נשים ומחשבים: ג'יין יבגניה דוידוב, סטרטסיס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ג'יין יבגניה דוידוב, מנהלת פרוייקטים הנדסיים בחברת סטרטסיס

ג'יין יבגניה דוידוב, מנהלת פרוייקטים הנדסיים במחלקת הנדסה גלובלית, סטרטסיס.

שם: ג'יין יבגניה דוידוב.

תפקיד: מנהלת פרוייקטים הנדסיים במחלקת הנדסה גלובלית של חברת סטרטסיס, המובילה עולמית כיום בפתרונות הדפסה בתלת-ממד מבוססי פולימרים. בתקופת עבודתי בחברה עסקתי בפרויקטי העברה מפיתוח לייצור, תמיכה בתקלות במכונות בייצור ובשטח, תכנון מכאני, והיום אני מנהלת פרויקט הנדסי בטכנולוגיה חדשה בחברה.

ותק בתפקיד: שנתיים וחצי.

תפקידים קודמים: מהנדסת פיתוח בחברת מדיקל, מהנדסת מוצר בחברה יצרנית גלובלית.

השכלה/שירות צבאי: תואר ראשון בהנדסת מכונות במגמת תכן ופיתוח מוצר ב-SCE ב"ש, ותואר שני בעיצוב תעשייתי במגמת ניהול עיצוב וחדשנות מ-בצלאל, 2022-2020.

משפחה: נשואה+1.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? למדתי במכללה הטכנולוגית של חיל האוויר באר שבע מכיתה ט' עד י"ב במגמת חשמל, ומשם נסללה הדרך שלי לשרת שלוש שנים בחיל האוויר כטכנאית מסוקי אפצ'י בטייסת מבצעית וטכנאית דרג ב' בקבע במוסך מטוסי 16F.

בנוסף לכך, בשנים המוקדמות יותר לא הסלילו אותי למסלול מסוים שמתאים או לא מתאים לבנות, אלא נתנו לי להתנסות בתחומים שונים, בין היתר התנסות מעשית בעבודה עם הידיים, וכמובן שהיו בדרך גם מודלים לחיקוי מהמשפחה המורחבת.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שיש הרבה יותר פתיחות היום וחברות הבינו את חשיבות הגיוון בעבודה. על בסיס מחקרים שקראתי ועבודת מחקר שעשיתי בנושא של "ייצוג נשים במקצועות טכנולוגיים ובמקצועות STEM". אני חושבת שהאפליה מגיעה דווקא מהבית ומהסביבה הקרובה, וזה מתחיל בגילאי בית ספר יסודי ותיכון, שבהם יש הסללה ברורה מי צריך ללמוד מה, למרות שלנערים ונערות יש נתוני פתיחה זהים, ומשם ממשיך בהיעדר מודל חיקוי מתאים. אם לא קיים מודל לחיקוי לנערה מתוך המשפחה, חשוב מאוד שיהיה מודל כזה במדיה, בסביבה גיאוגרפית קרובה (בן אדם או מרכז תעסוקה טכנולוגי) או בנוכחות ברשתות החברתיות.

סוגיה נוספת היא העובדה שלאנשים יש נטייה לבחור באנשים שדומים להם – לכן זה סוג של ביצה ותרנגולת: אם רוב ההנהלה והמגייסים גברים, בגיל מסוים ובמצב משפחתי מסויים ו/או האדם דתי/חילוני/מסורתי – באופן טבעי ולא מודע הם ירצו לגייס מישהו שדומה להם בתכונות אופי, גיל, מצב משפחתי ואורח חיים. ככל שיהיו יותר נשים בתפקידי מפתח וניהול בתחומים טכנולוגיים, ככה גם יגדל המספר שלהן בחברות ההיי-טק והתעשייה המסורתית.

לא פעם ולא פעמיים נוכחתי בפורומים בחברות השונות שעבדתי אצלן או מולן, והייתי האישה היחידה בחדר, בין אם אלה פורומים מקצועיים ובין אם פורומים של מקבלי החלטות. יש חברות שמתגאות במספר הנשים הגבוה המועסק בהן, אבל השאלה היא: מה אחוז הנשים בתפקידי ניהול בכירים ותפקידי מפתח טכנולוגיים?

במהלך עבדותי ב-סטרטסיס מאפשרים לי להשתתף בתוכניות התנדבות מטעם החברה, שבה העובדים משמשים מנטורים בתוכניות חינוך שונות, זה מאפשר לנו לחשוף ילדים ונוער לטכנולוגיה שלנו שנמצאת היום בחזית התעשייה. החשיפה הזאת מעלה שאלות חשובות מצד התלמידים לגבי תהליכי ייצור שונים, תהליכי פיתוח מוצר ובנוסף הנוכחות שלי מהווה דוגמה לכך שיש נשים במקצועות טכנולוגיים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? נתקלתי במקרים שבהם העובדה שאני אישה הועילו והיו מקרים הפוכים. קרה לי אפילו פעם שלא קיבלו אותי לעבודה כי חשבו שלא אשתלב בסביבת עבודה גברית.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

    1. .

      התגובה שלך רק מנציחה את מה שג'יין מדברת עליו! על גבר לא היית אומר שהוא יפה כדבר ראשון (או בכלל). זה בכלל לא רלוונטי, גם אם זה נכון

אירועים קרובים