נשים ומחשבים: לאה תרשיש, רייצ'יפ

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: לאה תרשיש, סמנכ"לית תוכנה וטכנולוגיות ברייצ'יפ

לאה תרשיש, סמנכ"לית תוכנה וטכנולוגיות, רייצ'יפ. צילום לביא פאנו

שם ותפקיד: לאה תרשיש, סמנכ"לית תוכנה וטכנולוגיות ברייצ'יפ (RACHIP).

ותק בתפקיד: מעל לשנתיים.

תפקידים קודמים: מנהלת חטיבת פיתוח במלם תים.

השכלה: תואר שני במינהל עסקים וייעוץ ארגוני, תואר ראשון בניהול ותקשורת.

משפחה: בזוגיות + 4 ילדים.

מה הביא אותי לתחום הטכנולוגיה?

השילוב של התשוקה והאהבה שלי. כבר יותר מ-15 שנים שהתשוקה שלי היא מצד אחד ללוות ארגונים בייעול ושיפור התהליכים העסקיים שלהם באמצעות טכנולוגיות חדשניות ומערכות מידע, ומצד שני האהבה שלי לחדשנות – לתכנן ולממש החל משלב הייעוץ ועד לשלב הפיתוח ומתן שירותי מו"פ למגוון סטארט-אפים ברעיונות פורצי דרך וחדשנות טכנולוגית, רעיונות שישנו ויקדמו את העולם במגוון תחומים, כמו האוטומוטיב, מדיקל, חקלאות, תעשיית האוכל ועוד. המהות היא לשפר את העולם, והתרומה שלי לעשות זאת באמצעות טכנולוגיה ופתרונות תוכנה.

ברייצ'יפ ניתנה לי ההזדמנות לממש את שניהם ולהוביל חטיבה טכנולוגית מגוונת הן מבחינת סוגי הפרויקטים והן מבחינת תחומי מומחיות טכנולוגיים (כגון: אפליקציות WEB, NATIVE, פתרונות משולבים IoT ו-GIS בעולמות הביג דטה וכלה בפיתוחי אוטומציה ו-ולידציה ו-(EMBEDED.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לדעתי קיימת אפליה נגד נשים בתעשייה, אולם היא אינה באה לידי ביטוי בכל התפקידים הטכנולוגיים:

  1. בתפקידי פיתוח, QA, ניהול פרויקטים וניתוח מערכת, אני מוצאת שלרוב מתקיים תמהיל שוויוני בין נשים וגברים, ולא מורגשת אפליה משמעותית או חריגה בתעסוקה בין נשים לגברים.
  2. בתפקידים טכנולוגים, כגון עולמות החומרה, EMBEDED וארכיטקטורה, אני מוצאת רוב גברי מוחלט. לדעתי מקורו אינו באפליה של נשים. אלא במיעוט אובייקטיבי של נשים שמתפתחות מקצועית ואקדמית לכיוונים אלו. אני לא מאמינה שמדובר בעניין של יכולת, אלא בעובדה שקיים היצע נמוך של נשים.
  3. בתפקידי ניהול בעולמות טכנולוגיים, כגון תפקידי סמנכ"ליות ומנכ"ליות, אני מוצאת כי קיים מיעוט נשים שאינו מוצדק, לרוב נמצא בחברות טכנולוגיות את הנשים בתפקידי משאבי אנוש ושיווק, אך הרבה פחות בניהול יחידות עסקיות וניהול חברות. גיוסים למשרות מסוג זה מבוססים לרוב על היכרויות אישיות, ולכן לדעתי נשים לא מצליחות להתברג לתפקידים אלו בצורה שוויונית, וכך מונצח רוב גברי ומיעוט נשים, שלדעתי יכולות להתבלט ולהצליח בתפקידים אלו באותה מידה. לעומת המצב הכללי בשוק, ברייציפ, בה אני עובדת, יש כמות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

כמנהלת בכירה שמנהלת יחידות עסקיות בעשור האחרון, מצאתי את עצמי לא אחת בסיטואציה של אישה בודדה בהנהלות גבריות. אפליית נשים לא באה בהכרח רק מגברים בהיבטים של הטרדה מינית והתעמרות, חוויתי גם הערות מצד סמנכ"ליות משאבי אנוש, שפקפקו ביכולות שלי על רקע מגדרי, כגון התמודדות עם הריון וגירושין, בעוד שלגברים לא עושים עניין מנושאים אלו. לשמחתי ברייצ'יפ מכבדים את חיי האישיים, והם אינם מהווים שיקול מבחינת קידום מקצועי.

אני מוצאת כי רף הכניסה של נשים לתפקידים ניהוליים הינו גבוה משמעותית. גם לאחר קבלת תפקיד בכיר בעולמות טכנולוגיים כאישה יחידה בהנהלות גבריות אני נדרשת להוכיח את עצמי יותר ולהתמודד עם לא מעט קשים שחוסמים אותי. הרצון שלי לכוון גבוה ולהצליח גובר על כל הקשיים הללו ומסייע לי להגשים את שאיפותיי האישיות, אני מודעת ליכולות שלי ומכתיבה לעצמי את הסביבה שמתאימה לי. אני בוחרת לעבוד עם אנשים שמתמקדים בהתקדמות והשגת יעדים עסקיים משמעותיים ולא באינטרסים אישיים צרים.

ברייצ'יפ, שנוסדה ומובלת על ידי אישה, המציאות מוכיחה שאפשר גם אחרת, החברה מעסיקה גברים ונשים ומקדמת נשים חרדיות בתפקידי פיתוח, מה שזיכה אותנו בציון הגבוה ביותר בתוכנית "מעסיקים בשוויון" של משרד העבודה, מתוך 167 ארגונים שניגשו לתוכנית. בתוכנית נבדקו פרמטרים כמו תנאי העבודה השוויוניים בין גברים לנשים, איכות עבודת הנשים, מסלול הקידום ואחוז הנשים החוזרות לתפקידן לאחר חופשת לידה. אני גאה להיות חלק מחברה שמקדמת נשים בתעשייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים