נשים ומחשבים: שיבה ליבר, אפסטרים

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שיבה ליבר, מנהלת הצלחת לקוח בחברת אפסטרים

שיבה ליבר, מנהלת הצלחת לקוח בחברת אפסטרים.

שם: שיבה ליבר.

תפקיד: מנהלת הצלחת לקוח בחברת אפסטרים.

ותק בתפקיד: כשנה באפסטרים.

תפקידים קודמים: בעלת ניסיון של מעל 10 שנים בתפקיד מנהלת פרויקטים מול לקוחות, מתוכם 4.5 שנים באמדוקס ובנוסף, חמש שנים במשרד ראש הממשלה.

השכלה ושירות צבאי: תואר שני בסוציולוגיה (התמחות בייעוץ ארגוני), קצינת מודיעין ביחידה מסווגת בחיל המודיעין.

משפחה: נשואה + 2 בנים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אני רואה את תחום הטכנולוגיה כתחום מוביל, אשר באמצעותו העולם מתקדם למקום טוב יותר. בחרתי בתחום זה מכיון שחשוב לי שהעשייה שלי תהיה משמעותית ובעלת השפעה.

המהפיכה שעוברת בימים אלו על תעשיית הרכב מאפשרת לי להשתלב בתחום הנמצא בצמיחה מאסיבית. תחום האוטומוטיב, בו פועלת החברה, בעל השפעה נרחבת על חיינו במגוון רבדים. במסגרת הפעילות שלנו, אנחנו עובדים עם לקוחות מובילים בתעשייה ומייצרים אימפקט משמעותי מאוד, הן בתעשייה והן על האנשים.

אהבתי לטכנולוגיה משתלבת יחד עם אהבה שלי לעבוד עם לקוחות ולמעשה לשמש כנציגה שלהם בחברה. חשוב לי לקחת על עצמי תפקידים משמעותיים ולשמש כצומת המרכזי בפרויקט. אני מאמינה שאני משלבת יכולות בין-אישיות, יכולות ניהוליות והבנה טכנולוגית, אשר מסייעים לי להוביל פרויקטים e2e, וכמובן לעמוד במשימות ובלוחות הזמנים להם אנחנו נדרשים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שיש אפליה מעצם המבנה החברתי בתעשייה, בו יש (עדיין) רוב גברי. ככל שיכנסו יותר נשים לתחום, לכל התפקידים והדרגים, המבנה החברתי בתעשייה ישתנה וככה גם המוסכמות החברתיות. כבר היום יש הרבה יותר נשים מעוררות השראה בתפקידים בכירים מאוד, והשתלבות של יותר ויותר נשים גם בתפקידים שנתפשים כגבריים. אני מאמינה שגיוון חברתי מכל סוג, לא רק מגדרי, יסייע לכולם.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? נשאלתי פעם בראיון עבודה האם יש לי פניוּת לנסיעות לחו"ל (דבר שהוא חלק מהגדרות התפקיד) וכאשר השבתי שכמובן, כנדרש, שאלת ההמשך הייתה האם יש לי ילדים קטנים, מתוך הנחה שהמצב המשפחתי יכול להיות מאתגר עם הנסיעות. באותו רגע פירשתי את השאלה יותר כדאגה כנה לגבי הציפיות שלי מהתפקיד ופחות כאמירת ביקורתית. בהסתכלות מושכלת בדיעבד, אני חושבת ששאלת ההמשך לגבי הילדים לא היתה אמורה להישאל. אני בספק אם גברים היו נשאלים שאלה דומה. בכל מקרה התקבלתי לתפקיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים