נשים ומחשבים: רונית פטר, מימון ישיר

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: רונית פטר, סמנכ"ל טכנולוגיות ופינטק במימון ישיר

רונית פטר, סמנכ"ל טכנולוגיות ופינטק במימון ישיר. צילום: אלבום אישי

שם ותפקיד: רונית פטר, סמנכ"ל טכנולוגיות ו-fintech במימון ישיר.

ותק בתפקיד: במימון ישיר 15 שנה, כסמנכ"לית 13 שנים.

תפקידים קודמים: מנהלת תחום CRM וטלקום בחברת מטריקס, ומנהלת תחום CRM בחברת טסקום.

השכלה ושירות צבאי: תואר בסוציולוגיה ומדעי המדינה, מש"קית מודיעין אוויר, בחיל האוויר.

משפחה: נשואה + 3.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? הגעתי לתחום לגמרי במקרה. אחרי הצבא עבדתי כמנהלת אדמיניסטרטיבית בחברת סטארט-אפ, Enigma, ועם הזמן לקחתי על עצמי עוד תפקידים וסייעתי לעובדים האחרים בפרויקטים השונים. בזמן הלימודים הציעו לי משרת ניהול פרויקטים מול לקוחות בארה"ב. בזמן התפקיד הזה נחשפתי לעולם הטכנולוגיה בהיבט הניהולי – ניהול פרויקטים, תקציב ועבודה עם ממשקים – צד לקוח וצד מוצר. מאז נשארתי בתחום והתאהבתי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שבשנים האחרונות אנחנו חווים מגמת עלייה במספר הנשים שנכנסות לתחום ותופסות יותר ויותר תפקידי מפתח. כשהייתי צעירה הייתה תפישה שהתחום פחות מתאים לנשים, אבל כבר יותר מעשור אני רואה שינוי כיוון, הפקולטות והיחידות הצבאיות הטכנולוגיות התמלאו בנשים צעירות ומוכשרות, שעברו לתעשייה ותפסו תפקידים טכנולוגיים וניהוליים. אני תקוה שהמגמה תשמר ואף תתעצם ועוד ועוד נשים מוכשרות ימצאו את עצמן בתפקידי מפתח בתעשייה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לא רק שלא נתקלתי – אלא להיפך – חברת מימון ישיר ביצעה בדיקה בנושא פערי שכר בין נשים וגברים בתפקידים זהים, ונמצא שלא קיימים פערי שכר בין המינים. בנוסף, 63% מכלל העובדים במימון ישיר הן נשים. ובתוך האגף שלי, הטכנולוגיות – 53% נשים, מבין כל עובדי האגף. בשדרה הניהולית – 55% נשים! נראה לי שהמספרים מדברים בעד עצמם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים