רוצים לשפר את הכלכלה? השקיעו בכישורים הדיגיטליים של העובדים

במקום לנסות למסד תרבות דיגיטלית מלמטה למעלה, מנהיגים עסקיים חייבים להבין את המצב של הארגונים שלהם וכיצד העובדים שלהם עובדים מול ועם נתונים

שלומי פרייס, מנכ"ל נטאפ ישראל.

העידן הנוכחי מאופיין בהתפוצצות מידע בהיקף שלא נודע כמותו בהיסטוריה האנושית. הנתונים הנמצאים בכל מקום מסביבנו משחקים תפקיד מכריע, ההולך וגדל בחיים שלנו וברווחה שלנו – אפילו אם לפעמים אנחנו לא מבינים עד כמה. בשנתיים האחרונות במיוחד הגיע נושא הדטה (הנתונים) לא אחת אל אור הזרקורים, כאשר מדענים ופוליטיקאים קיבלו החלטות בנוגע למגיפת הקורונה בהתבסס על נתונים עכשוויים. הנתונים פלשו גם לעולם העסקי, וארגונים היום אוספים יותר ויותר מידע מאשר אי פעם במרוץ הדיגיטלי שלהם.

אפילו בחיינו האישיים אנחנו לא פוסקים להפיק מידע – באמצעות טלפונים חכמים, סנסורים, רכבים מחוברים ויישומים שונים שאנו משתמשים בהם ביום יום, אך עדיין יש לבחון את האופן שבו אנו מבינים את משמעותם וכיצד נפיק מהם את התוצאות הטובות ביותר, מה שהופך לבעייתי לאור המחסור בכישורים דיגיטליים של עובדים מיומנים. הפער הזה מחמיר בכל יום. חלק ממנו הוא תוצאה של הגדרות מדויקות של תפקידים טכנולוגיים, חוסר הנחיה והכוונה של צעירים למשרות טכנולוגיות ומחסור במודלים להשראה. מגזרים שונים, כמו נשים, אשר לעיתים נתקלים במחסומים שונים בעת הקבלה לעבודה ובהמשך הקריירה, אשר עלולים להשפיע על החלטות של בחירה מקצוע. לפי מחקר שנערך באנגליה, 70% מהצעירים מצפים מהמעסיקים שלהם להקנות להם את הכישורים הדיגיטליים הנדרשים תוך כדי העבודה. למרות זאת, רק חצי מהמעבידים סיפקו זאת. כך שלהערכתי ניתן וצריך להתגבר על הפערים שהצגתי קודם לכן, אך אין ספק שהדרך עוד ארוכה.

כישורים דיגיטליים הכרחיים לשיקום כלכלי

מומחים טוענים, שכישורים דיגיטליים הכרחיים לשיקום הכלכלי של התקופה שאחרי המגיפה, ועם התלות הגוברת בנתונים, יש צורך למקסם את הפוטנציאל ולהניע קבלת החלטות המבוססת על כישורים אלו בארגונים. נדרשת פעולה מהירה. אנו צריכים גישה חכמה יותר בכל הנוגע לנתונים ולמחסור בכוח אדם בתחומים הדיגיטליים. במקום לנסות למסד תרבות דיגיטלית מלמטה למעלה, מנהיגים עסקיים חייבים להבין את המצב של הארגונים שלהם וכיצד העובדים שלהם עובדים מול ועם נתונים. רק לאחר מכן יוכלו מנהיגים עסקיים להשקיע את המשאבים החסרים בתחומים אלו.

"הנכס החשוב ביותר באיסוף מידע והפקת ערך ממנו הוא העובדים שלך. חינוך והסמכה ישפיעו על מידת ההצלחה שבה הנתונים יניעו את העולם מסביבנו"

ידע בנתונים לא עוזר אם אין גישה לנתונים הנכונים, כך שהמידע חייב לעבור תהליך של הנחלה לכלל וביזור, שתלויים שוב במנהיגים העסקיים. אבל מעבר לגישה לנתונים, יש לספק לעובדים את הכלים, התהליכים והשיטות הנכונות כדי להגדיר את המדיניות הטובה ביותר ולהיות בעלי גישה לנתונים, שיסייעו להם לממש את המטרות העסקיות.

הבעיה מצריכה פעולה מיידית, אבל פתרונות לטווח הקצר לא ימלאו את הפער הקיים. מנהלים חייבים להסמיך את הדורות העתידיים, לסייע להם לגלות ולפתח את כישורי הנתונים שלהם ולמנף את חוויות הלמידה שלהם. בנוסף, השימוש ב-AI יכול לסייע לעובדים לפרש נתונים טוב יותר ולהפיק מהם תובנות, בעיקר כשמדובר בקנה מידה גדול יותר ובמידע מגוון יותר, שלא יכול להיות מעובד באופן אנושי בלבד. השימוש בכלים טכנולוגיים אלו גם יכול לעודד יותר צעירים להשתלב במקצועות שקשורים לאיסוף ולניתוח של נתונים.

הנכס החשוב ביותר באיסוף מידע והפקת ערך ממנו הוא העובדים שלך. חינוך והסמכה ישפיעו על מידת ההצלחה שבה הנתונים יניעו את העולם מסביבנו. ככל שסביבת הנתונים ממשיכה להתפתח, היכולת של עובדים לעבד אותם צריכה לעמוד לנגד עיני הארגונים, שצריכים לדעת לנצל את ההזדמנויות הטמונות בהם. הדרך לפנינו תהיה כנראה עוד מלאה מהמורות ואתגרים, ואנחנו צריכים לדעת למלא את תפקידנו בה אם נרצה לגשר על הפערים ולממש את העתיד לבוא.

 

הכותב הוא מנכ"ל נטאפ ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים