נשים ומחשבים: טלי בונפיל גבאי, הייבוב

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: טלי בונפיל גבאי, מנהלת פיתוח בחברת הייבוב

טלי בונפיל גבאי, מנהלת פיתוח בחברת הייבוב. צילום פרטי

שם: טלי בונפיל גבאי.

תפקיד: מנהלת פיתוח.

ותק בתפקיד: מנהלת צוותים חמש שנים מתוכן שמונה חודשים בחברת הייבוב (HiBob).

תפקידים קודמים: מנהלת צוות פיתוח בקנשו (Kenshoo).

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב וסמב"צית חי"ר בפיקוד צפון

משפחה: נשואה לאמיר ואמא לשתי בנות – יובל בת 4.5, ומאיה בת שנה וחצי.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אהבתי טכנולוגיה מגיל קטן, בכיתה ב' כבר הייתי בחוג תכנות של תלמידים מחוננים, ואמא שלי היא ההשראה הכי גדולה שלי, היא מתכנתת ומנהלת פיתוח בעצמה ועודדה אותי ללמוד מתמטיקה ותכנות. אם היו מחשבים בעידן של סבא שלי, כנראה שגם הוא היה בתחום.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? עקרונית יש אפליה נגד נשים בשוק העבודה ובכלל בעולם, אבל היא נמצאת במגמת שיפור עם השנים. אני יודעת לזהות כשהיא קיימת ולא מפחדת להעיר כשאני מרגישה שיש משהו לא בסדר. אבל ככל שיש יותר נשים בתפקידים ניהוליים זה מה שמעלים את האפליה מהתעשייה. האפליה בתחום הטכנולוגי לא קשה יותר, היא קיימת בכל מקום ובכל תחום. תקופות ההריונות וחופשות הלידה משפיעות על ההזדמנויות וההתקדמות של נשים במקומות העבודה. אצלי זה לא קרה, אבל שמעתי סיפורים מאחרות. בתור מנהלת לא הייתי מאפשרת לפגוע באף אחת בגלל הריון ולידה. אין ספק שלגדל שתי בנות חייבת להיות משימה משותפת של שני ההורים, כדי ששנינו נצליח בעבודה, והחלוקה בינינו היא שוויונית לגמרי.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? כן, בתחילת הדרך היו אירועים לא נעימים כלל. וגם בהריון הראשון שלי החליפו אותי כראש צוות בגבר, משום שבתחילת ההריון עברתי תקופה מורכבת. הרגשתי שלא גיבו אותי, וויתרו עלי. בהריון השני עברתי תקופה מורכבת גם כן, אך המנהל שהיה לי בזמנו גיבה אותי ותמך בי, עד שהרגשתי יותר טוב.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים