יום בחיי: מוראד דמירי, F5

דמירי הוא מהנדס בכיר בצוות ה-QA לפתרונות אבטחת המידע של F5, ובשעות הפנאי מרצה ב-Tech Nights לקידום יזמות בירושלים, בונה מודלים מדהימים מלגו, עף על ספרי מדע בדיוני ומתאמן בחץ וקשת ● כך נראה יום בחייו

מוראד דמירי, מהנדס QA ו-DevOps בכיר ב-F5.

מוראד דמירי (42, נשוי + בן ובת), מהנדס QA ו-DevOps, נוסע כמעט כל יום מירושלים לתל אביב כדי להצטרף לצוות שלו, המתמקד בבדיקת פתרונות סייבר המפותחים במטה הפיתוח של F5 ישראל. יחד, הם בונים את סביבת הבדיקות האוטומטית, המדמה את סביבת הלקוחות, בה הם בוחנים תרחישי תקיפה שונים, כמו גם תעבורה זדונית, לגיטימית, כבדה או קלה. הם כותבים טסטים חדשים, בודקים את התוצאות ומספקים פידבקים לצוותי הפיתוח, העובדים בשיתוף פעולה בישראל ובכל העולם.

הנסיעות שלו מירושלים לתל אביב (ובחזרה) ברכבת, כמו גם מודל העבודה ההיברידי ב-F5, מאפשרים לו לפנות זמן לקריאת ספרי מדע בדיוני, לשיתוף ידע עם הקהילה הטכנולוגית היזמית בירושלים, ולתחביבים יצירתיים בהם הוא משתף את הילדים.

ביקשנו מדמירי לשתף אותנו ביום בחייו.

מוראד דמירי באימון חץ וקשת עם בתו.

מוראד דמירי באימון חץ וקשת עם בתו. צילום: יח"צ

אז איך נראה סדר היום של דמירי?

6:30 – אני קם, מתארגן לעבודה, מכין כריכים לילדים (משתדל מדי פעם לפנק אותם עם כריך שוקולד) ולוקח את הבת לגן.

7:00 – נוסע לכיוון תל אביב ברכבת. אני מתחיל בנסיעה של כחצי שעה ברכבת הקלה. משם אני מגיע לתחנה המרכזית בירושלים, ועובר לרכבת לכיוון תל אביב. מתחנת הרכבת בתל אביב אני יוצא לנסיעה קצרה באוטובוס או שאטל אל קריית עתידים. בסך הכל, הנסיעה מירושלים לתל אביב נמשכת כשעתיים. אני מעדיף לא לנהוג, אלא לנסוע ברכבות ולנצל את הזמן לקריאת ספרים ולהאזנה למוזיקה.

בימים אלו אני קורא ברכבת את "האי של ד"ר מורו" מאת ה. ג'. ולס. מדובר בספר מדע בדיוני מרתק, שנכתב במאה ה-19 ולפי דעתי עדיין שומר על רלוונטיות, מאחר שהוא עוסק בדילמות מוסריות של ניסויים בהנדסה גנטית בבני אדם ובעלי חיים. מאז הילדות אני מאוד אוהב ספרים תקופתיים וספרי מדע בדיוני. אני מוצא שהקריאה מנקה את הראש לפני יום העבודה, ואפילו מפתחת מחשבות ורעיונות חדשים. יש בהם לעיתים קרובות רבדים פילוסופיים מעמיקים יותר מכפי שנראה על פני השטח.

9:00 – מגיע למשרד. דבר ראשון שותה קפה עם החברים בצוות. כוס הקפה של הבוקר הפכה לטקס קבוע שלנו, שאיתו אנחנו מתניעים את היום. זאת הזדמנות להשלים פערים, לחשוב על המטרות של היום ולדון על האתגרים שנתקלנו בהם אתמול. לפעמים אנחנו מדברים על בעיות, בודקים פתרונות ומציעים עזרה. אם למישהו מהצוות יש בעיה אישית, אנחנו שם בשבילו.

9:15 – מתחיל לעבור על צ'אטים ואימיילים ולענות לבקשות. לאחר מכן אני מתחיל את סדר העבודה והמשימות שלי לפי הלו"ז. אם יש מקרה חריג או דחוף, אני מטפל בו לפני הכל. לדוגמה, אם יש נפילות או בעיות בטסטים, אני בודק בדחיפות את המקור שלהן, חוקר וחוזר לצוות הפיתוח בהקדם.

11:30 – ה"דיילי שלנו": ישיבת צוות מהירה בעמידה, בה כל אחד מדווח על הסטטוס והתכנון שלו להמשך היום. אם מישהו נתקל בבעיה או נתקע, אנחנו עוזרים ומשתפים ידע. אנחנו עובדים בשיטת האג'ייל, כך שהדיילי היא חלק חשוב בתהליך, ולא אחת אנחנו מצליחים למצוא בזכותה פתרונות ולמנוע צווארי בקבוק.

11:45 – עם סיום ישיבת ה"דיילי", אני עוזר למי שצריך, ואם אין צורך, אני ממשיך בלו"ז המשימות הרגיל שלי.

13:00 – יוצא להפסקת צהריים עם הצוות. בדרך כלל אנחנו אוכלים בחוץ באחת המסעדות בקריית עתידים ורמת החייל, יש מגוון רחב מאד של אפשרויות וכל יום אנחנו אוכלים במקום אחר.  

14:00 – ישיבת דיזיין ותכנון עם הצוות. אנחנו מתכננים את הלו"ז לספרינט הנוכחי או הבא, בהתאם לפיצ'רים חדשים או יכולות שנוספות לתוכנה. הכל מאד דינמי ובכל רגע נתון ניתן לבצע שינויים על פי היעדים העסקיים של החברה, בקשות מיוחדות או דרישות של לקוחות, וכמובן, על פי המציאות בשטח. חלק מישיבות הדיזיין עוסקות בבניית סביבת בדיקה עתידית של פתרונות חדשים. אחרי הישיבה אנחנו מטפלים בכל הנושאים שעלו בישיבה או ממשיכים עם העבודה כרגיל.

מודלים של לגו של פיראטים וכן של טירה ואבירים, שמוראד דמירי בנה עם הילדים שלו.

מודלים של לגו של פיראטים וכן של טירה ואבירים, שמוראד דמירי בנה עם הילדים שלו. צילום: יח"צ

17:00 – הפסקת קפה נוספת עם הצוות. בדרך כלל אנחנו מדברים על טכנולוגיות חדשות, או מנצלים את ההפסקה לציין מועדים משמחים כמו ימי הולדת. לעיתים חבר צוות מביא עוגה או משהו אחר טעים ומשתף עם כולם.

17:15 – אני משלים משימות אחרונות, מנקה שולחן לקראת מחר, סוגר פינות. אני לא משאיר שום דבר למחר.

18:00 – יוצא מהמשרד ונוסע לכיוון ירושלים. בדרך חזרה ישן קצת ברכבת, אם אני יכול, ואם לא, ממשיך לעשות תוכניות אחרות. לדוגמה, אני מכין תוכן להרצאות שלי ב-Tech Nights של ה-JEST. מדובר בפעילות שיתוף ידע שמסייעת לקדם סטארט-אפים ירושלמים. אני מרצה פעם בחודש בפני סטארט-אפיסטים, יזמים ואנשי טכנולוגיה על בדיקות תוכנה, אבטחת מידע, תחום ה-DevOps וטכנולוגיות שמסייעות לבצע אוטומציה בתהליך הפיתוח.

20:00 – מגיע הביתה לחבק את האישה והילדים. אנחנו אוכלים ביחד, נחים ומתארגנים למחר. מודל העבודה ההיברידי ב-F5 מאפשר לי לעבוד במשרד פעמיים בשבוע ומהבית שלוש פעמים בשבוע. לכן, בימים בהם אני עובד מהבית, נחסכות לי שעתיים של נסיעה בחזרה למשרד ואני מתפנה להתאמן בחץ וקשת, לעיתים אני גם לוקח את הילדים איתי להתנסות. בנוסף, אני אוהב לבנות מודלים גדולים בלגו עם הילדים. לאחרונה בניתי אי עם ספינת פיראטים.

23:00 – סוף היום. זמן לעצום עיניים ולישון אחרי יום מלא בעשייה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים