הצטיינות בעידן הדיגיטלי

לקראת תחרות מצטייני המיחשוב לשנת 2016 שתיערך בחודש דצמבר, סקירה של מגמת הדיגיטליזציה בארגונים ושל החשיבות של הפרסים לאנשי המיחשוב בחברות

משקיעים ומצטיינים. צילום אילוסטרציה: BigStock

תחרות מצטייני המיחשוב 2016  של אנשים ומחשבים יוצאת לדרך זו השנה ה—14 ברציפות. גם בחודש דצמבר השנה יעלו לבמה בזה אחרי המצטיינים הטכנולוגים בארגונים מכל מגזרי המשק ויקבלו את אות ההצטיינות באחת מ-8 הקטגוריות שנכללים בתחרות. במשך 14 שנות קיומה, הוכיחה התחרות את היותה גורם מניע ומאיץ להצטיינות טכנולוגית בארגונים. מקבלי האותות נבחנים על יוזמות, תכנון וביצוע פרויקטי IT המבוססים על חדשנות, מתן מענה לא שגרתי לאתגרים וצורכי הארגון והוכחת ROI אמיתי.

בכנס מקצועי לימודי של המנמ"רים שנערך לא מכבר ברוסיה, אמר אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה, כי להערכתו מרבית הנהלות הארגונים הבינו כי אין להן ברירה אלא להתחיל להפנות משאבים ולתכנן את המעבר לדיגיטל. המעבר הזה נוגע כמעט בכל מקום בארגון, והמוטו העיקרי שלו הוא אוטומציה מלאה וגדולה יותר של תהליכים. המעבר הזה מהווה קרקע פוריה לחדשנות, להצטיינות ולרעיונות חדשניים, שצוות השופטים המקצועי של התחרות, ינסה לאתר ולציין לשבח.

שטראוס הזכיר בהרצאתו את מכבי שירותי בריאות, בית חולים אסותא, קוקה קולה, שופרסל וארגונים נוספים, שבכולם בוצעו פרויקטי חדשנות שמובילים ליישום האסטרטגיה הדיגיטלית. לא במקרה לא הוזכרו הבנקים, משום שישנה תפיסה מוטעית שמעבר לדיגיטל הוא נחלתו של המגזר הפיננסי. אמנם מגזר זה מוביל בפעילות שלו, ובשל התקציבים הרבים שעומדים לרשותו, הוא גם יודע ליחצן את המעבר לדיגיטל אבל המסר של שטראוס ושל דוברים אחרים היה שהחדשנות היא מילת מפתח כמעט בכל ארגון.

 

מתקדם משנה לשנה

כבר בשנה שעברה ראינו לא מעט ניצנים של חדשנות בכל מגזרי המשק. גולת הכותרת היא הענקת פרס לראש השב"כ דאז יורם הכהן על מצוינות טכנולוגית שמגלים אנשי הטכנולוגיה שלו, שבגלל אופיו של הארגון הזה אינם יכולים להיחשף אבל טביעות האצבע שלהם מוכחות יום יום ולילה לילה בפעילות של אנשי הארגון.

גם פרויקט תשתית טכנולוגית לניהול ותכנון מטרות ביחידת אופ"ש זכה גם הוא לפרס, מהווה אבן דרך משמעותית בחדשנות שמאפשרת לממש את מטרות הליבה של יחידה זו, והוא פרי יוזמה וביצוע של אנשי היחידה עצמם, חיילים בסדיר ובקבע.

חדשנות היא גם היכולת לנהל טוב יותר את ההון האנושי בארגונים גלובליים כמו למשל טבע. החברה זכתה ביישום חכם של מודול משאבי אנוש, שמאפשר כעת לכל הארגון לדבר בשפה אחת.

מעבר לתועלת שיש לפרויקטים המצטיינים, ההשתתפות בתחרות מעצימה ומחזקת את מעמדם של המנמ"רים ושל אנשי הטכנולוגיה. במציאות ארגונית מרובת מחלקות ואגפים, בארגון שליבת העסקים שלו רחוקה מטכנולוגיה, תשומת הלב שניתנת לאנשי המיחשוב ומערכות המידע בארגונים אלו היא מזערית אם בכלל.

טקס הענקת המצטיינים הוא יום חג לכל אנשי הטכנולוגיה בארגונים, יום שבו אומרים להם תודה והם אינם מסתירים את גאוותם. בחלק לא קטן של הפרויקטים, אל מקבלי האותות, מצטרפים המנהלים הבכירים ביותר של אותם ארגונים, חלקם אף דמויות מפתח בכלכלה הישראלית. עמידתם על הבמה יחד עם צוות הפרויקט מוכיחה את הקשר ההולך ומתדהק בין הטכנולוגיה ומערכות המידע, לליבה העסקית של הארגונים. טקס הענקת האותות הוא גם היום שבו המנמרים ממחישים את הפרגון הרב שיש להם לצוותים שעובדים איתם, ולראייה על הבמה ניתן לראות גדודים שלמים של עובדים מנהלים ומפתחים שביום ביום הם מאחורי הזרקורים.

אירוע מצטייני המיחשוב הוא יום חגם של החברות הטכנולוגיות העובדות עם הענף כל השנה. למרות שהתחרות מעניקה פרסים אך ורק למשתמשים, הרי ברור שמאחורי כל פרויקט עומד ספק שמימש כנראה את הדבר הראשון שמצפים ממנו: להיות שותף מלא של המנמ"ר להצלחה, ללוות אותו ולשמוח בשמחתו כאשר הוא מקבל אות תודה, שהוא גם אות הצלחה לספק ולמה שהוא מייצג.

איך עובדת התחרות?

התחרות כוללת שני שלבים מרכזיים, השלב הראשון שלב הגשת המצגות. צוות השופטים עובר על מספר רב של פרויקטים, הנמדד בכמה מאות כל שנה. מלאכת המיון נעשית קשה משנה לשנה.

שלב השלב השני הוא השלב הפרונטלי, שבו מוזמנים לראיונות אלו שצלחו את המשוכה הראשונה ולשלב השלישי זוכים להגיע אלו שקיבלו את הניקוד הגבוה ביותר בשני השלבים. ב-14 שנות קיומה הוכיחה התחרות שמצוינות, מקוריות אינם חד פעמיים. ניתן ורצוי לזכות בפרסים בכל שנה, כי המצוינות אינה נגמרת לעולם. היא כמו מעיין שופע במים שמתחדש בכל שנה, וממנו נהנים כולם.

אז אם עדיין לא הגשתם את הפרויקטים שלכם זה הזמן
http://www.itawards.co.il/
בהצלחה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים