לחצות את הקו: איך מסייעים לארגונים לעבור לעולם ניהול המידע החדש?

כמות המידע שנוצרה על ידי האנושות בשנתיים האחרונות עלתה על כל כמות המידע שנוצרה בשנים הקודמות להן יחד, והצפי הוא שעד 2020 הכמות תגדל ב-53% ● על המנמ"רים לשנות את אסטרטגיית המיקוד שלהם לטובת הפקת תובנות עסקיות

שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל. צילום: יח"צ

אם אנחנו, כאנשים פרטיים, מתקשים כבר לנהל ולשמור את כל כמויות התמונות והקבצים שאספנו במחשבים ובטלפונים הניידים שלנו, מה יגידו הארגונים הגדולים?

כמות המידע שנוצרה על ידי האנושות בשנתיים האחרונות עלתה על כל כמות המידע שנוצרה בשנים הקודמות להן יחד והצפי הוא שעד שנת 2020 הכמות תגדל ב-53%!

לכן, במהלך השנתיים הקרובות, 67% מהמנמ"רים ישנו את אסטרטגיית המיקוד שלהם לטובת פיתוח צמיחה ורווחיות, וינועו לכיוון ה-Digital Transformation. כחלק ממהלך זה הם יקדישו את מירב המאמצים כדי לנצל את המידע שנאסף בארגון לטובת הפקת תובנות עסקיות.

מידע שלא היה קיים עד כה

העולם הולך לכיוון האינטרנט של הדברים, מכוניות אוטונומיות ו-Machine Learning – תהליכים המייצרים אינספור מידע דיגיטלי חדש, שרובו לא היה קיים עד כה.

ככל שהמידע מצטבר ונאסף, האתגר האמיתי הוא לזהות את מיקומו ולאפשר גישה אליו. אין זה דבר טריוויאלי ולעתים – מטעמי רגולציה – אין זה מתאפשר. כך לדוגמה בגרמניה נאסר על העברת מידע על עובדים מחוץ לגבולות המדינה, גם בתחומי מדינות ה-EU. האתגר, אם כך, הוא לשנע את המידע בצורה מאובטחת ולנהל אותו בצורה קפדנית. בעולם היברידי זהו האתגר המשמעותי.

בעולם ה-IT של היום, ברורים לכולם יתרונות השימוש בענן מעבר לדטה סנטר הארגוני. יתרונות אלו כוללים בין השאר הוספת גמישות ברמת הביצוע וברמת יכולת הגדילה וההתפתחות.

מצד שני, מערך האחסון הארגוני עדיין נתפש כחשוב, מאחר שהוא מאפשר בין השאר יכולות ניהול, אחסון, אחזור ושמירה של המידע שעדיין משמעותיות לתהליכים הארגוניים.

הנתונים הם "הדם של הארגון", ולכן יש לסייע ללקוחות לעמוד במשימות וביעדי הארגון שלהם באמצעות מעבר לעולם הדטה סנטר המודרני והטמעת יכולות ה-Next Gen DC בעיקר באמצעות חומרה ופתרונות תוכנה חדשים. דוגמאות לכך הם מערכי הפלאש (Flash) החדשים שלמעשה מבטלים את השיח סביב ביצועים, פתרונות ה-HCI וכן דרכי מכירה חדשניות המבוססות על תשלום על פי צריכה.

ערך נוסף לארגון

לא רק העולם מסביבנו משתנה – גם הלקוחות משתנים. חברות ניהול המידע פונות כיום בעיקר ל-CIOs ,Cloud Architects ו-DevOPS וצריכות לעבוד מול דרישותיהם השונות וצורת צריכת הטכנולוגיה שלהם המבוססת יותר על SAS.

מעבר לפתרונות הטכנולוגיים, עומד חזון ה-Data Fabric המחבר בין שני העולמות ובין קהלי הצרכנים השונים. חזון זה מאפשר לארגונים לשנע את נתוניהם ולנהלם במטרה להפיק מהם ערך נוסף לארגון.

בעולם החדש חברות לניהול מידע פונות יותר ויותר לכיוון של פתרונות תוכנה ושירותים, מכירת תוכנה, אפשרויות להצעת "חיוב על פי צריכה" ללקוחות, חיבוריות לספקיות ענן כמו אמזון (Amazon), מיקרוסופט (Microsoft), הרחבת האקו-סיסטם על ידי מתן אפשרויות לעבוד עם האפליקציות החדשות בעולמות ה-DevOps כגון RedHat ,Puppet ,Docker ו-Kubernetes, תוכנות אנליטיקה כמו Splunk ואחרות.

אם בוחנים את מפת התחרות בשוק, ספקיות הענן הגדולות כמו אמזון, מיקרוסופט וגוגל (Google) בהחלט משנות סדרים ישנים, אך עבורנו בנט-אפ למשל, אלו הם שותפים עסקיים שאיתם היא מייצרת פתרונות משותפים וערך מוסף ללקוחות.

הכותב הינו מנכ"ל נט-אפ (NetApp) ישראל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים