הנמר מישראל מבקר במאורה של טוטנהאם הוטספר

ביקור מרתק באצטדיון של הקבוצה המשחקת בליגת העל האנגלית הציג את פלאי הטכנולוגיה האחרונים והדרך שבה ה-IT של HPE וארובה מארגן ל-60,000 הצופים חוויה מסודרת ומרשימה באופן חסר תקדים

30/05/2022 11:18
HPE פורסת חסות IT הטכנולוגית על קבוצת הפאר הלונדונית – טוטנהאם.

האמת היא שעד היום חשבנו שכשהולכים לראות משחק כדורגל אז באים – יושבים, 22 שחקנים, גולים וחוזרים… ובכן, זה כבר מזמן לא כך. ה-IT נכנס גם לתחומים האלו, ומהווה חלק חשוב ביותר מחוויית האירוע – בקיצור, שמחתי להפתעה שציפתה לי ועל זה אני מספר וחולק איתכם.

הזדמנה לי נסיעה עסקית ללונדון, שהשתלבה כראוי בצפייה במשחק של הטוטנהאם הוטספר (Tottenham Hotspurs) בעיר הבירה הבריטית. פירוש שמם, Hotspurs, הוא 'הזועמים', שם מעודד תחרותיות, כמו 'התותחנים' לארסנל ('מחסן תחמושת' באנגלית), ו'הרשעים' (The Villains) לאסטון-וילה (משחק מילים על הווילה). קבוצות כדורגל לונדוניות נוספות הן: צ'לסי, קווינס פארק ריינג'רס ופולהאם.

מתברר כי יש הסכם חסות לחברת HPE עם קבוצת טוטנהאם, ולכן פניתי למנהל המכירות של ארובה (Aruba) ישראל, רועי גיאת, שסייע לארגן את הביקור, ובכך הראה לנו מה ארובה מסוגלת לעשות עם הטכנולוגיה הייחודית שלה.

האצטדיון של טוטנהאם שודרג באופן דרמטי בשנים האחרונות וחזר לפעילות בשנת 2019. הוא מכיל כיום מקום ל-62,850 אנשים. מנהלי האצטדיון החליטו לבנות אתר שישמש לא רק לכדורגל, ובין השאר שמו דגש על שדרוג חווית הצופה לאירועים רבי משתתפים נוספים, כמו אירועי מוזיקה, הופעות אחרות וכמובן – ספורט. כיום האצטדיון של טוטנהאם מהווה את אחד האתרים המודרניים בעולם לאירועים מרובי קהל.

במסגרת השדרוג  נחתמה עסקה גדולה עם HPE/ארובה, שכללה התקנת רשת שרידה ביותר מבוססת שרתים של חברת HPE, שתוכל לשאת כמויות אדירות של דטה. על הרשת הזו יושבות רשתות ה-LAN והאלחוט של כ-1,600 נקודות גישה, המאפשרות קישוריות לכמות האדירה של הצופים בו-זמנית.

הסוויטה של HPE באצטדיון של טוטנהאם.

הסוויטה של HPE באצטדיון של טוטנהאם. צילום: פלי הנמר

 כל זה די מוכר לנו, אבל מה שמייחד זה שבנוסף הותקנה באצטדיון מערכת הניווט תוך מבנית (Aruba Meridian), המאפשרת למבקר לאתר את המושב שלו בקלות, להגיע לחנויות השונות ולשירותי האצטדיון השונים ועוד.

מערכת נוספת מאפשרת גם לצפות בקטעי וידיאו בטלפון שלך תוך כדי המשחק, וכמובן מערכת אבטחת המידע של חברת ארובה ClearPass, שמנצחת מלמעלה על כל המערכות האלו ומגינה על המשתמשים ומערכות האצטדיון הרגישות.

כל אלו הופכים את האצטדיון לכלי טכנולוגי חכם, מה שמעניק חוויית צפייה וביקור יוצאיי דופן.

האצטדיון ממרומי הסוויטה של HPE.

האצטדיון ממרומי הסוויטה של HPE. צילום: פלי הנמר

בקיצור, כשהגענו הצפייה שלנו התחילה כבר בשלב הכניסה לאצטדיון, באמצעות הטלפון שלנו, שמשמש לזיהוי ולכל אורך שלבי האירוע, לצד המשחק עצמו. פשוט תענוג.

אז במסגרת האירוח הושיבו אותנו בתא הצפייה הפרטי של HPE, ומשם יכולנו לחוות את החוויה החדשנית הזו.

מתברר כי חברת ארובה מתמחה גם באתרים מסוג זה, ויש אתרים רבים נוספים בפורמט הזה, כגון אצטדיון NFL's San Francisco 49ers, קבוצת הכדורסל המפורסמת ה-גולדן סטייט ווריורס (Golden State Warriors), שעלתה השבוע לגמר ה-NBA (פעם שישית בשמונה השנים האחרונות); טקסס ריינג'רס (Texas Rangers), ועוד רבים נוספים. וזה הזמן לדבר על מה שקורה בישראל.

אם תמונתך עולה על מסכי הענק באצטדיון, הרי שהבקעת שער הרגע, כמו במקרה הזה של הארי קיין, חלוץ טוטנהאם שהוא גם קפטן נבחרת אנגליה.

אם תמונתך עולה על מסכי הענק באצטדיון, הרי שהבקעת שער הרגע, כמו במקרה הזה של הארי קיין, חלוץ טוטנהאם שהוא גם קפטן נבחרת אנגליה. צילום: פלי הנמר

למי שלא יודע, גם אצטדיון בלומפילד ששודרג לאחרונה מבוסס באופן מלא על הפתרונות של ארובה, ומי שביצע את התכנון וההתקנה באצטדיון זו חברת גל נט (Galnet) שותף בכיר וארוך שנים של Aruba ישראל ,

חברת גל נט מנוהלת שנים על ידי מר אבי אלבז – מוותיקי השוק. לאחרונה החברה, שהוקמה לפני 25 שנים, נרכשה על ידי ענק מקומי, חברת אפקון והיא כיום חלק מהקבוצה החזקה הזו.

חברת גל נט מבצעת פרויקטים רבים ומורכבים בעולמות הביטחוניים, אצטדיונים חכמים, מלונות, חברות היי-טק, תעשייה ועוד.

אז הבנו את השינוי העובר על אתרי האירועים (venues) – ה-IT הוא חלק מהותי מחוויית הלקוח וארובה מציגה פתרון כולל, חדשני ואחוד שהולך ומיושם יותר ויותר.

כיום ארובה כבר מציעה פתרון NaaS (ר"ת Network As A Service) מקצה לקצה, הכולל בתוכו מערכות שליטה ובקרה על ידי כלי ה-Central, חוויית שירותי צריכה ותמיכה עם מערכת ה-GreenLake, ומערכות חווית משתמשים על-גבי מערכת Aruba UXI.

!GOAL - כמו גול בעברית ישראלית (כן, שער בעברית ספרותית).

!GOAL – כמו גול בעברית ישראלית (כן, שער בעברית ספרותית). צילום: פלי הנמר

למביני העניין נזכיר שהדבר משקף את ההתפתחות המדהימה של ארובה בעולם בכלל ובארץ בפרט בעשור האחרון, תוך הגדלה דרמטית של נתח השוק שלה בישראל על חשבון המתחרים.

והחוויה הייחודית שלי בכניסה לאצטדיון כדורגל באנגליה, עם מעל 60,000 אלף משתתפים נוספים, היא השקט והסדר המופתי, במקביל להתלהבות ולעידוד הבלתי נפסק במהלך המשחק.

חוויה נוספת היא הצפייה במשחק בסוויטה של חברת החסות HPE, המציעה שהות נעימה וכיבוד כיד המלך: אכילה ושתייה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסקה

    גל נט זו חברה שכדאי לעבוד בה עובדת גם עם מכבי תל אביב וגם עם הפועל תל אביב הוכחה איצטדיון בלומפילד

אירועים קרובים