נשים ומחשבים: נועם קהתי, סייבראינט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: נועם קהתי, אחראית שיווק מוצר בסייבראינט

נועם קהתי, אחראית שיווק מוצר בסייבראינט.

שם ותפקיד: נועם קהתי, אחראית שיווק מוצר, סייבראינט (CyberInt).

ותק בתפקיד: הצטרפתי לחברה ממש לאחרונה.

תפקידים קודמים: מנהלת בינה בחברת סייבר.

השכלה ושירות צבאי: BA מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק, ושירות צבאי ביחידת 8200.

משפחה: אני, עוז, וביתנו עלמא, בת שנה ו-9 חודשים ומצפים להולדת תינוק שיצטרף למשפחתנו בעוד ארבעה חודשים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

הרקע המודיעיני שלי הביא אותי להתעניין בהשתלבות בחברות העוסקות במודיעין באופן כללי. כשחקרתי מה יש לשוק להציע, הבנתי שאני מאוד רוצה להשתלב בחברה שעוסקת בעיקר במוצר טכנולוגי על כל שלביו. אין לי ספק שמוצר טכנולוגי מתאים וטוב עשוי לספק לקשת רחבה ומגוונת של לקוחות את המידע הנחוץ להם בזמן אמת, מידע שיאפשר להם לפעול ולהגיב במהירות וביעילות מרביים. הניסיון שצברתי בחברה מסוג זה, אפשר לי להבין, שמוצרים טכנולוגיעם על כל סוגיהם יכולים לתת מענה הולם למגוון רחב של תחומים מודיעיניים וכלליים, כמו מוצרי צריכה, רפואי, צבאי, ביטחוני, אנרגיה, תעשייה מסורתית וכיוצא בזה. פיתוח מוצרים טכנולוגיים ייעודיים הוא העתיד של המודיעין בכל תחום ושל העולם באופן כללי. נדמה שהיום השמיים הם כבר לא הגבול, ויש כבר את הידע והכלים הדרושים כדי שמוצר שקיים בדמיון יהפוך למציאות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לצערי, מהמקרים שעליהם שמעתי או הייתי עדה להם, הניסיונות לשלב נשים בתחום התעשייה היו ברוב המקרים לא מהסיבות הנכונות ואפילו לעיתים כמעט מגוחך עד כדי אבסורד, כמו, שאם רואים משרד עם הרבה גברים שכותבים קוד, מוודאים להביא אישה כדי ״לתקן ולצמצם את האפליה בתחום נגד נשים״. לצערי, נראה לי שהדרך לשוויון תעסוקתי בתעשייה בין גברים לנשים עוד ארוכה ויש עוד הרבה מה לשנות בנושא.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

בחוויה שלי היו סיטואציות פחות ויותר נעימות הקשורות להיותי אישה בתחום. החוויה שלי הייתה כמעט תמיד שנותנים לי הזדמנות שווה לזו של גברים, ואפילו הייתה הרגשה של רצון לשלב דווקא נשים בתחום כדי לאפשר להכניס לתחום חשיבה שונה ומרעננת, שתפתח פרדיגמות חדשות. בחברה שבה אני עובדת כיום, כמחצית מהעובדים הן נשים בתפקידים מגוונים וחלקם אסטרטגיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים