נשים ומחשבים: נועה בוכמן, קומיוניקס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: נועה בוכמן, מנהלת מוצר בחברת קומיוניקס

נועה בוכמן, מנהלת מוצר בחברת קומיוניקס. צילום: אור קן תור

שם ותפקיד: נועה בוכמן, מנהלת מוצר בחברת קומיוניקס (Comunix).

תפקידים קודמים: התחלתי בחברה בשם קובוובס טכנולוג'יס (Cobwebs Technologies), שעוסקת בתחום ה-Web intelligence. התחלתי שם בתור QA & Support ולאחר מכן פוצלו הצוותים ואני עברתי לצוות QA. אחרי שנה וחצי עברתי לנהל את הצוות, ובהמשך עברתי לתפקיד מנהלת מוצר.

היום אני מנהלת מוצר בקומיוניקס. אנחנו חברת סטארט-אפ בתחום הגיימינג בשיא הצמיחה. יש לנו היום משחק בשם Pokerface – משחק הראשון בעולם שמחבר בין אנשים בסביבה וירטואלית בזמן שהם יכולים לשחק פוקר, ולראות ולדבר אחד עם השני. המשחק פותח על מנת להפגיש בין אנשים מכל העולם למשחק חינמי מסביב לשולחן פוקר וירטואלי.

בתור מנהלת מוצר במחלקת ה-R&D, תפקידי הוא להביא פיצ'רים חדשים למשחק, שיגדילו את כמות המשתמשים וישפרו את החוויה שלהם. אני אחראית לאפיין את אותם פיצ'רים ולהעביר אותם לפיתוח מוכנים אל המחלקות – עיצוב, דטה, מרקטינג, כלכלה וכדומה. כאשר הפיצ'ר מוכן, אני דואגת לבחון אותו האם הוא באמת משפר את מה שרצינו שהוא ישפר, ומשפרת אותו בהתאם לתוצאות הדטה.

התפקיד מאוד מעניין, מגוון ומאתגר. הוא הליבה של החברה ומקשר בין הרבה מחלקות, מה שמצריך ממך למשוך בחוטים כדי לגרום לדברים לקרות, ותוך כדי להיות יצירתית בשביל למצוא פתרונות לבעיות ומעמיקה כדי לחשוב על כל המקרים האפשריים שיכולים להיווצר בעת החידושים והשינויים.

השכלה ושירות צבאי: שירתתי בתור מדריכת קליעה במתקן אדם ולמדתי כלכלה עם חטיבה במדעי המחשב במרכז הבינתחומי.

משפחה: נשואה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מאז ומתמיד הייתי מאוד ריאלית, ואהבתי את מקצועות המדעים והמתמטיקה. תוך כדי הלימודים שמעתי על התפקיד מנהל מוצר. ישר ידעתי שזה בול אני, מאוד אוהבת ליזום, ליצור ולקדם דברים. שאלתי את עצמי איך אני מגיעה לתפקיד הזה, ו-QA היה מבחינתי תפקיד ראשוני מעניין ומלמד שיעזור לי להכיר מוצר בצורה הכי טובה ועמוקה, ומשם לעבור צד לאפיון המוצר. ה-QA גרם לי להסתכל על דברים בדקויות ולחשוב על הפיצ'ר לפני שהוא פותח, ואיפה יכולות להיות בעיות או מקרי קיצון, שזאת חשיבה שמנהל מוצר צריך כשהוא מתכנן את הפיצ'ר.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שנשים מתמודדות עם אתגרים שגברים לא מתמודדים איתם. נשים "צריכות" לעשות "הפסקות" במהלך הקריירה, ובדרך כלל אף בשיאה, ואלו הפסקות שלרוב גברים לא חווים.

מעבר לכך, העובדה שיש מעט נשים בתחומים הטכנולוגיים גורמת לכך שאין הרבה נשים במשרד, מה שהופך אותנו למיעוט ברוב החברות.

אין אפליה קונקרטית בתעשייה, אבל יש פערים, והפערים מעט מורגשים. קשה לי להצביע על הסיבות לכך, אבל אני מרגישה שהפערים מצטמצמים עם הזמן ורואים יותר ויותר נשים שנכנסות לתעשייה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? למזלי לא נתקלתי באפליה בחברות שעבדתי בהן. להיפך, הרגשתי הערכה. אני מוצאת את עצמי לא מעט בישיבות בהן אני האישה היחידה, אבל כבר התרגלתי לעניין. אני לא רואה שום הבדל ביני לבין הגברים, ואף אחד כאן לא נותן לי הרגשה כזאת.

אצלנו בחברה יש יחסית מעט נשים, אבל כל הזמן מצטרפים עוד אנשים וחלקם גם נשים. הנשים אצלנו מאוד דומיננטיות, שאפתניות שאומרות את דעתן ומשפיעות מאוד על ההתקדמות של החברה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים