חברות הגז באינטרנט: מה הן (לא) מציעות לנו

רפורמת הגז מ-2008 אולי קידמה את התחרות, אבל היא לא גרמה לאתרי החברות לתת שירות ראוי לציון ● סקרנו ודירגנו אתרים של שמונה חברות

14/06/2016 07:45
אריאל אשל, יועץ וארכיטקט ממשקי משתמש

שיעור צרכני הגז בישראל למטרות בישול הוא מהגבוהים בעולם, ומשווקות הגז מנסות כל העת להגביר את השימוש ביישומים נוספים. יצאנו לבדוק את האתרים שלהן על פי הרשימה המופיעה באתר משרד התשתיות (ציון לשבח בשל המידע המונגש היטב ובשל אפליקציית השוואת המחירים של גז בישול).

מה אנו כבר מחפשים בבואנו לשקול מועמדות של ספק גז? מחיר וטיב שירות. טיב השירות אומר אפשרות הזמנה מקוונת (דחופה או רגילה), אפשרות תשלום חשבון (תקף למנויי מכלים גדולים של בתים משותפים), הזמנת ביקורת תקינות, בחינת אזורי שירות והזמנת התקנה. אין לנו התנגדות שבמהלך הדרך יפתו אותנו לרכוש מוצרים נוספים. על השירות לעסקים בפעם אחרת.

רפורמת הגז משנת 2008 מקדמת אולי את התחרות אבל היא לא גרמה לאתרי החברות להיראות או לתפקד טוב יותר. לא לכל הספקים יש אתר, ושבעה מתוך שמונה שנבחנו לא קיבלו אצלנו ציון "עובר". על מידע מונגש כיאות, נגישות או על רספונסיביות – מרבית החברות טרם שמעו.

הספקים אינם מציינים מחירים באתרים שלהם, אבל לפחות חלקם מדווח למשרד האנרגיה – אכן משעשע. לא מצאנו קורלציה בין טיב האתר ובין עלות השירות, ובמקרה אחד (מיכלי 48 ק"ג) האתר הטוב ביותר (פזגז) הוא של הספק הזול בקטגוריה זו.

אינטרגז: מקום אחרון שהושג לגמרי בזכות. ציון משוקלל: 2 נקודות מתוך 10.


אתר מיושן בעל מבנה ניווט לקוי. על נגישות או רספונסיביות אין מה לדבר. פעולות מקוונות (אזור אישי) – אין. מפת אזורי שירות ומידע בטיחותי – אין. כתובת הדוא"ל שלהם היא דירה שכורה ב-Gmail. טלפון החירום מופיע באות לבנה על רקע בהיר והוא בכלל תמונה ולא טקסט חי, כך שלא ניתן להעתיק את המספר.

גם אם השקיעו בכתיבת מאמר על מעלות החימום הביתי בגז, הם לא ממש מאמינים באינטרנט – כי אפילו לא טרחו לשתול בסוף המאמר טופס קצר להזמנת ייעוץ מקצועי. הם גם לא מדווחים על מחירים למשרד האנרגיה.

ישראגז/שמש: מקום שישי-שביעי בהתאמה –  לא עולים כיתה. ציון משוקלל: 3 נקודות מתוך 10.

ניווט, תכנון, עיצוב ואיכות התוכן לקויים. יותר אוסף סיסמאות מאשר תוכן. אין מפת אזורי שירות, מידע בטיחותי לקוי וכך אף פעולות מקוונות (אזור אישי). על נגישות או רספונסיביות אין מה לדבר.

גז-יגל: מקום חמישי – נכשלו בענק על פעולות מקוונות. ציון משוקלל: 3.1 נקודות מתוך 10.


עיצוב מאיר עיניים, נגישות מליאה ומידע בטיחותי טוב אינם מכפרים על היעדר פעולות מקוונות והיעדר מפת אזורי שירות.

מרכז הגז: מקום רביעי – יש לאן לשאוף – ציון משוקלל: 4 נקודות מתוך 10.


ניווט, תכנון, עיצוב ותוכן לקויים. אזור פעולות מקוונות (אזור אישי) טעון שיפור מהותי. מפת אזורי השירות היא קובץ Excel להורדה, ועל נגישות או רספונסיביות הס מלדבר. נקודת האור באתר היא תוכן המידע הבטיחותי.

אמישראגז: מקום שלישי – מהר להרוס ולשדרג. ציון משוקלל: 5 נקודות מתוך 10.


לא נגיש ולא רספונסיבי. אזור הפעולות המקוונות (אזור אישי) טעון שיפור וכך אף נושאי הניווט, תכנון, עיצוב ותוכן (למשל מידע בטיחותי הוא קובץ PDF להורדה). יש מפת אזורי שירות. בשולי הדברים, באחת מהקטגוריות שבדקנו (מחיר מ"ק גז עבור צובר של בית משותף) הם יצאו היקרים ביותר.

סופרגז: מקום 2 – עדיין ציון נכשל. ציון משוקלל: 5 נקודות מתוך 10.

לא נגיש ולא רספונסיבי. אזור הפעולות המקוונות טעון שיפור מהותי. יש מפת אזורי שירות ומידע בטיחותי לא רע. עדיין הניווט, תכנון, עיצוב ותוכן מצריכים שדרוג. בשולי הדברים, באחת מהקטגוריות שבדקנו (מחיר מיכל 48 ק"ג) הם יצאו היקרים ביותר.

פזגז: מקום ראשון – כי הבינוניות מספיקה. ציון משוקלל: 7 נקודות מתוך 10.


ציון לשבח על ריבוע הקידום של "תיאום בדיקת בטיחות תקופתית". נגישות חלקית בלבד, לא רספונסיבי. יש מפת אזורי שירות וקיים אזור מובנה של פעולות מקוונות (אזור אישי) שרצוי לשפרו. הניווט והתוכן טעונים שדרוג ובפרט המידע הבטיחותי. באחת מהקטגוריות שבדקנו (מחיר מיכל 48 ק"ג) הם יצאו הזולים ביותר.

יש ממי לקבל השראה.

שורה מסכמת: המצב עגום. אמנם פזגז במקום הראשון (גם מבחינת עלות מיכל גז של 48 ק"ג), אבל מדובר בנחמת עניים – הן מבחינת הצרכן והן מבחינת ניצול המדיה להתייעלות ולהגדלת המכירות.

AvantiGas: שירות יעיל לדוגמה

AvantiGas: שירות יעיל לדוגמה

Origin Energy האוסטרלית: גם רספונסיבי וגם שירות ראוי

Origin Energy האוסטרלית: גם רספונסיבי וגם שירות ראוי

השדרוג חיוני עבור כל החברות הישראליות הפועלות בתחום הגז. יש שפע אתרים טובים מהם ניתן לקבל השראה – זה של Origin Energy האוסטרלית, AvantiGas ו-Calor הבריטיות או OnGas הניוזילנדית. יש עוד. ההשקעה בתכנון, בעיצוב ובהקמה של אתר שירות טוב אולי אינה שולית, אבל היא תחזיר את עצמה מהר מאוד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאת

    סקירה מצוינת ונכונה! אני מקווה שמנהלי האתרים/פעילות דיגיטלית של חברות הגז ייחשפו לסקירה ויפעלו לשפר.

אירועים קרובים