ה-IT שמאחורי פיצול ערוץ 2

מתכונת השידורים החדשה של רשת - המתנהלת שבעה ימים בשבוע מהערוץ החדש 13 - דרשה היערכות כללית מהותית גם בתחום ה-IT ומערכות המידע ● מנמ"ר החברה מספר כי "אין מועד בית" בכל הנוגע בתקינות השידורים, ומוסיף שלשמחתו בינתיים הם עוברים בצורה חלקה, אבל לא בלי עבודה קשה של כל הצוותים

אריה רייכר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של בית החולים רמב"ם. צילום ארכיון: יח"צ

פיצול ערוץ 2 לערוצים 12 ו-13, לצד שינוי מספרו של ערוץ 10 ל-14 חייב את כל הערוצים להיערך למערך שידורים חדש. השנוי חייב גם מבצעים לוגיסטיים וטכניים לא פשוטים, שכללו בניית אולפנים חדשים, הצטיידות, הרחבות פיסיות בכדי לקלוט את העובדים החדשים שנוספו לשתי החברות, רשת וקשת, שעברו לשדר שבעה ימים בשבוע.

כל המהלכים האלו השפיעו באופן ישיר גם על מערכות המידע והמחשוב, ואל הצוותים, שעבדו במשך כמה חודשים מסביב לשעון, הצטרפו גם צוותי ה-IT ומערכות המידע, בהובלת המנמ"ר.

בחברת רשת, המשדרת מערוץ 13. כמה ימים לאחר תחילת השידורים במתכונת החדשה, נראה חדרו של המנמ"ר הוותיק, אריה רייכר, כחמ"ל לכל דבר. הצוותים נכנסים ויוצאים ונקראים לתת סיוע למחלקות השונות, וכן לאולפן החדש, שזה עתה השלימו את  בנייתו, כמה דקות לפני שמתחילים שם שידור חי.

רייכר אומר כי ה-IT ברשת מטפל בכל היבטי המחשוב האדמינסטרטיביים ובמערכות המידע שמשרתות את העורכים והיוצרים של התכנים. זאת בנוסף לעבודה עם אגף ההנדסה, שאחראי על כל הצד הטכני של הוצאת השידורים.

"אנחנו עובדים בצמוד אליהם כל הזמן, ולקראת הפיצול הקשר היה שוטף והדוק יותר", אומר רייכר. "אנחנו מעניקים להם למעשה את התשתיות שעליהן הם מבצעים את כל העבודות שלהם", הוא מסביר. בהיבט האדמינסטרטיבי רייכר אמר כי יש 300 משתמשי מחשב ברשת שחלקם קשורים בהפקות חיצוניות, שה-IT משרת אותם, בהיבט של אספקת משאבי מחשוב.

מהי סביבת המחשוב ברשת?
"יש לנו מערכת ERP ייעודית, שמשרתת את ההנהלה, הכספים והמחלקות המשרדיות. יש לנו מערכת שמתאימה לאופי העבודה שלנו ואין לה מענה במערכות ה-ERP הקונבנציונליות. זו מערכת שפותחה על ידי חברת סינטק מדיה הירושלמית, והיא מתמחה בכל הנושא של תכנון לוח השידורים עם חוקים מאוד נוקשים, שהם קריטיים ביותר כחלק מתהליכי הסנכרון המתבקשים בעבודה במדיה. כעת השלמנו תהליך של שדרוג  לגרסה מתקדמת יותר".

האם אתם שוקלים לעבור לענן?
"כרגע אנחנו לא בענן, אבל מחפשים מערכת CRM שתתאים לעבודה בענן. הדטה סנטר שלנו יושב פה בבניין, כי רוב המידע המאוחסן זה קבצי וידיאו. את הסטורג' אנחנו עושים על גבי קלטות וידיאו, וכמובן מפעילים מערכי גיבוי כפי שנדרש. סביבת המחשוב המרכזית היא מיקרוסופט (Microsoft) על דטה בייס מבוסס אורקל (Oracle)".

מה היה האתגר המרכזי במעבר למתכונת החדשה, מבחינת ה-IT?
"האתגר הגדול הוא בכמות התכנים והמעבר לשבעה ימי שידור בשבוע. כל דבר שנתנו לו תמיכה ושירות גדל ודרש משאבים גדולים יותר. היינו צריכים לתת מענה לגידול בכמויות המידע ולשם כך בנינו מתחמים חדשים. אבל אין ספק שהאתגר המרכזי היה בניית האולפן החדש, שעבר לשידורי HD, והוא מהווה את המילה האחרונה בכל מה שקשור לאוטומציה בתהליכים שמייעלים את הפקת השידורים, אוטומטיזציה המאפשרת מעבר מסט אחד לשני בכל תכנית במהירות ובקלות, מה שלא היה קודם. בסופו של דבר האתגר שלנו הוא כמו האתגר של כל אלו שעוסקים פה במלאכה, להוציא שידורים איכותיים ללא תקלות, במיוחד כאשר אתה בשידור חי. אין מצב שמערכת לא תעבוד, או שתייצר עיכוב, כמו שאומרים החברים "אין מועד בית". לשמחתי  עד לרגע הזה השידורים עוברים בצורה חלקה. וחשוב להבין שזה לא מובן אליו, אלא תוצאה של עבודה קשה של צוותים שלנו ושל מחלקות אחרות".

אתה עוסק הרבה בספורט, רץ מרתונים, איש ברזל ועוד. איך מספיקים הכל בלחץ עבודה כזה?
"הספורט הוא חלק מחיי מאז שאני זוכר את עצמי. אני הרי "עולה חדש" מבלגיה, שהגיע לארץ לפני קצת יותר מ-20 שנה. באופי שלי אני רץ למרחקים ארוכים, ובשנים האחרונות עשיתי גם מירוצי איש ברזל מלאים, מירוצי לילה. זה לא קל, אבל לדעתי הספורט הוא סוג של התנתקות כמעט יומית שאני מקצה לעצמי, וזה ללא ספק עוזר לי אחר כך בעמידה באתגרי העבודה היומיום עם הלחצים שלהם. אני ממליץ על כך בחום לכל אחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים