נשים ומחשבים: יובל סעד, דיב

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: יובל סעד, סמנכ"לית הצלחת לקוח ב-דיב

יובל סעד, סמנכ"לית הצלחת לקוח ב-דיב.

שם ותפקיד: יובל סעד, סמנכ"לית הצלחת לקוח בדיב (Deeb).

ותק בתפקיד: חצי שנה.

שירות צבאי ותפקידים קודמים: סגנית דוברת פיקוד הצפון וראש מדור ריכוז יוזמות בדובר צה"ל.

השכלה: במקביל לעבודה בדיב אני משלבת לימודי מדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? את צעדיי הראשונים בעולם הטכנולוגיה עשיתי עוד כילדה קטנה, וזאת בזכות ההורים שלי שחשפו אותי מגיל צעיר לטכנולוגיות שונות, ובעיקר לעולם המחשבים, לא מעט בזכותו של אבי, מהנדס תוכנה במקצועו. לאורך כל הדרך, ההורים והמשפחה מאוד תמכו ועודדו אותי בכל שלב שעשיתי. 

כשגדלתי גיליתי שאני יכולה ללמוד לבד הרבה תכנים שלא מונגשים ומובאים במסגרות הלימודיות, ובעזרת האינטרנט ובעיקר גוגל למדתי איך להשתמש בפוטושופ, למדתי בניית ופיתוח אתרים, ומשם הדרך הייתה קצרה ללמוד ולהכיר כמעט כל נושא טכנולוגי שמצאתי ברשת.

בתיכון הרחבתי את לימודי במקצוע מדעי המחשב, וכיום אני לומדת מדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון מתוך אותה אהבה וזיקה לתחום.

התפקיד שלי ב-דיב הוא התגשמות של כמה שאיפות וחלומות, ובמרכזם היכולת לשלב בין טכנולוגיה לאנשים, בדגש על נקודות המפגש בין מוצר ללקוח אנושי, בין הטכני לרגשי. בתור סמנכ"לית הצלחת לקוח אני אחראית על מחלקה שמנהלת תקשורת שוטפת עם הלקוחות השונים של החברה, תומכת בהם מצד אחד ומקבלת מהם השראה לשיפורים ושינויים במוצר שלנו מאידך. ממש מדהים לראות כיצד שינויים טכנולוגיים משפיעים לטובה על משתמשים, וכיצד המעגל הזה משפר את החוויה עבור המשתמש ואת המוצר של דיב.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? בסופו של יום המספרים לא משקרים – מספר העובדים בתעשייה מציג פער מגדרי וזו עובדה שיש לשנות. יחד עם זאת, ישנם שיקולים נוספים לבחירת תעשייה או מקצוע מסוים, שאינם קשורים להיותנו גברים או נשים: למשל מה הם התחומים שאנחנו אוהבים, מה הנושאים שמסקרנים אותנו, וכמובן גם השיקול הכלכלי והיכולת לשלב בין בית לעבודה. גם מספר הבנות הלומדות מקצועות טכנולוגים בתיכון ולאחר מכן באוניברסיטה, ישפיע מן הסתם על מספרן בתעשייה.

לכן, במקום לדבר על אפליה, המהות בעיניי היא לדבר על חשיפה – חלק מהנשים לא יודעות בכלל שהן אוהבות את התחום, או שהוא מעניין אותן, כי הן לא נחשפו אליו, כפי שאני זכיתי לחשיפה טכנולוגית בגיל צעיר. אני חושבת שכל ילדה ונערה צריכה להיחשף במהלך הלימודים גם לנושאים טכנולוגים, כמו גם לנושאים אחרים, כך שבהמשך דרכה תוכל לבחור את התחום שהיא הכי מתחברת אליו, בתקווה שנראה יותר נשים מצטרפות לתעשייה הטכנולוגית. 

בנוסף, בדומה אליי, יש עוד נשים רבות שמגלות על השילובים האפשריים בין טכנולוגיה ותחומים נוספים, ושילוב נשים נוספות בתפקידים כאלה הוא ההזדמנות לשילוב גדול יותר מבחינת התעשייה – קפיצה קדימה מעולם טכנולוגי סגור לעולם טכנולוגי מכיל ומשלב, הפתוח לכל מיני רעיונות ומחשבות, ולכל מיני א.נשים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לשמחתי לא נתקלתי באפליה באופן אישי, אבל עדיין לא חיפשתי עבודה חדשה כשאני בהריון.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שיר

    עושה כבוד לכל הנשים בישראל! מלכה!!!👸🏼👑❤️

  2. נמר הכסף

    הלוואי וכל חברה תזכה בבנאדם שקרוב אפילו בחצי מהיכולת שלה.

אירועים קרובים