ההחלטות החשובות שהמנמ"רים צריכים לקבל כדי להתקדם בקריירה

לא רק טכנולוגיות חדשות: המנמ"רים של 2022 צריכים להחליט כיצד להצטיין בשיווק, בפיננסים, במשאבי אנוש ועוד, ובעיקר כיצד להתחבב על המנכ"ל ולהתאים את עצמו לליבת העסקים של הארגון ● כמה עצות שימושיות

שלל עצות למנמ"רים.

2022 תהיה שנה מאתגרת במיוחד למנמ"רים בארגונים, שתחייב אותם לקבל החלטות קשות. נכון שבארגונים רבים, מנהלי מערכות המידע יכולים היו בשנתיים האחרונות גם להמשיך בתוכניות העבודה הרגילות, ולמלא לפחות את חלקן, אבל תקופת הקורונה חייבו את כולם לעסוק לא מעט בפעולות למען הישרדות הארגון, נוכח המשבר הכלכלי. השנה, יש לקוות, ההישרדות תזוז הצידה, ולו במקצת, וכך יתפנו יותר משאבים, שיאפשרו להם לממש את התוכניות שנקבעו, על פי סדרי עדיפויות.

המשימה הזאת חייבת להופיע ברשימת המטלות שהמנמ"ר מגבש לעצמו כחלק מתוכניות העבודה, והיא צריכה לתפוס מקום של כבוד לצד משימות כמו סייבר, פיתוח מוצרים חדשים לפי דרישת ההנהלה ועוד. עיקר המאמץ ירוכז במשימות שכבר הוגדרו, והמנמ"ר צריך לאתר מביניהן פרויקט אחד נועז, פורץ דרך, שהתוצאה שלו תהיה שיחת היום בארגון, שלא יהיה מנהל ועובד אחד שלא ידע מי יזם אותה. רצוי מאוד שהפרויקט הזה יהיה קצר טווח, כלומר – שהוא יוכל לגזור את הקופון כבר בשנת העבודה הנוכחית. לשם כך הוא צריך להעז ולא לפחד.

לפני שהמנמ"ר יצלול לתוך הפרויקטים שלו, מומלץ לו לבדוק איך הוא יכול להתחבר לאג'נדות חברתיות או כלכליות שמתאימות לארגון שבו הוא עובד, ולהוביל אותו לשם. במידה שזה יקרה, מובטחת בלעדיות למנמ"ר ולכולם יהיה ברור שהיוזמה הייתה שלו. המגזין CIO ממליץ למנמ"ר להתמקד בנושא הקיימות ולהוביל את הארגון שלו להיות סביבתי יותר. אם בסוף השנה יוכל המנמ"ר להוכיח שהוא גרם לארגון שלו להפחית פליטת גזי החממה, וכתוצאה מכך גם לחיסכון באנרגיה ולהורדת עלויות החשמל, ייתכן שהמיצוב שלו בארגון יחווה קפיצת מדרגה. קיימות זה נושא "סקסי", ארגונים אוהבים להתהדר שהם הולכים או הלכו לשם ומנמ"ר שיצליח להביא קבלות בתחום זה יזכה להערכה.

20 טכנולוגיות שכדאי לשים אליהן לב

סביר להניח שברשימת הפרויקטים של כל מנמ"ר יש בערך 20 טכנולוגיות שכדאי לשים אליהן לב השנה. חלקן הן מגמות שהחלו כבר בשנה שעברה, ואחרות מהוות חדשנות פורצת דרך שטרם מומשה. על המנמ"ר לחשוב מחוץ לקופסה ולנסות להתחבר לפרויקטים פיזיים שהארגון שלו מייצר או מפתח, לחפש את החלק של הדיגיטל וה-IT בהם ולהציע הצעות חשובות, שבהנהלה בוודאי ירצו לשמוע אותן. זה יכול להיות בתחומים כגון מל"טים ורחפנים, בקידום פרויקטים בתחום המתפתח של המחשוב הקוונטי ועוד.

כיוון אחר שיכול לסייע למנמ"ר לחשוב מחוץ לקופסה הוא בחינה מחדש של הגופים שמייעצים לו. בדרך כלל, ארגון עובד עם חברה אחת או כמה חברות יועצים במשך זמן רב. דפוס ההמלצות שהן נותנות לו די דומה, כי הוא מותאם לתפיסת העולם שלהן. מומלץ למנהל מערכות המידע לאזור לפעמים אומץ ולראות האם יש חברות אחרות שיכולות לתת לו כיווני מחשבה שהוא לא חשב עליהם. לא צריך לחשוש, הרבה אנשים ירוויחו מזה.

כדי שמנמ"ר יוכל לבלוט בתפקידו ובתפקידים פוטנציאליים בעתיד, הוא צריך להיות חבר בפורומים מקצועיים עם עמיתים למקצוע שלו. במפגשים של הפורומים האלה לומדים דברים חדשים ולצד זה עושים נטוורקינג ממוקד

עוד צעד מומלץ למנמ"ר הוא להרחיב אופקים, למשל להגביר את הידע שלו בתחום הפיננסי ולהיות מחובר טוב יותר לליבת העסקים של הארגון – בפרט אם זה לא ארגון טכנולוגי. זה יאפשר למנכ"ל, לסמנכ"לים ולמנהל הכספים להתייחס למנמ"ר ביתר רצינות. הם יבינו שהוא שותף גם להכנסות, לשורת הרווח ובכלל, לקידום הכלכלי של הארגון – מה שיחבב אותו עליהם. מומלץ לו להיות ביחסים טובים גם, ואולי אף במיוחד, עם מנהל משאבי האנוש, שדרכו הוא יכול להכיר את הדור החדש של המועמדים לתפקידים שהוא מחפש. הדורות מתחלפים והעובדים של היום שונים מאלה שהוא גייס לפני חמש שנים.

באמצעות ה-HR, רצוי שהמנמ"ר ילמד שיטות חדשות לגיוס עובדים, שגם הן משתנות כל הזמן. למשל, כיצד לבצע את הראיונות. לא מעט מנהלים נופלים בקטע הזה, מאחר שהראיונות שהם מנהלים לא מתאימים לסביבת העבודה ולעובדים של היום. זה יכול להסתיים בפספוס גדול, כי אסור לשכוח שיש מחסור גדול בעובדים והרבה יותר היצע של תפקידים, מה שמביא לעלייה בדרישות של העובדים הפוטנציאליים ולכך שבמידה רבה, גם הם מראיינים את המנהל, ולא רק הוא אותם. לכן, בדיוק כמו המועמד, גם המנהל צריך להתכונן לראיון.

כדאי שזאת תהיה שנה של היכרות טובה יותר והתחבבות על המנכ"ל, הסמנכ"לים, ומנהלי הכספים ומשאבי האנוש.

כדאי שזאת תהיה שנה של היכרות טובה יותר והתחבבות על המנכ"ל, הסמנכ"לים, ומנהלי הכספים ומשאבי האנוש. צילום: BigStock

עוד עצה, שהיא תמיד חשובה ועוזרת לקידום: העמקת הידע והפרקטיקה בתחום השיווק. המטרה היא לנתץ את התדמית שמנמ"רים במשך שנים סוחבים על גבם, כדמויות מסתוריות משהו, שמביטות כל היום רק על צג המחשב. מנמ"ר שרוצה להתקדם צריך גם לדעת לשווק את עצמו וכ את הרעיונות שלו, ולדאוג שכמה שיותר אנשים ידעו על כך.

לסיום, כדי שמנמ"ר יוכל לבלוט בתפקידו ובתפקידים פוטנציאליים בעתיד, הוא צריך להיות חבר בפורומים מקצועיים עם עמיתים למקצוע שלו. במפגשים של הפורומים האלה לומדים דברים חדשים ולצד זה עושים נטוורקינג ממוקד. כבר קרה לא אחת שבמפגשי הפורומים של אנשים ומחשבים, ובראשם פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3, מנמ"ר פתר בעיה שהייתה לו והוא לא ידע איך לצאת ממנה, באמצעות התייעצות עם קולגה שהוא פגש שם.

השורה התחתונה: תוכניות העבודה של כל מנמ"ר לשנה זו צריכות לכלול גם תוכנית אסטרטגית וחכמה – לאן הוא מתקדם מפה ואיך הוא גורם לזה לקרות. בהצלחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים