קידום אתרים בגוגל: הגולשים משתמשים בביטויי חיפוש ארוכים

אם הינכם אוחזים באתר אינטרנט יתכן כי כמו בעלי עסקים רבים גם אתם מנסים לפענח את החידה ולחזות מה מקישים הצרכנים בבצעם שאילתות חיפוש ברשת. ולא רק אתם, גם מומחים לקידום ולשיווק ברשת עוקבים אחר תנועות הגולשים ובודקים האם חלה אבולוציה בדפוסי התנהגותם. הם עוקבים אחר תמורות ושינויים באופן בו הם מנסחים את ביטויי החיפוש שלהם.

מחקרים עדכניים מצביעים על כך שביטויי חיפוש בעלי מילה בודדת או שתי מילים הולכים ופוחתים, בעוד שביטויי חיפוש אשר מונים ארבע וחמש מילים , ואף חיפושים בעלי שמונה מילים, הופכים נפוצים יותר. חשיבות הנושא נובעת מן העובדה שהעולם נעשה יותר ויותר דיגיטלי: שוק מנועי החיפוש נוגס כיום בנתח ניכר מעוגת הפרסום. כפועל יוצא חלק ניכר מבעלי העסקים רואה ב-Web תרנגולת המטילה ביצי זהב. מסיבה זו מייחסים המומחים חשיבות רבה למעקב ולהבנת הרגלי הלקוחות. כל שינוי שיתפוס אותנו בלתי מוכנים עלול לגרום לבעלי העסקים אובדן הכנסות.

סוגית ביטויי החיפוש תופסת ,איפוא, מקום מרכזי במחקרי התנהגות הציבור ברשת. חדשות לבקרים מתפרסמים נתונים עדכניים, ביניהם על ידי חברות מחקר פופולאריות כגון comScore ו-Nielsen Online המקדישות משאבים רבים לחקר הנושא.

פרסומים אחרונים העלו נקודות מעניינות רבות. אך המאיר עיניים מכולם היה הפרסום של Hitwise, אשר התייחס לזנב הארוך ("Long Tail") כפי שהוא בא לידי ביטוי באופן ביצוע החיפושים ברשת.

הזנב הארוך הולך ומתארך לו
נתוני Hitwise חושפים כי חיפושים בעלי מילה אחת עד שתי מילים נמצאים בירידה, לעומת ביטויי חיפושים המונים ארבע עד חמש מילים הנמצאים בעלייה. מסתמנת איפוא מגמה לפיה הגולשים משתמשים ביותר ויותר מילים בתיבת החיפוש של גוגל.

להלן הטבלה שהציג Hitwise:

התבוננות בטבלה מתגלה כי אחוז החיפושים הכוללים ארבע מילים עלה ב-12% מאז 2007, וחיפושים בעלי חמש מילים עלו ב-16%!

נתונים אלו תואמים נקודה בה דנתי לאחרונה במסגרת פרזנטציה בנושא קידום אתרים. הנקודה הינה שאנשים מחפשים כל דבר באינטרנט, ועושים זאת בדרך ההולכת ומתמקצעת. יוצא מפה, כי אם תשכילו להתאים את האתרים שלכם לחיפושים ארוכי-הזנב, תצליחו להביא אליכם גולשים ממוקדים. הללו יודעים בדיוק מה הם מחפשים וקיימת הסתברות גבוהה שינחתו באתר שלכם ויעצרו שם.

אביא, לשם ההמחשה, דוגמה פופולארית בתחום הקולינריה. הנושאים בישול, אפיה וכלים חד פעמיים, מוצגים כמושאי חיפוש מבוקשים ביותר לאחרונה אליבא ד-Google Insights. על פי תיאוריית הזנב הארוך, גולשים אשר נהגו בעבר להשתמש בביטוי חיפוש של שתי מילים "תבניות אפיה", ירשמו היום בתיבת החיפוש של גוגל כבר שלוש המילים "תבניות סיליקון לאפיה". לאור המגמה המוצגת פה, אתר שיענה על ביטוי זה יהווה את התחנה הסופית של הגולש שביטא בצורה מדויקת את מבוקשו.

הנקודה המעניינת היא שהזנב הארוך הולך ומתארך עוד יותר אפילו. לכן, ככל שהמחפשים הופכים ליותר מתוחכמים באופן שבו הם משתמשים במנועי החיפוש, כך יש לבעלי האתרים ולמשווקים יותר הזדמנויות להחדרת תכנים ומודעות פרסומיות שיתפסו את הזנבות הארוכים הללו.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ג'קי סויקיס

    רמי? או אולי שם בדוי של עוד מתוסכל. למה להגיב בצורה כל כך מכוערת? האם זה נובע מתזונה לקוייה או אולי מאימפוטנציה? בכל מקרה שכן ירבו כמוך זה עושה את העבודה שלנו (מקדמי אתרים אמיתיים) יותר קלה.

  2. ורדה

    רמי שלום איפו הפירגון? המאמר מצוין.אם מפריע לך,כתוב גם אתה על קידום אתרים עירית המשיכי לכתוב על קידום אתרים, ורדה קידום אתרים באינטרנט

  3. רמי

    לא רק שאני לא מסכים עם האמור לעיל, החוסר דיוק והקשקשנות נשפכים מכל מקום כאן. מדוע אתם נותנים במה לקשקושים כאלה חסרי בסיס. מי את גברת לוטן? איפה הרזומה שלך? מה זה בכלל אקזקיוטק??!!! תעשו לי טובה -- תכתבו שהיא בעלת אינטרס באתר PC.CO.IL וזהו!

אירועים קרובים