נשים ומחשבים: ירדן הראבן, סינמדיה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ירדן הראבן, מנהלת מחקר סייבר בחברת סינמדיה

ירדן הראבן, מנהלת מחקר סייבר בחברת סינמדיה.

שם ותפקיד: ירדן הראבן, מנהלת מחקר סייבר (Cyber Security Manager) בחברת סינמדיה.

ותק בתפקיד: 1.5.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בפיזיקה (תוכנית תלפיות), האוניברסיטה העברית. בשירותי הצבאי הייתי ראש מדור מחקר סייבר במחלקת ההגנה בסייבר, אגף התקשוב.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? גדלתי בסביבה מאוד תומכת, שעזרה לי להרגיש ששום דבר לא חוסם אותי ואני יכולה לעשות כל דבר שרק ארצה. אני אדם סקרן מטבעי, שאוהב אתגרים וללמוד דברים חדשים, וזה משך אותי לתחום המדעי, ולטכנולוגיה. אני מרגישה שעולם הסייבר מביא את המרכיבים האלה לשיא, עם אתגרים מאוד מורכבים, מגוון ענק שמשתנה כל הזמן וריגוש כשמגיעים ליכולת חדשה. אני מאוד נהנית מהעבודה שלי, וזה בעיניי מראה לי שהגעתי למקום הנכון עבורי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני בהחלט חושבת שיש מעט מדי נשים בתעשייה, ובמיוחד בתחום הסייבר. גם אם מצליחים למגר אפליה ממשית נגד נשים, צריך לעבוד קשה כדי לשנות. זה מתחיל מהגילאים הכי צעירים, מכל המסרים הגלויים והסמויים שילדה מקבלת. גם הנושא של role models הוא מאוד חשוב בעיניי. אני, למשל, הכרתי הרבה נשים מרשימות בילדותי, אבל לא בתחום הטכנולוגיה. אני מאמינה שעם הזמן והחשיפה, האפשרות הזו תיראה יותר ויותר ריאלית לנערות שבוחרות כיוון לקריירה שלהן. 

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לא חוויתי אפליה ברמה האישית, אך הרבה פעמים אנשים הופתעו לגלות שאני ראש צוות בתחום הסייבר. כשאני מתקשרת למועמדים בתהליך ראיונות, קורה הרבה שהם חושבים שאני מגייסת או מעולמות ה-HR. לדעתי לחברות היי-טק יש אחריות לקידום נשים לתפקידים טכנולוגיים, ואני שמחה לעבוד בחברה כמו סינמדיה, שמקדמת את הנושא הזה גם בתוך החברה וגם בסיוע וקידום יוזמות כמו הילמ"ה – שירות לאומי טכנולוגי לבנות; יוזמות לשוויון במקום העבודה, כמו שוות משוות; וחינוך טכנולוגי לנערות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים