינשורטק, המפתחת ביטוח נסיעות חדשני, המותאם לשוק האמריקני ופעילה כבר ביותר מ-40 מדינות בארה״ב.

ותק בתפקיד: 10 שנים בתעשייה, שנה בפיי.

תפקידים קודמים: לפני שהגעתי לפיי הייתי ראש צוות פיתוח ב-K-Health ומפתחת בקאנד בחברות כמו טבע, ארניקס ודודל. בנוסף, הובלתי את הפרויקטים הטכנולוגיים במפלגת יש עתיד.

השכלה/שירות צבאי: בוגרת קורס אע״מ ביחידת 8200, תואר ראשון בהצטיינות במדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

בתיכון למדתי בכיתת מחוננים, שם הייתה לי מורה מדהימה למדעי המחשב ודרכה נחשפתי לתחום לראשונה. כששירתתי בצבא נחשפתי לחלק המעשי של העולם הטכנולוגי, ושם הבנתי שזו יכולה להיות דרך להשתמש בכישורים האנליטיים שלי בקריירה העתידית שאבחר. לאחר הצבא התחלתי תואר במדעי המחשב באוניברסיטת ת״א ומאז אני עובדת בתעשייה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

נשים מוכוונות למקצועות שונים מגברים עוד כשהן ילדות, ואת התוצאה אנחנו רואים בבחירת מגמות בבתי הספר ובאקדמיה, ובהמשך גם בתעשייה. האתגר הוא לראות איך אפשר להגדיל את מספר הנשים שנמצאות סביבנו בכל אחד מהשלבים האלה, כך שהן לא ייתפסו כ״חריגות״.

אני מאמינה שהיום אנחנו נמצאות במקום שבו יש לנו את הכלים לשנות את התפיסה הזו. נשים הן כוח עצום, ומקומות עבודה שישכילו להבין איך מייצרים סביבת עבודה שוויונית ומכילה ירוויחו מכך המון.

האם נתקלת אישית באפליה בתעשייה על רקע היותך אישה?

למזלי לא. לאורך הקריירה בחרתי לעבוד במקומות מדהימים, ששמו דגש על הנושא והבינו את היתרון בהעסקת נשים, ואני מאמינה, שזה גם מה שתרם לי להגיע לאיפה שאני היום. בפיי נשים מהוות כמחצית מעובדי החברה ונמצאות בתפקידי הובלה בכירים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים