נשים ומחשבים: ליטל דביר, פנום

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ליטל דביר, מנהלת פרויקטים בחברת פנום

ליטל דביר, מנהלת פרויקטים בחברת ההיי-טק פנום.

שם ותפקיד: ליטל דביר, מנהלת פרויקטים בחברת ההיי-טק פנום (Phenom).

ותק בתפקיד: שלושה חודשים.

תפקידים קודמים: הייתי מנהלת פרויקטים בחברת קמברלי קלארק, במשך כארבע שנים. לפני כן, הייתי מנהלת קולקציה בתחום האופנה. 

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בניהול מסחרי בתחום האופנה.

שירות צבאי:  מפקדת טירונים ביחידת מג"ל.

משפחה: נשואה +3 וכלבה קטנה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? בעיקר האתגר. אין ספק שהיי-טק תופס היום חלק נכבד כמנוע צמיחה מרכזי בכלכלת המדינה, והיה לי חשוב לקחת חלק באותו קסם. אני רואה איך הטכנולוגיה משפרת את חיינו ועוזרת לנו לבצע פעולות שפעם היו מסורבלות ומקשות, בקלות רבה יותר. היה לי חשוב להיות חלק מחברה טכנולוגית שיש לה ייעוד לעזור לאנשים בתחום כזה או אחר, ויש לה חזון ערכי מעבר לפן הכספי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני לא רואה את זה סביבי, לפחות לא בשנים האחרונות. אני מרגישה שנשים מקבלות כלים ויחס שווה, שמוביל אותנו לשלב חיי עבודה וקריירה באופן די דומה לגברים, וישנם הרבה גורמים אחרים שמשפיעים על קידום של אדם אחד על פני האחר מלבד המין שלו.ה. אמנם לנו, כנשים, ישנה תקופת לידה, ולרוב חופשת לידה, שהיא באופן טבעי מונעת מאיתנו לעבוד, אך אם מנטרלים את התקופה הזו, לאט לאט אנו רואים שגברים תופסים חלק נכבד יותר מבעבר בגידול הילדים, וברוב המשפחות זה מתחלק שווה בשווה. וכך גם בעיני צריך להיות.

אישית, כשאני מדברת עם קולגה ושומעת את האמירות המקצועיות שלו, לא עובר לי בשום שלב בראש מחשבות על היותו גבר או אישה, ואני גם לא מרגישה שמישהו חושב כך עליי. העולם השתנה ונשים וגברים עובדים יחד כמקשה אחת. לפחות בסביבה שלי.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? כן, נתקלתי באפליה לפני מספר שנים, אבל לא בהיי-טק אלא כשעבדתי בתחום האופנה. שני הילדים הגדולים שלי נולדו בהפרש של קצת יותר משנה, ויצא מצב שחזרתי מחופשת לידה בתחילת הריון. זה היה תפקיד שבו כיהנתי בזמנו כמנהלת קולקציה, והתפקיד דרש שעות מרובות והמון טיסות לחו"ל, ובעיקר למזרח הרחוק. המנהל שלי לא קיבל את העובדה שאני שוב בהריון בעין יפה, ובחר להוציא אותי מתפקידי ולמקם אותי בתפקיד נמוך ממה שגויסתי אליו. יש לציין שהשכר שלי לא נפגע אך עם זאת, לא קיבלתי את ההטבות שקיבלו שאר העובדים, שלא נדבר על יחס משפיל ומעליב ואין לי ספק שזה קרה כי הייתי בהריון. לימים, בחרתי לאחר חופשת הלידה שלא לחזור לאותה חברה, רק מעצם האפליה שננקטה כלפיי. אני מאמינה כשעובדים במקום עבודה, חשובים לא פחות מהתפקיד הפן הערכי והעקרונות שהחברה דוגלת בהם, ומבחינתי, כאשר מקום עבודה בחר להפלות עובדת רק בגלל שהיא בהריון, זה גרם לי לא לרצות לעבוד שם יותר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים