נשים ומחשבים: גלי קפלן, נו ניים סקיוריטי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: גלי קפלן, מהנדסת תוכנה ב-נו ניים סקיוריטי

גלי קפלן, מהנדסת תוכנה ב-נו ניים סקיוריטי.

שם ותפקיד: גלי קפלן, מהנדסת תוכנה ב-נו ניים סקיוריטי (Noname Security).

ותק בתפקיד: מפתחת תוכנה כ-שש שנים בתעשייה. התחלתי כמפתחת Java, כיום אני מפתחת באקאנד ב-פייתון (Python).

הייתי ברילוקיישן בניו-יורק בשלוש השנים האחרונות, ועבדתי כמפתחת פייתון ב-Keyrus US. באוקטובר האחרון חזרתי לארץ והצטרפתי ל-נו ניים סקיוריטי, סטארט-אפ בתחום הסייבר, בתור Software Engineer.

השכלה ושירות צבאי: מדריכת שריון בבי"ס לשריון וקצינת פיתוח הדרכה.

עשיתי תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטת בן-גוריון.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? סקרנות, רצון לשלב בין יכולות מתמטיות לתוצר ממשי, שאיפה ששילוב היכולות שלי יכול ליצור, לתרום ולהשפיע על התפתחות הטכנולוגיה של כולנו, ובכך על חיי היומיום שלנו.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שהפער בין נשים לגברים באיוש תפקידים בדרגות ניהול שונות ובתפקידי פיתוח הולך ומצטמצם בשנים האחרונות.

אני רואה סביבי המון חברות שרוצות לגייס נשים לצוותי הפיתוח שלהם ולתפקידי מפתח בכלל, מתוך הבנה שגיוון מגדרי תורם לאופי החברה, לרעיונות שמתגבשים בה ולהצלחת החברה.

אני מרגישה שיותר נשים בוחרות להשתלב בתחום הטכנולוגי ובפיתוח תוכנה בפרט, וזה משמח אותי מאוד לראות את זה ולהיות חלק מזה. אני מאוד מקווה שבשנים הקרובות נראה יותר ויותר נשים בתפקידים מרכזיים, מובילות מקצועיות ומנהלות בכירות בתחומי הטכנולוגיה.

ככל שנשים ימשיכו להעיז ולהאמין בעצמן שהן יכולות להשתלב בעולם הפיתוח והטכנולוגיה, הן יגלו עולם מגוון ומרתק שהן יכולות להצליח בו, להתפתח בו ולהגיע בו לפסגות חדשים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? אף פעם לא נתקלתי באפליה כלפיי, בטח שלא מעצם היותי אישה. אני מרגישה שניתנו לי הזדמנויות שוות להתפתחות מקצועית ושבשילוב תעוזה ורצון אישי להתפתח ולהתקדם, הגעתי למקומות מיוחדים – אם זה לעבוד בחברה בינלאומית בניו יורק ואם זה להשתלב בתחום הסייבר ב-נו ניים סקיוריטי.

תגובות

(11)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

    1. עובד הייטק

      בחברה שלי יש נשים, חכמות מוכשרות, חלקן תותחיות פיתוח, אבל אין כאלה שנראות ככה. זה רק אני או שאצל כולם ככה..

  1. חזי

    לא הבנתי, היא מפתחת בק אנג או פרונט אנד?

    1. שש

      בעבודה באק אנד לתמונה בכתבה הלכו על הפרונט

  2. דניאל שוורץ

    כל הכבוד גלי! אלופה, יסודית, חכמה ולפני הכול אדיבה, נעימה, סבלנית ואני בטוחה שסופר כיף לעבוד איתך!! אני סופר גאה בך!!

  3. סחתיין. נראית אלופה

    סחתיין. נראית אלופה

אירועים קרובים