נשים ומחשבים: גל אביטל, M12 – קרן ההון-סיכון של מיקרוסופט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מובילת שותפויות ופיתוח עסקי ב-M12

גל אביטל, מובילת שותפויות ופיתוח עסקי ב-M12, קרן ההון-סיכון של מיקרוסופט.

שם ותפקיד: גל אביטל, מובילת שותפויות ופיתוח עסקי ב-M12, קרן ההון-סיכון של מיקרוסופט.

ותק בתפקיד: "מזה יותר מעשור אני עוסקת בתפקידים שונים בעולם קרנות ההון-סיכון והיזמות, ומזה שנתיים אני משמשת בתפקידי הנוכחי במיקרוסופט".

השכלה ושירות צבאי: "אני בעלת BA במנהל עסקים ו-LLM במשפטים מאוניברסיטת רייכמן. התמחיתי בליטיגציה מסחרית ותובענות ייצוגיות במשרד עו"ד גולדפרב-זליגמן ושות'. במהלך לימודיי השתתפתי בתוכנית Zell ליזמות, ובמסגרת תוכנית המנהיגות של קרן הופמן-קופמן רכשתי כלים מקצועיים ואישיים נוספים לפיתוח מנהיגות אישית וארגונית. כיום אני מנטורית לסטארט-אפים, ובימים אלה אני לוקחת חלק בתוכנית המנטורינג של מטא, SheShe, שמתמקדת בפיתוח נשים בתפקידי ניהול בכירים.

בצבא שירתתי בבית הספר לטיסה של חיל האוויר".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"תחום ההשקעות מרתק אותי, מאחר שמשתלבים בו שלושה היבטים שאני בקיאה בהם ואוהבת במיוחד: מודלים עסקיים מרתקים, חדשנות טכנולוגית ועושר גדול של אנשים בתחומי פעילות מגוונים".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"בסביבת העבודה הנוכחית שלי אני לא מרגישה אפליה, אבל בהחלט יש לפעול על מנת לשלב ולקדם נשים. יש מעט נשים בתפקידים בכירים בתעשיית ההיי-טק, ובפרט בתעשיית ההון-סיכון. באחרונה, יותר ויותר נשים בתחום מתקדמות לתפקידים בכירים, וזה מבורך וחשוב. ככל שתהיינה יותר נשים בתפקידים בכירים ייווצר מצב של Win-Win לתעשייה, כמו גם לנשים עצמן.

בהקשר זה צריך להגיד שמודל לחיקוי הוא דבר קריטי על מנת להגדיל את מספר הנשים בהיי-טק בכלל ובתפקידים בכירים בפרט. אני גאה לעבוד בארגון שבראשו עומדת אישה, מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, שהיא גם ה-CTO של ארגון הסייבר של מיקרוסופט. אני רואה כמודל לחיקוי גם את ד"ר ארנה ברי, שהייתה המדענית הראשית הראשונה – והיחידה – בישראל. היא אישה שמרשימה אותי ומשמשת לי רול מודל ומקור להשראה – באופן הייחודי שבו היא משלבת מדע, יזמות, היי-טק ועסקים".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"על אף שלא חוויתי אפליה, אני בהחלט מודעת לקיומה ופועלת לשנותה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים