נשים ומחשבים: נעמה פיינר, פיוניר

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: נעמה פיינר, ראש צוות Backend Infra במחלקת הפיתוח בפיוניר

נעמה פיינר, ראש צוות Backend Infra במחלקת הפיתוח בפיוניר

שם ותפקיד: נעמה פיינר, ראש צוות Backend Infra במחלקת הפיתוח בפיוניר (Payoneer)

ותק בתפקיד: "4 חודשים בתפקיד הנוכחי, עם ותק מקצועי של 9 שנים בתחום הפיתוח".

תפקידים קודמים: לאחר לימודי תואר ראשון במדעי המחשב באקדמית יפו, התחלתי את דרכי בתעשיית היי-טק, כשתפקידי הראשון היה בסטארט-אפ בתחום האלגו-טריידינג (INTELAGENT), שם עבדתי כשלוש שנים. לאחר מכן, המשכתי לתפקיד  פיתוח FULL STACK בסקטור הציבורי, התקדמתי לניהול צוות ומשם הגעתי לעבודתי הנוכחית בחברת הפינטק פיוניר. למעשה עסקתי במקצוע הזה בכמה עולמות שונים: התחלתי בעולם הטכנולוגי, משם לביטחוני וכיום בעולם הפיננסי.

כיום, במקביל להיותי מנהלת צוות בפיוניר, תפקיד שבו אני אחראית על פרויקטי התשתית של צוותי הפיתוח, ייצור חדשנות והטמעת טכנולוגיות חדשות, אני מתרגלת במכללה האקדמית ת"א-יפו.

השכלה ושירות צבאי: את שירותי הצבאי עשיתי במשרד הביטחון, בתפקיד צפט"ית, תפקיד ללא זיקה לעולם הטכנולוגי שהגעתי אליו לאחר לימודי תואר ראשון ושני במדעי המחשב.

ההחלטה להגיע דווקא ללימודים האלו לא הייתה ברורה לי בתחילת הדרך. התחלתי את התאור בלימודי ביו-פיזיקה בבר אילן. לאחר שנה, ועם הסתכלות על העתיד המקצועי, הבנתי שאת חיי ארצה להשקיע בתחום אחר, תחום עם זיקה רחבה לעולם הטכנולוגי, ומשם הגעתי ללימודי מדעי המחשב.

מה הביא אותך לתחום?

הסביבה שבה גדלתי. מגיל קטן ראיתי את אבא שלי, איש תעשייה אווירית ותיק עם המון הבנה וחיבור לעולם הטכנולוגי, ואחי הגדול, שמגיל צעיר חשף בפניי איך נראה עולם הפיתוח. בעזרת העידוד המתמיד של אבי, ידעתי שזה המקום שאליו אלך. בלימודים שאליהם החלטתי להגיע הן מבית והן מהלימודים בתיכון שבהם נחשפתי לעולמות הטכנולוגיה והמחשבים.

אין ספק כי אני גאה על ההחלטה הזו, החלטה שהביאה לי אופציה תעסוקתית מגוונת, גמישה ומהנה, במיוחד כשמדובר בתחום קרוב לליבי, שמתפתח עוד ועוד עם השנים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

כן. אין ספק כי ביחס לעבר ניתן לראות ירידה משמעותית באפליה בין המינים, אך אני חושבת כי עדיין יש מקום רב לשיפור בדרכנו להגיע לשוויון מלא.
במקום העבודה האחרון שבו עבדתי הקמתי קהילת נשים, שמטרתה הייתה להעצים את הנשים בחברה. הקהילה נולדה מההבנה והצורך המהותי שאני רואה בקידום וחיזוק נשים להוביל ולשאוף להתקדם במקום העבודה. ולא רק זה, אני רואה צורך מהותי שמקום העבודה שלי יבין זאת, וזו הסיבה שבחרתי להגיע לפיוניר. בחברה יש מעל 2,000 עובדים, מ-52% מהם נשים, והחברה דוגלת כל העת במתן יחס שווה בין המינים, מתוך רצון אמיתי לתת הזדמנות שווה לכולם.

לצערי, התפיסה השוויונית הזאת עדיין לא קיימת בכל החברות בתעשייה, ואני מקווה שיום יבוא ובכל החברות נשים יוכלו להרגיש ביטחון תעסוקתי בכל עבודה ותפקיד.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא נתקלתי באופן ישיר באפליה כלפיי, אך אני כן מרגישה עם השנים יחס מפלה לנשים, שגם פגש אותי. בתור תלמידת תיכון, אני זוכרת שהרגשתי שלא מעודדים אותי לאתגר את עצמי ולשאוף לעולם הטכנולוגי. התחושה הזאת המשיכה איתי לצבא ולאורך הלימודים, ולקח לי זמן רב לצאת מהתחושה שאני לא שייכת. אני רואה פרויקטים רבים וחשובים שמעודדים נשים מגיל צעיר להיפתח ולהכיר את העולם הטכנולוגי, ואני רואה צעדים חשובים שנעשים למען מטרת השילוב וצמצום הפערים הקיימים היום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיטל וקנין

    נעמה היקרה שלי את ההוכחה שאפשר להיות גם וגם וגם…. רעיה מדהימה, אמא מסורה ואוהבת, חברת אמת ואשת קריירה מצליחה 🙌🏼 בחורה שאפתנית, מסורה, אחראית עם ראש גדול והכי חשוב עם לב ענק! מאחלת לך להמשיך ללכת בדרך שלך, לשאוף, לצמוח, לחלום ולהגשים. אוהבת 🫶🏼❤️

אירועים קרובים