נשים ומחשבים: ד"ר עינת פינקלשטיין, קוד פארמה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ד"ר עינת פינקלשטיין, המדענית הראשית בחברת קוד פארמה

ד"ר עינת פינקלשטיין, המדענית הראשית בחברת קוד פארמה.

שם: עינת פינקלשטיין.

תפקיד: המדענית הראשית בחברת קוד פארמה, שנוסדה במטרה לפתח טיפולים רפואיים למחלות זיהומית, איידס וסרטן על ידי שימוש בפפטידים (שרשרת קצרה של חומצות אמינו). ב-2020 החברה הצליחה להתאים את תרופת הדגל שלה Codivir, לטיפול גם עבור חולי קורונה, ובספטמבר 2021 השלימה בהצלחה את שלב הניסויים הראשון בתרופה, שנערך בברזיל, והביאה לריפוי מלא של החולים שהשתתפו בניסוי. בינואר 2022 החברה קיבלה אישור להתחיל את השלב השני של הניסויים הקליניים בדרום אפריקה, ובימים אלה מחכה לאישורים נוספים, לביצועו באירופה וברזיל.

ותק בתפקיד: חמש שנים ושמונה חודשים.

תפקידים קודמים: מנהלת פרויקטים ב-Smart Assays.

השכלה/שירות צבאי: בעלת תואר דוקטורט בביולוגיה מולקולרית.

משפחה: רווקה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? הפעם הראשונה שנחשפתי לתחום הייתה בכיתה י"א במגמה הביולוגית, כשהמורה הביאה לכיתה כתבה מהעיתון ובה נאמר שהתפתחות תחום הביוטכנולוגיה תאפשר בעתיד לקבל חיסונים כנגד מחלות, באמצעות אכילת עגבניה ובננה במקום לקבל זריקה. לצערנו, זה לא קרה עד היום.

משם המשכתי לתואר ראשון, כשעם הזמן יותר ויותר הבנתי שהכיוון שבו אני רוצה לעסוק יהיה תחום המולוקולריה והאימיונלוגיה, כי ריתק אותי לראות איך בעזרת השיטות המולקולריות השונות אפשר להבחין בכל התהליכים המתרחשים בתוך התאים בגופנו, דבר שלא ניתן לראות בעיניים אנושיות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? מצד אחד, היום עדיין לא קיים שוויון מלא בין גברים ונשים בתעשייה. לא מעט מעסיקים, כשהם שוקלים לגייס מועמדים, מעדיפים שלא להשקיע בהכשרתה של אישה בגיל הפוריות, כשהם יודעים שבעתיד ייתכן שהיא תצא לחופשת לידה, ותצטרך לטפל בילדים ולא תהיה נוכחת באופן מלא בעבודה. כאשר המעסיקים כן בוחרים להעסיק נשים, הם נותנים להן שכר נמוך יותר לעומת גברים שעושים עבודה דומה, דבר שמשקף כביכול את הסיכון שהם לוקחים. עם זאת, אני רואה בשנים האחרונות יותר ויותר מעסיקים שבכלל לא מתייחסים לעניין הזה, ולוקחים בחשבון אך ורק את המקצועיות והיכולות של נשים המועמדות לתפקידים השונים. אני מאמינה שגם נשים חייבות לעמוד יותר על הזכויות שלהן, ולדרוש שכר זהה לגברים, כי הן עובדות מקצועיות וטובות לא פחות מהם.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? במהלך שיחה שערכתי עם מנהלת כוח האדם בחברה בה התקבלתי לעבוד, נשאלתי אם אני מוגבלת בזמן העבודה שלי בחברה. התשובה המיידית שלי הייתה שאני יכולה להתחיל לעבוד תוך חודש. היא חידדה ושאלה אם אני מוגבלת בשעות העבודה שלי במהלך יום העבודה עצמו, והבנתי שהיא שאלה בעקיפין אם יש לי ילדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים