נשים ומחשבים: ויקי סלאבין, וואן ביט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ויקי סלאבין, סמנכ"לית תפעול וחברת דירקטוריון, וואן ביט

ויקי סלאבין, סמנכ"לית תפעול וחברת דירקטוריון ב-וואן ביט.

תפקיד: סמנכ"לית תפעול וחברת דירקטוריון בוואן ביט (Onebeat).

ותק בתפקיד: משמשמת בתפקידי ניהול בכירים בעולמות Cloud ו-DevOps ב-17 השנים האחרונות.

השכלה ושירות צבאי: שירתי בצבא בתור מפקדת א"מ בחיל האוויר, בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול  מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני, כולל מאסטר, בלימודי עבודה מאוניברסיטת תל אביב.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? עליתי מברה"מ לשעבר בגיל צעיר, ילדה להורים אקדמאים – בניין ורפואה. השכלה בבית הייתה חשובה והכרחית, אך לא היה שום קשר לעולמות הטכנולוגיים – לא בבית, לא בבי"ס ולא בסביבה החברתית בה גדלתי.

לאחר שירותי הצבאי, שכלל קד"צ וקבע, ובמהלך התואר הראשון עבדתי בבנק הפועלים ושם קרה לי אירוע מכונן, שפתח את עיניי לעולם הטכנולוגי. הסניף בו עבדתי שותק מפעילות ואף עובד, כולל אני, לא הצלחנו להסביר לטכנאים, שניסו לפתור את הבעיה של אי זמינות השירות, מה אנו רואים כשגיאה. וזה נמשך מספר שעות. הבנתי שלחיות בעולם שבו אני לא מבינה את עולם המחשוב, זה לעצום עיניים, וזה דירבן אותי ללמוד את העולם הטכנולוגי.

לאחר מספר שנים כשכירה, התמזל מזלי להתנסות במגוון רחב של עולמות טכנולוגיים, בהם למדתי על פיתוח מוצרי חומרה ותוכנה על כל שלבי חייהם, מייזום הרעיון עד לסגירת קווי מוצרים. עסקתי בהקמת יחידות עסקיות מאפס, כולל מיזוגים ורכישות כמהלך אסטרטגי לצמיחה והרחבת שירותים, והתנסיתי בבניית צוותים ומכירות ברחבי העולם.

בשנת 2012 הקמתי בשותפות חברת ייעוץ בתחום תשתיות ענן ושיפורי תהליכי תוכנה – DevOps. החברה הייתה Self Funded, ולאחר התבססות בישראל, התרחבנו לאירופה וארה"ב. החברה מנתה עשרות עובדים, קבלני משנה ושותפים עסקיים ברחבי העולם. הקמנו אופרציות מאתגרות לחברות סטארט-אפ ותאגידי ענק, כולל גופים ממשלתיים, במשך כעשור. בנינו והובלנו קהילות טכנולוגיות בעולמות הכי חמים בתעשיית התוכנה ומה שריגש אותנו היה שהיינו צוות קומנדו שעשה אימפקט גם בסטארט-אפים וגם בתוך תאגידי ענק, עם לא מעט אתגרים שעליהם התגברנו בעת בניית אופרציות פרודקשן בסקיילים מטורפים.

מכרתי את החברה לחברה אמריקנית לפני שנה וחצי, התכוונתי לקחת חופשה, אך באג של יזמים הוא עשייה, ולמידה ונכנסתי לעולמות ה-Supply chain & Logistics, הם בהקמת Venture Group וכדירקטור בחברה מרתקת, שבאמצעות אלגוריתמיקה וניסיון עסקי רב בעולם הריטייל ושרשרת האספקה משפרת תהליכים תפעוליים בארגונים שהמלאי שהם מייצרים, קונים ומוכרים הוא זה שמניע את כל שרשרת האספקה בעולם. ומדובר על שוק של מעל 100 טריליון דולר בשנה.

האם את חושבת שיש אפלייה נגד נשים בתעשייה? אני לא צריכה לחשוב, כי הסטטיסטיקה שמה לנו עובדות על השולחן. עולם הטכנולוגיה בעל הטיה מובנית שמתחילה מבית הספר, אך זה לא ימנע מנשים שירצו לסלול את הדרך להצליח לטפס בסולם. דוגמה בולטת היא אף באחוז המאד נמוך  של נשים מתוך מגוון קורות החיים שאני מקבלת לכל משרה. אני תמיד שמחה לעבוד בצוות הטרוגני, ופועלת בכל יכולתי לשנות מגמה זו על ידי עידוד של נשים איכותיות להצטרף לעולם הטכנולוגי.

האם נתקלת באפליה נגדך? לא חסרים מקרים של אפליה ממגוון סיבות, אך אני לא נותנת לזה להפריע לי או לאנשים שסביבי. בעשור האחרון מיקדתי את עצמי להתפקס על מה שחשוב לי ביומיום, וזה עם מי אני עושה את מה שאני עושה. לכן בניית קבוצה שכיף לי לעבוד איתה, לחלום איתה וליישם מטרות בלתי אפשריות. זה מה שעומד לנגד עיניי וכל השאר הוא רעש שאני פשוט מזיזה הצידה. תעשיית ההיי-טק מעודדת טאלנטים בודדים אשר מתחרים ביניהם, אני מאמינה שניהול בגישת העצמה וההבנה שיחד זה מכפיל כח שמוביל להצלחה, מעודד עשייה משמעותית.

אני רוצה להעביר מסר לכל הנשים הצעירות – אין תקרת זכוכית שלא ניתן לשבור, ואל תתנו לרעשי רקע להפריע לכן להתקדם ולהשיג את המטרות שהצבתן לעצמכן. יש ציטוט שאני חיה לפיו: "מכשולים לא יכולים לעצור אותך. בעיות לא יכולות לעצור אותך. יותר מכל, אנשים אחרים לא יכולים לעצור אותך. רק אתה יכול לעצור אותך", מאת ג'פרי גיטומר.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלה

    ויקי - את השראה לכולנו! האנרגיות שלך והדהירה קדימה זה משהו נדיר!

אירועים קרובים