החברה הישראלית שהעבירה את רשות התחבורה של ניו-יורק לעידן הדיגיטלי

אחד הדברים המעניינים שהוצגו ב-OpenWorld 2015 היה פרויקט שביצעו במשותף אורקל, סמסונג ו-AuraPlayer, במסגרתו הם העבירו את הדו"חות שרושמים הפקחים בניו-יורק מהנייר אל הטאבלט

15/11/2015 14:42
מיה אורמן, מנכ"לית AuraPlayer. צילום: פלי הנמר

כנס OpenWorld 2015 של אורקל (Oracle), שנערך באחרונה בסן פרנסיסקו, משך אליו עשרות אלפי משתתפים וחברות רבות – מי מהן שנציגיהן הגיעו על מנת להתרשם וללמוד, ומי מהן שהציגו באירוע את מרכולתן.

אחת החברות המציגות הייתה AuraPlayer הישראלית, שהגיעה לתערוכה שנלוותה לכנס עם שורה של פתרונות, ובראשם אלה שיושמו בפרויקט משותף עם אורקל, סמסונג (Samsung) ורשות התחבורה העירונית של ניו-יורק.

AuraPlayer נוסדה בינואר 2009 לאחר שמיה אורמן, לשעבר עובדת אורקל ובעלת 12 שנות ניסיון ב-Forms שלה, חברה למנהל המו"פ ומומחה הג'אווה (Java) יוסי נקש. החברה נוסדה בישראל, אולם התרחבה מאז לאירופה ולצפון אמריקה והמטה שלה נמצא כיום בבוסטון.

במסגרת הפרויקט בניו-יורק סיפקה החברה פתרון שמאפשר לפקחים של הרשות לדווח על תאונות דרכים בטאבלט במקום למלא דו"חות נייר.

עד לא מכבר, דיווחו השוטרים של ניו יורק על תאונות בשטח באמצעות עט ופנקס.לאחר מכן הזינו פקידים במשרד את הנתונים ליישום Forms של אורקל, שאינו זמין בענן ולא נגיש שלא דרך המחשב השולחני. האתגר היה להכניס מודרניזציה תוך מינוף של המערכת המסורתית Oracle Forms. ברשות ביקשו לקבל מערכת שזקוקה לתחזוקה מועטה ומאפשרת להשתמש במכשירים ניידים, ללא צורך בפיתוח מערכת חדשה – פרויקט ארוך טווח, עתיר סיכונים ויקר.

מימין: אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף יישומי SaaS באורקל ישראל, ומיה אורמן, מנכ"לית AuraPlayer

מימין: אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף יישומי SaaS באורקל ישראל, ומיה אורמן, מנכ"לית AuraPlayer

במסגרת מערכת הדיווח שיושמה עושה הרשות שימוש בפתרון AuraPlayer, במערכת Oracle Mobile Cloud ובמכשירי טאבלט של סמסונג. השוטרים מצרפים תמונות ישירות לדו"חות ונעזרים בעטי S Pen כדי להזין בכתב יד שרטוטים ונתונים שמומרים מיד לטקסט. המערכת פותחה בשבועיים בלבד והביאה את הלוגיקה הנעולה של ה-Forms ישירות אל הענן.

יצוין כי המערכת של רשות התחבורה הניו-יורקית, שכאמור – מבוססת על פתרון AuraPlayer, עוררה עניין רב ב-OpenWorld והוזכרה גם בנאומו של סוהאס אולייר, סגן נשיא לאסטרטגיית ניידות באורקל.

שישה מודולים לניהול מלאי

פתרון נוסף שהציגה AuraPlayer באירוע מבוסס על שישה מודולים לניהול מלאי שהיא מציעה. הפתרון מוכן לפעולה מידית, וכל לקוח של E-Business Suite יכול להתחיל להשתמש בו תוך שעות ספורות. הוא הוצג בוועידה במכשיר Note 4 של סמסונג המצויד בסורק Koamtac, שמאפשר לסרוק ברקוד ישירות ליישום, על מנת לחולל מהפך בניהול מחסנים מסורתיים של ארגונים גדולים.

הפקחים לא צריכים יותר נייר. הפתרון של AuraPlayer

הפקחים לא צריכים יותר נייר. הפתרון של AuraPlayer

אחד החידושים הבולטים שהציגה אורקל בוועידה מכונה MAX. הוא מאפשר למשתמשים עסקיים שאינם מפתחים מקצועיים לפתח אפליקציות למכשירים ניידים באמצעות אשף וממשק של "גרור והשלך" (Drag and Drop). כך תוכל AuraPlayer לסייע למשתמשים במערכות המסורתיות ליצור ממשקי משתמש מודרניים בלחיצות עכבר ספורות.

אורמן סקרה באירוע, בפני אולם מלא מפה לפה, את מגמות הניידות והענן. מגמות אלה יסייעו לפתוח את מערכות הבק אופיס של אורקל בפני מפתחים רבים עוד יותר. היא ציינה כי בעזרת הפתרונות של AuraPlayer, סביבות פיתוח דוגמת זו של Xamarin, שחתמה לא מכבר על הסכם לשיתוף פעולה עם אורקל, מתחברות לשירות Mobile Cloud Service של אורקל. AuraPlayer, לדבריה, יכולה לספק את ממשק ה-API שמאפשר למנף את Forms באמצעות כלי הפיתוח האלה.

בישראל, מיוצגים הפתרונות של AuraPlayer על ידי בריליקס, המספקת פתרונות ושירותים בתחומי בסיסי הנתונים, ה-Big Data ואבטחת המידע, ומתמחה בטכנולוגיות בסביבת אורקל. אריאל לנדה, יועץ בכיר ומומחה בפיתוח והטמעת מערכות מידע ופתרונות מובייל בבריליקס, שהיה שותף לפיתוח הפתרון לניהול מלאי שמציעה AuraPlayer ושהדגים אותו באירוע, ציין כי הוא "מאפשר ללקוחות קיימים של Oracle E-Business Suite להביא את תהליכי ניהול המלאי שלהם לעידן הדיגיטלי המודרני. כך, הם יכולים לבצע תהליך מלא בעזרת אפליקציה המותקנת על הסמארטפון או הטאבלט שמצוידים בסורק ברקוד, תוך שימוש באותה מערכת Oracle EBS מסורתית, ללא שינוי קוד וללא צורך בפיתוח של פרויקט יקר ועתיר סיכונים, בעזרת יישום ומימוש של הפתרון של AuraPlayer".

הפתרונות של AuraPlayer מותקנים בארץ אצל מספר רב של לקוחות ממגזרים שונים בהם, בין היתר, ישראכרט, בזק בינלאומי, הארץ ועמידר.

רוצים לדעת מה עוד עשו הישראלים ב-OpenWorld 2015? לחצו כאן.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים