"ההיי-טק הישראלי – גורם בעל הכרה עולמית שמושך אליו את הטופ"

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי לענות על שאלון, שעוסק בהם ובענף - וקיבלנו תשובות מעניינות ● אורח המדור הפעם: מאיר מורגנשטרן, מנהל מרכז הפיתוח של דרופבוקס בישראל

מאיר מורגנשטרן, מנהל מרכז הפיתוח של דרופבוקס בישראל. צילום: יואל קדם

במלאות 70 שנים למדינה, ביקשנו, במערכת אנשים ומחשבים, ממנמ"רים ובכירים נוספים בעולם ההיי-טק לענות על שאלון, שעוסק בהם באופן אישי ובהיי-טק הישראלי בכלל. ביקשנו מהם לספר על ההישגים והפרויקטים הבולטים שביצעו בתפקידיהם, ולחזות מה יהיה בעתיד הענף. המשיב הפעם הוא מאיר מורגנשטרן, מנהל מרכז הפיתוח של דרופבוקס (Dropbox) בישראל.

מתי ואיך התחלתם?
"בשנת 2010 הקמתי עם שותפים את הסטארט-אפ CloudOn שפעל בישראל וארצות הברית. השקנו את השירות שלנו לעבודה עם תוכנת Office ממכשירי iPad ו-iPhone בתחילת 2012. אחת השותפות שלנו הייתה דרופבוקס, שמרבית המשתמשים שלנו אחסנו בשירותיה את הקבצים שלהם. בתחילת 2015 רכשה דרופבוקס את CloudOn והקימה את מרכז הפיתוח הראשון שלה מחוץ לארצות הברית. אני התמניתי להיות מנהל מרכז הפיתוח".

מה היה החזון בתחילת הדרך?
"דרופבוקס חברה צעירה יחסית (בת 10) וחיפשה דרכים לגדול מחוץ למטה שלה בסן פרנסיסקו. בשנים 2014 ו-2015 הקימה החברה שני מרכזי פיתוח נוספים בארצות הברית – בניו יורק וסיאטל ואת המרכז בישראל".

"ל-CloudOn היה ידע רב ועמוק בתחום של מסמכי office שהיה מאוד רלוונטי לדרופבוקס שבה מאוחסנת כמות עצומה של מסמכים מסוג זה".

היכן אתם היום?
"עברנו כברת דרך גדולה ויחד עם מרכזי הפיתוח בניו יורק וסיאטל הגדרנו את האופן שבו המטה בסן פרנסיסקו עובד למול מרכזי הפיתוח המרוחקים. במרכז הישראלי התרחבנו וגייסנו אנשים ברמה הגבוהה ביותר על פי הסטנדרטים הגבוהים של דרופבוקס. כמו כן המרכז נכנס לתחומי פעילות חדשים כגון דרופבוקס לעסקים".

מה קרה בין לבין?
"עם הזמן, המרכז הישראלי התפתח לתחומים נוספים ותרם תרומה משמעותית ביותר לחדירה של דרופבוקס ללקוחות עסקיים – בעיקר לקוחות גדולים. המרכז הישראלי הוביל את את הפיתוח של AdminX, כלים למנהלי רשתות להתקנה וניהול של הפתרון של דרופבוקס לארגונים".

מה האירועים המשמעותיים בהיסטוריה שלכם?
"במרכז הישראלי – ההובלה של מספר השקות משמעותיות של החברה ללקוחות עסקיים. בחברה הגלובלית – הפיכת דרופבוקס במרץ 2018 לחברה ציבורית הנסחרת בנאסד"ק".

מה ההישג הגדול ביותר של ה-IT בישראל לדעתכם?
"הפיכת ההיי-טק הישראלי לגורם בעל הכרה עולמית שמושך לישראל חברות מהשורה הראשונה וכן משקיעים בהון סיכון וטכנולוגיה מכל העולם".

ברכה מקורית למדינת ישראל ליום הולדתה ה-70?
"מזל טוב – ושתזכי ב-70 השנים הבאות ליותר פרסי נובל, פילדס וטיורינג מאשר ב-70 השנה הראשונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים