נשים ומחשבים: אולגה יסובסקי, AT&T ישראל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: אולגה יסובסקי, מנהלת צוותי פיתוח העובדים על פלטפורמת IoT במרכז הפיתוח של AT&T בארץ

אולגה יסובסקי, מנהלת צוותי פיתוח העובדים על פלטפורמת IoT במרכז הפיתוח של AT&T בארץ. צילום: פרטי

שם: אולגה יסובסקי.
תפקיד: מנהלת צוותי פיתוח העובדים על פלטפורמת IoT במרכז הפיתוח של AT&T בארץ.
ותק בתפקיד: שלוש שנים.
תפקידים קודמים: פיתחתי במגוון פרויקטים ועשיתי מספר הסבות תחומי ידע. עברתי בין מספר טכנולוגיות ותחומים, בין אם זה Backend, FrontEnd או Fullstack, בהתאם לדרישות הפרויקטים והרצון האישי שלי ללמוד.
השכלה/שירות צבאי: שירות צבאי ביחידת IT של מפא"ת (משרד הביטחון), תואר ראשון במדעי המחשב ומתמטיקה באונ' בר-אילן.
משפחה: נשואה + 2 ועוד אחד בדרך.
מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? התחום הריאלי משך אותי תמיד. כשהייתי צעירה, ההורים שלי שלחו אותי לבית ספר שבח-מופת, שבו המחשבים והטכנולוגיה היו מגמת הדגל. התקבלתי למגמה ויצא שגדלתי וצמחתי בסביבה שכל הסובבים אותי היו שוחרי טכנולוגיה, המורים היו מעוררי השראה ועשו הרבה כדי לקדם את התלמידים שלהם. בחרתי להרחיב ל-15 יח"ל מדעי המחשב, היה לי ברור שהעולם הולך לשם ורציתי להיות בחזית ולהיות חלק מהעתיד.
בצבא הייתי חלק מיחידת IT, לאחר מכן התחלתי לטפס מעלה ממשרת סטודנטים בתמיכה טכנית ועד למשרת פיתוח ראשונה באמדוקס. במבט לאחור לא יכולתי לדמיין את עצמי עובדת בתחום אחר.
האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שתחום תעשיית ההיי-טק, או לפחות החברות הגלובליות שיצא לי לעבוד בהן עד כה, הראו מעט מאוד אפליה. כן שמעתי סיפורים כאלו ואחרים מנשים שעובדות במסגרות אחרות, שחוו אפליה על סמך היותן אמהות. למזלי אני יכולה להגיד שהרגשתי זאת מעט מאוד, והסביבה שבה אני עובדת כיום רואה את האדם ואת העבודה שהאדם מפיק ולא את עצם היותה אישה או אם. אם אני לוקחת את AT&T לדוגמה, מתוך 3 מנהלי החטיבות, 2 מהם הן נשים ואמהות ומספיק להסתכל על ההנהלה הבכירה והזוטרה ולראות שנשים מהוות חלק ניכר ממנה, לדעתי זה מדבר בפני עצמו.
האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לא נתקלתי באפליה מכוונת. אני כן יודעת להגיד שיש מנהלים שעבדתי תחתיהם לפני זמן מה שקידשו את עניין שעות העבודה ולא את יעילות העבודה שנעשית.
אישה שהופכת לאם צריכה להתמודד עם לו"ז שונה, להגיע מוקדם ולצאת מוקדם, אולי לעבוד מהבית מידי פעם או להשלים שעות מרחוק.
לצערי, בזמן היותי בתפקידי פיתוח נתקלתי במנהלים שלא הצליחו לראות מעבר לשעות שמראה השעון. מנהלים שיכולים להתמקד ברמת העבודה הנעשית ורמת המחויבות לפרויקט, ולהסתכל מעבר לשעת היציאה, יזכו בעובדים מרוצים יותר ויעילים יותר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הלל מרים (מרי)

    כל הכבוד אולגה. המשך הצלחה דוגמא למופת יישר 👍👏

אירועים קרובים