נשים ומחשבים: ורוניקה קוימוב, אופיסופט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ורוניקה קוימוב, מפתחת BI ומנתחת מערכות בחטיבת הפרויקטים של אופיסופט

ורוניקה קוימוב, מפתחת BI ומנתחת מערכות, חטיבת הפרויקטים של אופיסופט.

שם ותפקיד: ורוניקה קוימוב, מפתחת BI ומנתחת מערכות, חטיבת הפרויקטים של אופיסופט.

ותק בתפקיד: 3.5 שנים.

תפקידים קודמים: מפתחת SQL, אחות אחראית במרפאת כאב.

השכלה: הנדסאית תוכנה, המכללה למנהל.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? הרבה שנים עבדתי כאחות, ותמיד הייתה לי כמיהה לעולם המידע. יום אחד החלטתי ללכת בעקבות הלב ועשיתי הסבה לתחום מערכות מידע ו-DBA.

ברגע שנכנסתי ל-BI התאהבתי בתפקיד, כיוון שעבורי זה שילוב נדיר של פיתוח, ניתוח וקשר עם לקוח. אופיסופט מתמחה בהטמעת פתרונות מתקדמים בעולמות ה-BIG Data & Analytics. בחטיבת הפרויקטים שלנו יש מגוון רחב של פרויקטים, ותמיד כיף ללמוד ולהתעמק בתחום חדש.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? לפי נתונים סטטיסטיים, כן – מספר העובדים בתעשייה מציג פער מגדרי וזו עובדה שיש לשנות. ניתן להתחיל מחינוך. מספר הבנות הלומדות מקצועות טכנולוגיים בתיכון ולאחר מכן באוניברסיטה ישפיע לבסוף על מספרן בתעשייה. צריך לחשוף יותר את מקצועות הטכנולוגיה לנערות ולנשים, כדי שתהיה המודעות ובהמשך יכולת הבחירה גם בתחומים הנחשבים "גבריים".

אני חושבת שככל שתהיה מודעות לנושא תיווצרנה עוד הזדמנויות שבעבר היו פחות נגישות, מה שיעודד נשים מוכשרות להגיע למגוון רחב יותר של תפקידים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? אני אישית לא נתקלתי באפליה כזו אף פעם. במקום בו אני נמצאת מחפשים לראות את הפוטנציאל ולקדם ולפתח אותו, בלי שום קשר למין או דת או כל דבר אחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים