נשים ומחשבים: ויקה רומס, זאדרא

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ויקה רומס, QA בכירה בזאדרא

ויקה רומס, QA בכירה בזאדרא.

שם ותפקיד: ויקה רומס, QA בכירה בזאדרא (Zadara).

ותק בתפקיד: חצי שנה.

תפקידים קודמים: מנהלת צוות בדיקות תוכנה בחברת Hexatier.

השכלה: הסמכת QA של ISTQB, קורס פיתוח תוכנה Full Stack בג'ון ברייס.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

תמיד הייתה לי זיקה למחשבים ולעולם הטכנולוגי. לאחר שחרורי מצה"ל עבדתי בחברת CAL ונחשפתי לעולם בדיקות התוכנה. מאוד נהניתי לבדוק, לחקור ולהיות אחראית על המערכות שמפותחות פנים ארגונית. מהר מאוד הבנתי שאני רוצה לעבוד בסטארט-אפ. האחריות, ההשפעה והקצב המהיר תואמים את האופי שלי ,הבנתי שאני רוצה ללמוד ולתרום מדי יום.

במקביל לעבודה שלי ב-CAL, יצאתי לקורס בדיקות תוכנה, שגם אפשר לי להוציא תעודת הסמכה של ISTQB.

במהלך תשע שנים עבדתי בחברת Hexatier והתמחיתי בתחום ה-DB security. הגעתי לשם ללא ניסיון אבל עם המון מוטיבציה וכוח רצון. הייתי ה-QA הראשונה בחברה וניתנה לי הזכות להקים ביחד עם צוות מדהים מערך QA איתן ומקצועי, שהיה הלב של תהליכי הפיתוח בחברה.

כעבור ארבע שנים בחברה, החברה נרכשה על ידי Toga Networks, ומסטארט-אפ קטן הפכנו להיות חלק מאנטרפרייז. במהלך חמש השנים הבאות שלי בחברה זכיתי להתמחות בהקמה והכשרה של מערך QA בארץ ובחו"ל, להיות חלק ממערך צוותי מחקר, לפתח ב- C, ב-Java וב-Python.

בתפקידי היום אני עובדת כ-QA בכירה בזאדרא, בתחום האחסון והמחשוב. אלו תחומים חדשים בשבילי. ההזדמנות להכיר וללמוד עולם תוכן חדש ללא ניסיון היא לא מובנת מאליה, ואני מעריכה מאוד את הזכות שניתנה לי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

האמת שעד לפני חצי שנה לא חשבתי שיש אפליה או רתיעה מנשים בתעשייה. בכל שנותיי בתעשייה לא חוויתי אפליה או אי נעימות אחת מהיותי אישה. עבדתי עם אנשים מדהימים, גברים ונשים כאחד ונושא המגדר לעולם לא היה אישיו.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לפני כ-8 חודשים התחלתי לחפש עבודה. הייתי בחודש החמישי להריון, הריון שני. יש לי תינוק בבית בן שנתיים ושקלתי בכובד ראש האם זה הצעד הנכון לעשות כשיש לי עבודה יציבה מאוד וביטחון תעסוקתי והחלטתי שכן, שאני לא רוצה לעצור את ההתקדמות המקצועית שלי בגלל מצבי הזמני, מצב טבעי שכל אישה שבוחרת להביא ילדים לעולם עוברת בזמן כזה או אחר.

שלחתי למספר מקומות קורות חיים. כשחזרו אליי והחלטנו שאנחנו ממשיכים ציינתי כי אני בהריון, שאני לא רואה בזה בעיה, הרי זה דבר טבעי וחשוב לי להיות כנה עם המראיין / מגייס לפני שנמשיך עם התהליך, בעיקר כי הראיונות מתבצעים בזום. להפתעתי הרבה פתאום נמצאה סיבה כזו או אחרת שאני לא מתאימה לתפקיד, סיבה שלא הפריעה טרם הנושא של ההריון עלה.

אחרי חודשיים, התקשרו אליי מחברת זאדרא, כשהייתי בחודש השביעי להריון. אחרי שיחת היכרות ותיאום ציפיות ציינתי שאני בהריון , בחודש השביעי, והופתעתי לשמוע לראשונה שזה לא משפיע או משנה משהו, שאם אני רוצה להתקדם הם ישמחו לקבוע ראיון מקצועי. במהלך הראיונות הייתי חולה וביקשתי לדחות את הראיונות, ולא היה שום לחץ מצד החברה וכל פעם הראיונות נדחו בשבוע-שבועיים.

הרגשתי לאורך כל התהליך שמה שחשוב זה שאני אבריא ולא ההריון המתקדם שלי. הכרתי אנשים מדהימים ואנושיים, וידעתי מיד שזה המקום שאני רוצה לעבוד בו, זה החומר האנושי שיש לי את הזכות לעבוד איתו, והחלטתי שאני לוקחת את הסיכון ומחליפה עבודה חודש לפני הלידה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים