גייז והעיר הגדולה

התיירות הגאה היא אחד התחומים הצומחים בשנים האחרונות, ודי מוזר שלא הרבה סטארט-אפים נכנסו עד כה לתחום ● Kiki Scene הישראלית עושה זאת ומספקת את המידע המעודכן על הערים הכי גאות בעולם

אפילו הטרולי נצבע בצבעי הגאווה. אילוסטרציה: BigStock

תיירות גאה היא אחד הענפים הצומחים בעולם התיירות בשנים האחרונות. המספרים מראים את זה – על פי ארגונים שחוקרים את הנושא, מדובר בשוק שמגלגל עשרות ואף יותר מזה מיליארדי דולרים בשנה. אלא שלא צריך את המספרים כדי להיווכח – די להסתובב ביום ממוצע בשדרות רוטשילד או על חוף הים בתל אביב, בפרט בחודש הגאווה (יוני) ובשאר חודשי הקיץ, ולראות את הגייז הלא ישראליים הרבים שפוקדים את העיר.

גיא לייטרסדורף, ממייסדי ומנכ"ל Kiki Scene

גיא לייטרסדורף, ממייסדי ומנכ"ל Kiki Scene

הסיבות לעלייה הזאת הן רבות, אבל נראה שיש כמה מרכזיות: התיירים הגאים אוהבים לטייל, לבקר במקומות חדשים, להכיר אנשים (ובפרט גברים) חדשים ולבלות – ובממוצע, יש להם יותר כסף לעשות את כל זה. יש לזה אפילו מונח בעולם הכלכלה: DINK (ר"ת Double Income No Kids – הכנסה כפולה, בלי ילדים).

כמו כל תייר אחר, גם התיירים מקהילת הלהט"ב רוצים לקרוא את כל המידע הזה אונליין, באתר או באפליקציה. כיום הם יכולים לעשות את זה בעיקר באמצעות מדורים נפרדים באפליקציות כלליות, או באפליקציות מקומיות בערים המהוות אטרקציות מרכזיות עבור הגייז – מסן פרנסיסקו וברצלונה ועד ברלין ולונדון, למשל.

אפליקציה ישראלית חדשה בשם Kiki Scene מבקשת לקחת את התחום צעד אחד קדימה, ולאגד תחת קורת גג אחת את כל המידע שהתייר הגאה צריך, בערים שונות. כרגע היא כוללת 15 ערים: ניו-יורק, מונטריאול, ברלין, אמסטרדם, ריו דה ז'ניירו, שנחאי, ברצלונה, סן פרנסיסקו, לאס וגאס, לונדון, לוס אנג'לס, פאלם ספרינגס, מיאמי, מדריד וכמובן – תל אביב. אולם, אנשי Kiki Scene הציבו לעצמם יעד שאפתני מאוד: לכלול בה 200 ערים עד יוני הקרוב, הוא חודש הגאווה. כלומר: להכפיל את הנתון פי 14 בערך בשלושה חודשים וחצי.

המידע עדיין חלקי ביותר וכולל רק חיי לילה, אבל אנשי Kiki Scene מתעתדים להתרחב ואף להציע לתיירים הגאים חבילות הכוללות טיסה, מלון וצמיד המאפשר כניסה לכל המסיבות השוות ביעד שהם נוסעים אליו.

תל אביב, יא חביבי, תל אביב

Kiki Scene נוסדה על ידי גיא לייטרסדורף, ששירת בתחום הטכנולוגי בצה"ל ומשמש כמנכ"ל החברה. איתמר טסל משמש כמנהל הפיתוח העסקי שלה. החברה מונה 12 איש, רובם ישראלים וקצתם מאוקראינה, וכולם עובדים מהבית.

ההתחלה הייתה "בקטן", כשלייטרסדורף ועמיתיו ייסדו את אפליקציית Gay TLV Scene, שסיפקה מידע על חיי הלילה הגאים של תל אביב והייתה בשימושם של גייז רבים – תיירים ומקומיים.

הוא מספר ש-"יצאתי מהארון וראיתי שאין אפליקציה שמתארת את חיי הלילה הגאים של תל אביב, וכשכבר יש מידע – אלה בעלי ליינים ויחצ"נים שכותבים על המסיבות שלהם, מה שאומר תיאורים מפוצצים. חשבתי על מספר פרמטרים שלפיהם מודדים לאיזו מסיבה כדאי ללכת, האם מסיבה היא טובה או לא – ויישמתי אותם באפליקציה".

שלוש מ-15 הערים ב-Kiki Scene. מתוך האפליקציה

שלוש מ-15 הערים ב-Kiki Scene. מתוך האפליקציה

לייטרסדורף ראה כי טוב וכעבור כמה חודשים, לקראת מצעד הגאווה של תל אביב, החליט לקחת את המיזם צעד אחד קדימה: "יזמתי צמיד לתיירים בשם Pride Pass, שיקנה להם כניסה לכל המסיבות השוות באותו סוף שבוע גאווה בעיר. הרעיון תפס היטב ומרבית מקומות הבילוי והמסיבות של הקהילה הגאה בתל אביב נענו למיזם והשתתפו בו. מכרנו בווליומים מאוד גבוהים וראינו שזה מצליח". משם נולד הרעיון לאפליקציה העולמית.

אז איך זה בעצם עובד? לייטרסדורף מסביר: "אנחנו סוקרים את השטח באופן אקטיבי. זה מה שמבדיל אותנו מהמתחרים: הם בדרך כלל מפרסמים את מה שהם מקבלים מהיחצ"נים של המקומות. יותר מזה, האפליקציה שלנו כוללת אירועי אנדרגראונד, שהם בדרך כלל מעדיפים לוותר עליהם".

בהתאם למגמה העולמית, ואולי כצעד מתבקש לאפליקציות תיירות, בקרוב יוטמעו ב-Kiki Scene אלמנטים של מדיה חברתית. למעשה, לייטרסדורף ואנשיו מעוניינים להפוך את האפליקציה לרשת חברתית, שדרכה יוכלו תיירים גאים שנמצאים באותו המקום ובאותו הזמן לתקשר, להכיר ולקבוע לבילוי, טיול, סקס חד פעמי או כל דבר אחר.

לזה, כמו שאומרים, עוד חזון למועד. בינתיים, Kiki Scene היא עדיין אפליקציה יחסית בחיתוליה – היא הושקה לא מזמן ונכון לעכשיו, מספר ההורדות שלה עומד על כמה אלפים – אבל יש לה פוטנציאל רב. זמן העלייה של האפליקציה והמעבר מעמוד לעמוד אמנם ארוכים יחסית וכמה פעמים במהלך השיטוט היא קרסה לי, אבל העיצוב יפה ומזמין והשוק, כפי שכבר ציינתי, גדול ורחב.

מה הלאה? ב-Kiki Scene עובדים בשני קווים מקבילים – התפתחות בסצנה הגאה והתרחבות לעוד קהילות וקבוצות ממוקדות.

לייטרסדורף מציין ש-"אנחנו רוצים לפנות לכל קהילה שמוגדרת כקהילה, כולל קהילת הסטארט-אפים וההיי-טק, למשל, שזה וקטור שהתחלנו לעבוד עליו. הכוונה היא לקהילות שיש להן כמה אירועים בחודש או בשבוע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים