נשים ומחשבים: שני שוקר-שטיינמץ, סנטריקל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שני שוקר-שטיינמץ, ראש צוות פיתוח בסנטריקל

שני שוקר-שטיינמץ, ראש צוות פיתוח בסנטריקל.

שם ותפקיד: שני שוקר-שטיינמץ, ר"צ פיתוח ב-סנטריקל (Centrical) – פלטפורמה לניהול ושיפור ביצועי עובדים בתחום המכירות ושירות הלקוחות.

ותק בתפקיד: שנה וחצי.  

תפקידים קודמים: מפתחת full stuck, שנתיים וחצי בסנטריקל וחמש וחצי שנים בצה"ל.

השכלה ושירות צבאי: בוגרת תואר ראשון במדעי המחשב מאוניברסיטת בר אילן. את התואר השלמתי טרם הגיוס לצה"ל במסגרת מסלול העתודה האקדמאית.

עם סיום התואר חזרתי לשירות, יצאתי לקורס קצינים והמשכתי ליחידת אופק, היחידה הטכנולוגית של חיל האוויר.

בצבא פיתחתי מערכות מבוססות מפה לייעול כוח התכנון והשליטה של חיל האוויר. לאחר שש שנות שירות השתחררתי בדרגת סרן.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אבי, שמואל שוקר, סא"ל במיל', נחשף למסלול העתודה במהלך שירותו הצבאי והביא אותי לבחון את האופציה. אמי, נחמה, והוא עודדו אותי להישגים וזאת הייתה הזדמנות מצוינת לרכישת השכלה גבוהה וניסיון מעשי.

כשעברתי על רשימת המקצועות הרלוונטיים למסלול, אחי הגדול, יהונתן, בדיוק סיים קורס תכנות בממר"ם. התשוקה שלו למקצוע וליצירה שיש בתכנות קסמה לי. כמו כן, מסתבר שההתלהבות מדבקת, שלושת אחיותיי הקטנות, חן, עדן וטל, עוסקות בפיתוח תוכנה ביחידות שונות בצה"ל.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אפליה היא דרך אחת להסביר את הפערים בתנאי העסקה ואת העובדה שלמחצית מהאוכלוסיה אין כמעט ייצוג. מדובר בפער של 1 ל-5, ובהסתכלות על תפקידי מפתח – הפער יותר משמעותי.

עם זאת, לדעתי הבעיה היא לא אפליה אלא חינוך. מגיל צעיר נחשפים לפרדיגמות מגבילות ואין מספיק כלים זמינים באמצעותם ילדות יוכלו לרכוש מיומנויות שיובילו לצמצום הפערים.

למרות הכל אני מרגישה שהמגמה חיובית, הכפר הגלובלי מנגיש תכנים ומעודד נשים וגברים להעז וליזום. זכיתי לפגוש לא מעט נשים מרשימות, שקידמו והובילו בזכות ולא בחסד, והיו לי להשראה.

בנוסף, הקורונה אילצה ארגונים להסתגל, לאפשר עבודה מרחוק וגמישות בשעות, מה שפעם נחשב להטבה שאמהות קיבלו, היום נהיה סטנדרט ומאפשר לאמהות ואבות לקחת חלק משמעותי יותר בגידול הילדים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לא. בצבא כמו כן בסנטריקל תמיד הרגשתי שאני נמדדת על סמך ביצועים, פוטנציאל ותרומה לארגון.

עם זאת, הסגברה ושימוש בשפה מקטינה אלו דברים שקורים בתעשייה ומחוצה לה, מדובר במיעוט שלא מבין את הצורך של נשים להישמע.

לטעמי לא ניתן לספק מוצר איכותי שיתאים לכלל האוכלוסייה ללא ייצוג נשי בצוות, ולכן חברות שמחויבות להצלחה מוכרחות לדאוג לייצוג נשי משמעותי. לשמחתי ההנהלה הבכירה בסנטריקל מורכבת ממספר שווה של נשים וגברים.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איילה

    שני את מלכה מעוררת השראה אחת שיודעת לשלב ביזנס ופלז׳ר בהרמוניה אוהבת אותך

אירועים קרובים