נשים ומחשבים: שירה גרין, אוטולידסטאר

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שירה גרין, מהנדסת תוכנה באוטולידסטאר

שירה גרין, מהנדסת תוכנה באוטולידסטאר

שם ותפקיד: שירה גרין, מהנדסת תוכנה באוטולידסטאר (AutoLeadStar).

ותק בתפקיד: 5 שנים.

תפקידים קודמים: מנהלת שיווק דיגיטלי במוסד אקדמי, מתרגמת, עורכת טקסטים ועוזרת מחקר.

השכלה/שירות צבאי: שירות ב-8200, תואר ראשון ושני ביחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית.

משפחה: נשואה +4.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

נחשפתי לתחום הטכנולוגיה בגיל יחסית מאוחר. כשהייתי כבר באמצע הקריירה שלי בתחום השיווק וספציפית בשיווק דיגיטלי, נמשכתי לצד הטכני ורציתי להעמיק את ההבנה שלי בתחום. נרשמתי לקורס תכנות וגיליתי שאני נהנית מהאתגרים שתכנות מציבה. ההבנה של "איך דברים עובדים" לא מפסיקה לעניין אותי, והעובדה שמדי יום אני לומדת דברים חדשים וטכנולוגיות חדשות הופכת את העבודה בתכנות למהנה מאוד.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני לא חושבת שקיימת אפליה מודעת כלפי נשים, לפחות בתעשייה. אך עם זאת, אין ספק שנשים, לצד קבוצות אוכלוסייה אחרות, מתמודדות עם אתגרים שונים ומגוונים. אחת הבעיות היא, שבתעשייה קיים מחסור של נשים בתפקידים בכירים ובמיוחד בתפקידים טכנולוגיים בכירים. כשאין לנשים שזה עתה מתחילות בתעשייה מודלים או דוגמאות לנשים בתפקידים בכירים, זה לא מעודד אותן לשאוף להתקדם, כי הדבר לא נראה ריאלי. ככל שיהיו יותר נשים בתפקידים בכירים, כך נשים אחרות יבינו שגם הן יכולות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אישית לא נתקלתי באפליה. באוטולידסטאר הייתי האישה הראשונה בצוות המתכנתים, ולרגע לא חשתי שמתייחסים אלי בצורה לא הוגנת. מה שכן, כשחיפשתי עבודה הייתי מודעת מאוד לכך שנשים נוטות להגיש קורות חיים רק כאשר הן בטוחות שהן ממלאות את כל דרישות התפקיד. אם לא הייתי מודעת ל-bias הזה, ייתכן שלא היה לי את האומץ להגיש קורות חיים לאוטולידסטאר, כי האמת היא שלא עניתי על כל דרישות התפקיד, ובסוף קיבלו אותי לעבודה בכל אופן.

בשנים האחרונות הצטרפו לצוות המתכנים נשים נוספות, וללא ספק כשיש נשים בצוות, אחרות לא נרתעות מלהצטרף.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים