יום בחיי: אביב איאסו, סקייבוקס סקיוריטי

איאסו מכהן כאיש אבטחת מידע ותקשורת מחשבים בחברה ● בנוסף הוא מאזין לפודקאסטים על טכנולוגיה, כלכלה ונדל"ן וגם עוסק בספורט - משתתף בקורס מאמני כושר במכון וינגייט והפך למאמן אישי ● כך נראה יום בחייו

אביב איאסו נכנס למשרדי סקייבוקס בבוקר.

אביב איאסו, בן 29 מראשון לציון, עובד כאיש אבטחת מידע ותקשורת מחשבים במחלקת ה-IT של חברת הסייבר הישראלית-גלובלית סקייבוקס סקיוריטי. סקייבוקס היא חברה פרטית, שנוסדה בישראל בשנת 2002 על ידי גידי כהן, המכהן כמנכ"לה. החברה מעסיקה כ-350 עובדים, מעל מחציתם במשרדים בהרצליה פיתוח, ומפתחת פלטפורמה מקיפה לניהול פרואקטיבי של עמידות האבטחה בארגונים (Security Posture Management).

איאסו עובד בסקייבוקס כמעט שנתיים, לפני כן עבד במשך שלוש וחצי שנים בחברת בינת תקשורת מחשבים, כטכנאי שטח בתחום האינטגרציה. הוא החל את שירותו הצבאי במסלול עתודה אקדמית, שבמסגרתו למד כלכלה באוניברסיטת תל אביב. הוא עזב את המסלול אחרי שנה, והמשיך לשירות צבאי בחיל הלוגיסטיקה.

איאסו נכנס לתעשיית ההיי-טק הודות לקורסי תקשורת מחשבים ואבטחת מידע, בסיוע טק-קריירה, מלכ"ר שהוקם ב-2002 במטרה להקנות לצעירים ממוצא אתיופי כרטיס כניסה לעולם ההיי-טק.

לדבריו, על אף ששיעור יוצאי אתיופיה שעובדים בהיי-טק נמוך מאוד, הוא אישית מעולם לא נתקל באפליה. "קיבלתי יחס רגיל בראיונות ובכל מקום שהגעתי אליו", סיפר. "השילוב של בני העדה האתיופית בהיי-טק הולך ומשתפר ככל שהפערים הסוציו-אקונומיים מצטמצמים. ככל שיהיו יותר הורים ילידי הארץ – יגדל כאן דור אחר, וזה יתבטא גם בשיעור של בני העדה האתיופית בהיי-טק. אין לי ספק בכך, ואני לגמרי אופטימי".

ואיך קיבלו אותו בסקייבוקס? "יש פה אחלה אנשים", אמר איאסו, "גם מקצועית וגם אישית, וזה ממש הופך את העבודה בסקייבוקס למהנה, מאתגרת ומספקת".

איך נראה יום בחייו של איאסו?

6:50 – מתעורר, מתארגן ויוצא לתחנת האוטובוס. הדרך להרצליה פיתוח ארוכה למדי בשעות הבוקר, ואיאסו נאלץ לקחת שני אוטובוסים, אחד מראשל"צ לתל אביב והשני מתל אביב להרצליה.

9:00 – נכנס למשרדי סקייבוקס בהרצליה, היישר לארוחת הבוקר העשירה שמחכה במטבח: טוסטים, ירקות, גבינות, מעדני חלב, גרנולה ועוד. הבחירה מה לאכול כל בוקר איננה קלה, אבל מסתדרים בסוף.

9:30 – מסיים לאכול ומתחיל לעבור על מיילים, מתעדף משימות, מטפל בהתרעות חדשות, בשדרוגים, ודואג לתפעול שוטף של המחלקות השונות בחברה, על שלל המוצרים בהם משתמשים עובדי החברה לביצוע עבודתם.

10:30 – ישיבה יומית של צוות IT, כולם מתחברים בזום אפילו בימים שכולנו במשרד. כל אחד משתף באתגרים שעומדים בפניו באותו היום וכולם מציעים פתרונות מקצועיים, חולקים ידע ומנסים לסייע אחד לשני כמה שיותר.

אביב איאסו והצוות אוכלים ארוחת צהריים באחת המסעדות באזור המשרדים בהרצליה פיתוח.

אביב איאסו והצוות אוכלים ארוחת צהריים באחת המסעדות באזור המשרדים בהרצליה פיתוח. צילום: יח"צ

12:00 – הפסקת צהריים. כל צוות ה-IT יוצא לאכול יחד באחת המסעדות באזור. מאחר שרוב חברי הצוות נשואים והורים לילדים, השיחות בארוחת הצהריים נסובות סביב סיפורים על הילדים ועל המשפחה, אבל מדברים הרבה גם על ספורט, סרטים, סדרות ועבודה.

19:00-13:00 – ממשיך עבודה שוטפת במשרד, מול המשך המשימות והצרכים המשתנים של לקוחות פנימיים בתוך סקייבוקס.

19:00 – יוצא לכיוון הבית, שוב בשני אוטובוסים. בדרך מאזין למוזיקה ולפודקאסטים בנושאי טכנולוגיה, כלכלה, ולאחרונה גם פודקאסטים על נדל"ן.

אביב איאסו, גם מאמן כושר וגם עובד על הכושר האישי.

אביב איאסו, גם מאמן כושר וגם עובד על הכושר האישי. צילום: יח"צ

21:00 – מתחיל אימון כושר ביתי, שכולל בעיקר תרגילי כוח עם משקולות ומשקל גוף. בשמונת החודשים האחרונים אביב משתתף בקורס מאמני כושר במכון וינגייט והפך למאמן אישי.

"זו אחת ההחלטות הטובות שעשיתי לאחרונה", סיפר. "אני לומד על עצמי המון ומאוד נהנה מהעולם הזה. בימים אחרים, שעובדים מהבית, אני מספיק להתאמן בבוקר בחדר הכושר ולכן הערבים שלי יותר משפחתיים או עם חברים".

23:00 – אחרי מקלחת טובה ויום שמרגיש מלא בעשייה, יושב מול הטלוויזיה עד שהעיניים נעצמות.

תגובות

(9)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מני

    אין עליך, דוגמא אישית ואח למופת. אלוף בהצלחה בכל אשר חפץ ליבך.

  2. גיל

    אלוף העולם אביב תמשיך מעלה מעלה אוהבים אותך...

    1. יהונתן

      אביב התותח גאה בך! ולא מופתע אתה אלוף בהצלחה בכל מעשה ידייך

  3. כל הכבוד לך. זה משמיח לראות כתבה מפרגנת כזאת. אני יודע שאתה תמיד רציני וחרוץ בעבודה שלך. אני מאחל לך הצלחה בהמשך ותגיע רחוק. אתה תהיה דוגמא לאחים שלך. עלה והצליח ושנה טובה ומוצלחת שתהיה לך. דוד טגניה.

    כל הכבוד לך אביב. זה משמיח לראות כתבה מפרגנת כזאת. אני יודע שאתה תמיד רציני וחרוץ בעבודה שלך. אני מאלך לך הצלחה בהמשך, אין לי ספק שתגיע רחוק. אתה תהיה דוגמא טובה לאחים ואחות שלך. עלה והצליח. שתהיה לך שנה טובה ומוצלחת. דוד טגניה

  4. מימי יהודה

    הייתי המחנכת שלו בתיכון. אכן היה תלמיד מצטיין! תלמיד רציני ואהוב על חבריו ומוערך ע״י מוריו. גאה בך אביב!!!👑👑👑

אירועים קרובים