הלמידה העמוקה פה כדי להישאר

חברות וארגונים משקיעים מאמצים הולכים וגוברים ב-Big Data, למידה עמוקה וחוויית משתמש, והמגמה הזו תבלוט גם בשנה הנוכחית ● איך עושים את זה נכון?

תובל שומוט, מנכ"ל קליקטייל

Big Data ו-Deep Learning, או בעברית למידה עמוקה, הם מונחים שהפכו לשגורים מאוד בקרב קהילות הטכנולוגיה השונות. השיח הער סביב חשיבות האינפורמציה לחברות הביא לא מעט יזמים להמציא שיטות שונות לאיסוף וניתוח מתקדם, שנעשה במספר רבדים.

זו המציאות החדשה. אי אפשר להתעלם מכך שטכנולוגיות ללמידה עמוקה הולכות ונעשות יותר ויותר פופולריות בקרב חברות. יחד עם זאת, ועל אף הפופולריות העולה, נדמה שחברות רבות עדיין מנסות למצוא סגמנט למידה עמוקה שעונה להן על הצורך המסחרי.

ככלל, הסתכלות על התחזיות מלמדת שעד סוף שנה הבאה תהיה צמיחה משמעותית אף יותר בכמות החברות שיעשו שימוש בסגמנטים החדשים בענף. חברות וארגונים רואים חשיבות בניתוח מתקדם מאוד של המידע שמגיע ישירות מהצרכן ובתצורות שונות.

בהסתכלות על השנה האחרונה, ניתן להבין שזו הייתה שנה שבה הייתה קפיצת מדרגה בכל הקשור ללמידה עמוקה. 2017 תהיה שנה שבה התחום יתפתח לממדים רחבים אף יותר. חברות וארגונים שונים יבקשו לאמץ טכניקה שמאחדת עבורם את המידע ומעניקה להם ניתוח מהימן יותר.

לדוגמה, בכל הקשור לחוויית גולשים ברשת והתנהגות גולשים, חברות מסחריות וציבוריות יכולות ללמוד הרבה מפעולות כמו גלילת המסך למטה עד חצי הדף, או גלילתו על ידי הגולש עד סוף האתר ואף השארת תגובה. כל פעולה שכזו, או אפילו מיני פעולה, מעניקה לחברות מסחריות תובנות עמוקות על יעילות האתר.

ארגונים רוצים יותר ויותר להבין את הלקוחות

המציאות בשטח היא, אפוא, שבעלי עניין שונים בחברות מסחריות, קמעוניות וגם ארגונים ציבוריים משקיעים משאבים רבים יותר בהבנה של הלקוחות שלהם. גדל רצונם להבין את התמונה הכוללת של הלקוח ואת ההתנהגות שלו בכלל הנכסים הדיגיטליים של החברה גם יחד. בעבר, החברות ניתחו מידע שמגיע מכל ערוץ דיגיטלי בנפרד. בחודשים הקרובים צפויה תפנית בתפישה, שלאחריה עוד ועוד חברות וספקים יבקשו לקבל ניתוח של התנהגות צרכנים שמגיע היישר ממספר אפיקים בהם הצרכן נכח באותו הזמן.

לא פשוט הדבר, שכן בהרבה מקרים, אותה אינטראקציה של הצרכן עם החברה נעשית למספר מילי-שניות. למשל, כניסה לאתר או העברת עכבר ממקום אחד לאחר. בעוד שבעבר לא היה ניתן לעשות עם מידע זה כל כך הרבה, כיום יכולות פעולות קצרות אלה להעיד רבות על הדרך שבה החברה מנגישה מידע לצרכן.

יש מי שטוענים שגם השנה האחרונה כללה לא מעט אתגרים. הגדול שבהם הוא ביכולת של חברות ועסקים לתפעל ולנהל נכון ארבע פלטפורמות דיגיטליות שונות: תצוגה של מחשב נייח, טאבלט, תצוגת סמארטפון ואפליקציות ייעודיות. בתקופה הקרובה, כך נדמה, צפויה להשתפר חוויית המשתמשים בשל העובדה, שהחברות הבינו שעליהן להציע לצרכנים חוויה איכותית, שנשענת על מסך אחד, רספונסיבי. הן אף הבינו שאין הבדלים משמעותיים בין תצוגת סמארטפונים לטאבלטים.

זה עוד לא הכול: ב-2017, החברות יישענו לא מעט על בדיקות A/B שתספקנה הבנה עמוקה יותר באשר להעדפות הלקוח. גם במקרה זה, תפקידן של החברות הוא אחד: לייצר חוויית גולשים חיובית יותר.

הכותב הוא מנכ"ל קליקטייל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים