נשים ומחשבים: אבי סולומון, ריידויז'ן

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אבי סולומון, סמנכ"לית שיווק בחברת ריידויז'ן

אבי סולומון, סמנכ"לית שיווק בחברת ריידויז'ן.

שם: אבי סולומון.

תפקיד: סמנכ"לית שיווק, חברת הסטארט-אפ ריידויז'ן (Ride Vision).

ותק: הצטרפתי לחברה בשנה האחרונה.

תפקידים קודמים: סמנכ"לית שיווק בחברת Visual Factories ועוד תפקידי ניהול שונים במגוון חברות ותעשיות.

השכלה/שירות צבאי: הקריירה המוקדמת שלי בבריטניה הייתה כמאפרת אפקטים מיוחדים לקולנוע. לאחר שעליתי מלונדון ב-1992, חיפשתי עבודה בתקופה שבה היו הרבה תפקידים בטכנולוגיה ובשיווק שנראו מתאימים לכישוריי. ניצלתי במהירות את ההזדמנות להמציא את עצמי מחדש (דבר שאני מאמינה שכל הנשים צריכות להיות מוכנות לעשות לפעמים), ושיניתי את מסלול הקריירה שלי לכיוון חדש ומרגש.

משפחה: נשואה ואם ל-3: בני 25, 19 ו-12.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? כשנכנסתי לשוק העבודה הישראלי באמצע שנות התשעים, עולם ההיי-טק רק התחמם. מרקום היה תחום פופולרי ותחום שבו הייתי בטוחה שיש לי הרבה מה להציע, בין היתר בגלל שפת אם שלי, האנגלית, אבל גם בגלל שגיליתי שאני נלהבת מתחום השיווק. עבודת השיווק הישראלית הראשונה שלי הייתה באחת מחברות התרופות המובילות בעולם. זה המקום שבו בניתי בסיס איתן של כישורי שיווק. יצרתי גם קשרים נהדרים שקיימים עד היום. בגלל מערכות היחסים שבניתי בתעשייה, אני לוקחת איתי צוות חזק בכל פעם שאני עוברת לתפקיד חדש. 

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אין ספק בכך – חלק מהתפקידים נשלטו באופן מסורתי על ידי גברים ואחרים על ידי נשים. כשהתחלתי בטכנולוגיה למשל, לא ראית הרבה נשים מנכ"ליות בחברות טכנולוגיה. באופן דומה, משרות סמנכ"ל שיווק, מו"פ ומכירות היו בשליטת גברים. נראה שנשים התקבצו סביב תפקידי מרקום ו-HR. למרבה המזל, זה משתנה. אני רואה יותר ויותר נשים פורצות את תקרת הזכוכית המפורסמת והופכות אותה לכל תפקיד טכנולוגי. גם הגישות משתנות ונשים בעסקים זוכות לכבוד רב יותר מכפי שהיה בעבר.

אני רואה את השינוי משתקף במסלול הקריירה שלי. בשתי העבודות האחרונות שלי הייתי סמנכ"לית שיווק ומילאתי תפקידי ניהול בולטים בעשר השנים האחרונות. ככל שיותר ויותר נשים מתגברות, התעשייה משתנה לטובה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לא. אני מאמינה שכבוד הוא משהו שאדם חייב להרוויח, לא משנה מאיזה מין הוא, אתה או את. אפשר להתווכח אם נשים צריכות לעבוד קשה יותר כדי לזכות בכבוד. באופן אישי, אני לא חושבת כך – כשמישהו טוב בעבודה שלו, כולם רואים את ההשפעה שהוא עושה וקשה שלא לכבד את התוצאות – לא משנה אם האדם שמגיע אליהן הוא זכר או נקבה.

עבדתי קשה כדי לבנות את הכישורים והמוניטין שלי ואני בת מזל שזה השתלם. הייתי אומרת שאחד האתגרים הגדולים ביותר עבורי באופן אישי היה ללכת על הגבול הדק הזה בין אסרטיביות לתוקפנות. כשגברים מתנהגים בצורה שאפשר לתייג כ"אגרסיבית" אנשים מקבלים את זה, אבל נשים צריכות לעבוד קשה יותר כדי להעביר את הרעיונות שלהן מבלי להיתפש כ"לוחצות מדי". אם משהו עדיין צריך לשנות, זה זה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מאיר

    מקסימה אחד מעובדיכם דיבר נפלאות עליך

אירועים קרובים