נשים ומחשבים: אורלי ג'יראסי גנור, נטורל אינטליג'נס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אורלי ג'יראסי גנור, סמנכ"לית תפעול עסקי, נטורל אינטליג'נס

אורלי ג'יראסי גנור, סמנכ"לית תפעול עסקי, נטורל אינטליג'נס.

שם: אורלי ג'יראסי גנור.

תפקיד: סמנכ"לית תפעול עסקי בחברת נטורל אינטליג'נס (Natural Intelligence).

ותק בתפקיד: שלוש שנים.

תפקידים קודמים: מנהלת תפעול עסקי, מנהלת מוצר, ראשת פרויקטים.

השכלה: תואר B.Sc בהנדסה תעשיה וניהול באוניברסיטת בן גוריון.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? תמיד נמשכתי לעולמות ריאליים, וכך הגעתי ללימודים האקדמיים בבן גוריון. במהלך הלימודים השתלבתי בחברה המשפחתית בהדרכת מערכת ERP, ומשם המשכתי לתפקיד הבא שלי ב-סאפ (SAP). ככל שהקריירה שלי התקדמה, יותר ויותר דייקתי את השילוב שנכון עבורי – בין טכנולוגיה, ניהול תהליכים ועבודה עם אנשים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? שאלה מאתגרת, אני מרגישה שקיים פער בין החוויה האישית שלי לבין המציאות. קשה להתעלם מהעובדות, שמדברות בעד עצמן. הלכה למעשה, קיים חוסר שוויון בין נשים וגברים. נשים משתכרות פחות, ישנן פחות נשים בתפקידי ניהול ועוד פחות מכך בתפקידים טכנולוגיים. 

בחוויה האישית שלי, ומבלי להיכנס לשאלת הביצה והתרנגולת, אני מרגישה שכל אדם באשר הוא אחראי ליצירת המציאות בעצמו, גם גברים וגם נשים. אני מאמינה שהרבה מזה שלנו – כמה ואיך אנחנו יודעות לדרוש, עד כמה אנחנו מבינות שהכוח ביצירת המציאות בידינו ועד כמה אנחנו מצפות שהמערכת תמצא עבורנו פתרונות.

תקרת הזכוכית היא אמיתית, ועם זאת, אני מרגישה שהכוח לפרוץ אותה הוא בידינו. בעשור האחרון נעשתה התקדמות מדהימה, החל ממהלכים ציבוריים כדוגמת ה-Metoo ועד לקידום של נשים בכל תחומי החיים. אנחנו בדרך הנכונה.

למשל, בלידת בני הראשון, ולמרות שהאמהות היתה חדשה לי, התחייבתי לחזור לעבודה לאחר שלושה חודשים. בדיעבד, זו לא היתה ההחלטה הנכונה ולא נערכתי נכון לנהל את הסיטואציה. לעומת זאת, בלידת בתי השניה, כבר הייתי למודת ניסיון וניהלתי את הסיטואציה טוב יותר – ההיערכות שלי היתה שונה, והתוצאה היתה טובה יותר הן עבורי והן לארגון.

כיום, בצוות שלי ישנן שלוש מנהלות שנמצאות בהריון מתקדם וצפויות לצאת אוטוטו לחופשת לידה כמעט במקביל. אחת מהן הייתה בתהליך קידום בזמן שהתבשרה על ההריון ובשיחה בינינו שיתפה אותי שהיא חוששת שאמנע ממנה את הקידום המתוכנן בשל ההריון. כמובן שהשבתי בשלילה.

אני מאמינה בהדדיות – מצד אחד מנהלים ומנהלות צריכים להכיר באחריות שיש להם כלפי הארגון, לנהל את מכלול הסיטואציות ולספק את הפתרונות בעצמם. מנגד, תפקידו של הארגון למצוא את הדרכים שיתמכו בפתרונות האלה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? מעולם לא הרגשתי שהפלו אותי לטובה או לרעה בשל היותי אישה. מנגד, מעולם לא ציפיתי ליחס מיוחד. לדעתי, השיח הבינארי של גבר או אישה עושה לנו עוול ועלינו לשאוף להדדיות. בימינו חובת ההוכחה צריכה להיות טמונה בביצועים ולא במגדר.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מור

    וגם כאן חדה ומדוייקת! תודה על השירות שאת עושה לכולם בכתבה הזו ותמשיכי לעוף בנינוחות הענייניות והחיוך שלך!

  2. קרן

    איזה גאווה המהממת הזו היא שלי מאז שהיא בת 15 ותמיד היתה כוכבת על

אירועים קרובים