צה"ל דרומה: נפתח בית הספר למקצועות התוכנה וההגנה בסייבר בנגב

בסמ"ח, במיקומו החדש, נחנך השבוע בטקס רב רושם, והוא מהווה הסנונית הראשונה של מעבר היחידות הטכנולוגיות של הצבא דרומה ● הנמר היה, ראה, צילם - ומדווח ● חלק א'

25/08/2022 13:46
האלוף ערן ניב, ראש אגף התקשוב, מברך באירוע.

טקס חנוכת בית הספר למקצועות התוכנה וההגנה בסייבר (בסמ"ח) התקיים שלשום (ג') בפארק ההיי-טק גב ים נגב בבאר שבע. זאת, כחלק מהעברת יחידות התקשוב הצה"ליות דרומה.

הטקס נערך בהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר, האלוף ערן ניב, ראש מינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, אלון יפרח, ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ׳, נשיא אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' דניאל חיימוביץ', מנכ״ל גב ים, אבי יעקובוביץ', אורחים, מפקדים וחיילים.

מחזור אלפא, הראשון, החל ללמוד.

מחזור אלפא, הראשון, החל ללמוד. צילום: פלי הנמר

בית הספר למקצועות התוכנה וההגנה בסייבר הוא חלוץ היחידות הטכנולוגיות של צה"ל במעבר דרומה, כחלק מהמהלך הלאומי לחיזוק הנגב, ובהמשך להחלטת הממשלה על מעבר צה"ל לחבל ארץ זה. המסלולים המקצועיים שבהם יוכשרו חניכי בית הספר יהוו "שער הכניסה" לעולם התוכנה והסייבר בצה"ל.

מימין: מנכ"ל גב ים, אבי יעקובוביץ', ועומרי, שיחליפו.

מימין: מנכ"ל גב ים, אבי יעקובוביץ', ואור סנטו, מנהל פארק גב ים נגב. צילום: פלי הנמר

בצבא אומרים כי המעבר של בסמ"ח דרומה יאפשר את פיתוחן והרחבתן של תוכניות לשיתופי פעולה של הצבא עם מערכת החינוך, אוניברסיטת בן גוריון וחברות ההיי-טק באזור.

מימין: תא"ל (מיל') ארנון זו-ארץ, הקשר"ר לשעבר; ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'; ומרדכי אלגרבלי מתוכנית ניצנים מבית בנתיבי אודי.

מימין: תא"ל (מיל') ארנון זו-ארץ, הקשר"ר לשעבר; ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'; ומרדכי אלגרבלי מתוכנית ניצנים מבית בנתיבי אודי. צילום: פלי הנמר

בנובמבר אשתקד נחתם הסכם ההקמה של קריית המודיעין באזור זה. בסך הכול, עתידים לעבור דרומה, לבית הספר למקצועות התוכנה וההגנה בסייבר, כ-1,000 משרתים, כאשר 570 מהם כבר עשו זאת, מתוכם 300 חניכים, 220 מפקדים ו-50 אנשי קבע. המעבר צפוי להסתיים בסוף החודש הנוכחי. לקריית המודיעין החדשה, שתשתרע על פני שטח של כ-2,500 דונם, יעברו בשנים הקרובות מעל 12 אלף ממשרתי אגף המודיעין, מכלל היחידות של אמ"ן, שהם רוב מכריע של משרתי האגף. הקמת קריית המודיעין תאפשר פינוי של בסיסי האגף במרכז הארץ. יש לציין שיחידה 8200 כבר הקימה שם בסיס אזורי.

מימין: פרופ' דניאל חיימוביץ', האלוף ערן ניב ורוביק דנילוביץ'.

מימין: פרופ' דניאל חיימוביץ', האלוף ערן ניב ורוביק דנילוביץ'. צילום: פלי הנמר

"מילים ותוכניות הופכות למעשים"

רא"ל כוכבי אמר בטקס כי "מיום שניטעו המחשבות הראשונות, לפני עשור, להאיץ את העתקת בסיסי צה"ל לנגב, צה"ל תמך ותומך, דחף וידחוף לממש זאת. מיום הקמתו, צה"ל קבע רבים מבסיסיו ומיחידותיו בנגב, ובעשור האחרון הואץ המעבר דרומה. הוקמה קריית ההדרכה, שאלפי חיילים עוברים בשעריה בכל שנה; חיל האוויר מיזג את בח"א 27 עם בח"א 28, השוכן בנבטים; רוב ההכשרות של תומכי הלחימה עברו לדרום; ובהמשך הצטרפו למהלך יחידות של אגף התקשוב ואגף המודיעין. אלה צעדים המעידים כאלף עדים שמילים ותוכניות אכן הופכות למעשים, ורק בזמן האחרון הנחנו אבן פינה לבסיס אמ"ן המרכזי, שהולך ונבנה בדרום. המחויבות שלנו לחיזוק הנגב הובילה אותנו למסקנה שעלינו להקדים את לוח הזמנים המתוכנן למעבר אגף התקשוב דרומה, ולהתחיל אותו מהר ככל הניתן. מאמץ של מעל שנה, לא בלי קשיים, הבשיל בגלל ההתעקשות של כולנו, ואנחנו חונכים היום את מעבר היחידה הראשונה לבאר שבע".

מימין: תא"ל (מיל') ארנון זו-ארץ והאלוף ערן ניב.

מימין: תא"ל (מיל') ארנון זו-ארץ והאלוף ערן ניב. צילום: פלי הנמר

האלוף ניב ציין כי "אנחנו זוכים להניח היום לבנה נוספת במהלך לחיזוקו של הנגב ולהבטחת עתידו. מהלך זה מסייע בהפיכת חבל הארץ היפה הזה לביתן של יותר ויותר יחידות מרכזיות בצה"ל".

מימין: פרופ' דניאל חיימוביץ', רוביק דנילביץ ומאיה הופמן-לוי, מנהלת מרכז הפיתוח של Dell-EMC בבאר שבע. לזכותה יירשם שהיא הייתה הראשונה שזיהתה את ההזדמנות, והורידה את מרכז המצוינות של החברה לבאר שבע, כבר ב-2013.

מימין: פרופ' דניאל חיימוביץ', רוביק דנילביץ' ומאיה הופמן-לוי, מנהלת מרכז הפיתוח של Dell-EMC בבאר שבע. לזכותה יירשם שהיא הייתה הראשונה שזיהתה את ההזדמנות, והורידה את מרכז המצוינות של החברה לבאר שבע, כבר ב-2013. צילום: פלי הנמר

לדברי יפרח, "מינהל המעבר דרומה מוביל את הקמת מפקדת פיקוד דרום וקריית התקשוב בבאר שבע, ואת קריית המודיעין סמוך לפארק תעשיות עומר. מעבר בית הספר למקצועות המחשוב, ככוח חלוץ, מאפשר לשלוח רגל קדמית של אגף התקשוב, לייצר חיבורים נדרשים עם מרחב הנגב ולנהל בהדרגה את האתגר הגדול של מעבר כוח אדם טכנולוגי דרומה".

מחזור אלפא.

מחזור אלפא. צילום: פלי הנמר

דנילוביץ׳ אמר כי "היום אנחנו עושים צעד ראשון בהיסטוריה משותפת, עם כניסת בסמ"ח לבניין החדש בפארק ההיי-טק. הרמטכ"ל, רא"ל כוכבי, היה קשוב ליוזמה שהועלתה בפניו, בעיצומה של הקורונה, ומיד הנחה את גורמי המקצוע להפוך חלום זה למציאות. אנחנו בטוחים שהחיילים והחיילות, הקצינים והקצינות, יהיו חלק מהמרקם החברתי המיוחד של באר שבע, ויתרמו תרומה משמעותית לביטחון מדינת ישראל".

הבית של בסמ"ח בבאר שבע, בירת הנגב, שמממש את החזון של בן גוריון.

הבית של בסמ"ח בבאר שבע, בירת הנגב, שמממש את החזון של בן גוריון. צילום: פלי הנמר

פרופ' חיימוביץ' ביקש לדבר "על האנשים. רא"ל כוכבי אפשר ועודד את המהלך הזה, והוא הרמטכ"ל שחתום על מעבר אגף התקשוב ואגף המודיעין לנגב. אנשי אגף התקשוב, ובראשם האלוף ניב, הם אלה שהפכו את החלום למציאות. הם עשו זאת כי הם הבינו שמדובר במימוש הצוואה של ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, וכי הם רואים את החיבור של היחידות הטכנולוגיות ביחד עם אוניברסיטת בן גוריון ובצמוד לתעשייה בפארק ההיי-טק שלנו כאקו-סיסטם שבו כולם מרוויחים. ההבנה של חיילי וקציני האגף את משמעות המעבר שלהם מעידה על כך שהם ממשיכי דרכו של בן גוריון".

אבי יעקובוביץ' מברך.

אבי יעקובוביץ' מברך. צילום: פלי הנמר

לדברי יעקובוביץ', "אנחנו ניצבים היום בפני מהלך בעל חשיבות לאומית היסטורית, ונדבך מרכזי ואסטרטגי בהקמת פארק ההיי-טק גב ים נגב. הפארק הוא ביטוי לחדשנות בכל מובן המילה, והוא הגשמה של חזון טכנולוגי בבאר שבע. הוא מכיל כ-70 חברות ישראליות ורב לאומיות, ועם השלמתו ישתרע על פני כ-200 אלף מ"ר ויועסקו בו מעל 10,000 עובדים, בהשקעה כוללת הנאמדת ב-1.5 מיליארד שקלים. עם כניסתו של צה"ל למרחב נהיה עדים להיווצרות אקו-סיסטם חדש בנגב, שיניב שיתופי פעולה משמעותיים וייצר מצב שובר שוויון ומציאות טכנולוגית חדשה".

חלק ב' יפורסם ביום א'.

תגובות

(7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דרומי חרד.

    תרומה משמעותית לפארק ולאיזור כולו. מקווה רק שבנוסף לאנשים הטובים שמגיעים לכאן מהמרכז, גם הילדים שלומדים כאן יוכלו להינות מפירות המעבר ויתמיינו ליחידות האלו.

  2. נגב מערבי

    דובר צהל לא היה עושה זאת טוב יותר. רקעל כל עיכובי המעבר שהרמטכל כוכבי עשה אין מילה. ישר כוח לאנשי הנגב שלא ויתרו לאורך השנים על הנושא. עכשיו גם שדה תעופה אזרחי על הפרק למרות התנגדות הצבא

  3. כוכב

    וואו.....כבוד לצהל על המחשבה להגיע לדרום...

  4. יהודי מאושר

    כוכבי רמטכ"ל עם ביצים שמקבל החלטות ומבצע. לא עושה חשבון לכל האינטרסנטים במרכז שחושבים שהמדינה רק שלהם. אני גר בדרום ורוביק עם החזון כוכבי עם הביצוע מגשימים את חזון בן גוריון. כה לחי המשיכו.

  5. יאיר

    כבר כמה עשורים מדברים על יישוב הנגב והגליל. נחמד שסוף סוף , בחיינו, רואים צעדים ראשונים בכיוון.

    1. תוהה היטב

      אני רק תוהה מה זה אומר על טיבו של הפארק, על היקף המשרות ועל עתידה של בירת הסייבר, אם במקום חברות הייטק לאומיות או בינלאומיות מי שיאייש את בניין מס' 4 יהיה צה''ל, זאת אף על פי שממש כמה מטרים ליד ייפתח בסיס ענק של חיל תקשוב

  6. חנניה דהן

    אפשר להכניס לשם גם את הבדווים בנגב ליחידת הסבייר של המודעין יעזרו לכם המון לטפל בפשיעה בנגב

אירועים קרובים