נשים ומחשבים: חני עמרם, BEES Tel Aviv by Weissbeerger

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: חני עמרם, מנהלת מוצר ב-BEES Tel Aviv by Weissbeerger

חני עמרם, מנהלת מוצר ב-BEES Tel Aviv by Weissbeerger.

שם ותפקיד: חני עמרם, מנהלת מוצר ב-BEES Tel Aviv by Weissbeerger.

ותק בתפקיד: חצי שנה.

השכלה ושירות צבאי: שירות לאומי במשרד הביטחון.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מאז שהייתי קטנה אהבתי לפתור חידות. זה היה בשבילי כמו משחק ונהניתי מהאתגר. בתיכון הגברתי מגמת פיזיקה. אלו היו השעתיים האהובות עליי בשבוע, ותמיד רציתי לדעת עוד. אחר כך המשכתי לתואר בהנדסת תעשייה וניהול בטכניון, ועם הזמן גיליתי שפיתוח תוכנה מסקרן אותי ולכן החלטתי להמשיך לכיוון של פיתוח אפליקציות. הטכנולוגיה נמצאת סביבנו כל הזמן, דוהרת בקצב מהיר, אני בוחרת היום להיות בלב העשייה ואין מספק כמו לקום בבוקר בסקרנות לאתגר הבא.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שזה תלוי בתחום העיסוק המדובר. ישנם תחומים שנחשבים עדיין יותר גבריים, ובהם כנראה שקבלת הפנים תהיה פחות מסבירה לנשים. אם בוחנים את העובדות, אז גם בתחומי הניהול ישנם אחוזי העסקה גבוהים יותר לטובת הגברים. מה שכן, בהחלט ניכר שבשנים האחרונות מתפתחת מגמת שינוי, גם מבחינת אחוזי הנשים שמכוונות לתפקידים שנחשבו גבריים, וזה בהחלט כיוון טוב! נשים שחשוב להן להשקיע בפיתוח העצמי שלהן בוחרות בזה, ומקיימות את זה, על אף האתגרים שלעיתים כרוכים בכך, כגון יצירת מעטפת משפחתית תומכת.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? מעולם לא. יכול להיות שלא שמתי לב כי הייתי עסוקה רק בהשוואת עצמי לעצמי. זה הטיפ הכי טוב שאני יכולה לתת – לא לבזבז זמן בהשוואות. תמיד עשיתי את המקסימום ושאפתי להיות יותר מקצועית במה שאני טובה בו, ואף פעם לא שאלתי 'למה אני לא?'. היום אני יכולה להגיד שקצב ההתקדמות שלי לתפקיד הנוכחי היה המדויק לי ביותר, ולא הייתי רוצה לשנות שום דבר במסלול שעשיתי – כל הצלחה וכל כשלון הביאו אותי לנקודה בה אני נמצאת ולא הייתי מגיעה לזה אם הייתי מסיטה את הפוקוס מהמטרה האישית שלי.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רות אוחנה

    כל מילה מדוייקת כמו חני.מושלמת.👑

אירועים קרובים