הרחפנים החכמים עומדים לכבוש את השוק

שוק הרחפנים החכמים עתיד לזנק עד 2021 ב-531% ● רותם רוגובסקי מחברת SkyPro, המתמחה בצילומי אוויר בגובה נמוך, סוקר את המגמות המרכזיות בשוק ומסביר מדוע הוא הולך להיות הדבר הבא

רותם רוגובסקי, SkyPro

חושבים להשקיע ברחפנים? אתם לא לבד. דו"ח חדש בן 434 עמודים מפרט איך ולמה שוק הרחפנים החכמים יגיד לגודל של 8.5 מיליארד דולר עד 2021. רק כדי לסבר את אוזניכם: השוק הצעיר הזה עמד בשנה שעברה על 1.6 מיליארד דולר. כלומר, מדובר בגידול של 531% בשבע שנים!

רחפנים חכמים הם כאלה שיש להם מחשב פנימי שחושב בשבילם ומאפשר להם מידה של אוטומציה, שמקלה מאד על עבודת המפעיל והופכת את הטיסה לחלקה ובטוחה יותר.

עומד לכבוש את השוק. רחפן חכם

עומד לכבוש את השוק. רחפן חכם

מה הסיבה לצפי האופטימי הזה? לפחות בתחום הצילום, ניתן לראות בבירור שטכנולוגיית הרחפנים החכמים לא רק מספקת תפוקה זולה יותר (תחשבו על המחיר של צילום אווירי ממסוק לעומת רחפן), אלא אף מאפשרת תוצאות טובות יותר ושימושים רבים יותר. רחפנים מסוגלים להגיע מהר, קרוב וזמין יותר, ולמגוון גדול יותר של יעדים, ולצלם או לסקור אותם. התקדמות טכנולוגיית הצילום מאפשרת להתקין על הרחפנים מצלמות איכותיות יותר ולשלוט בהן בצורה טובה ונוחה יותר.

הרחפנים יכולים לשמש למגוון מטרות, הרבה מעבר לתמונות יפות ולצילום. הם מסוגלים לשאת חיישנים שונים ומגוונים ולאפשר "עין בשמיים" למנגנוני ביטחון ובטיחות.
שימוש ביטחוני ושימוש אזרחי

אחת הסיבות להתקדמות המהירה הזו של טכנולוגיית הרחפנים היא שהמחקר מתבצע בשני ערוצים מקבילים: מצד אחד, בערוץ הצבאי-ביטחוני נעשה מאמץ חסר פשרות להגיע לעליונות טכנולוגית בכל פרמטר, ללא התחשבות בעלויות ומגבלות ייצור. מצד שני, בערוץ התעשייתי-מסחרי-אזרחי נעשה כל הזמן ניסיון לצמצום עליויות, הנגשה והפשטה של הטכנולוגיה לציבור הרחב. במילים אחרות, הצבא מייצר כל הזמן טכנולוגיות חדשות וחברות מסחריות מקבלות אותן בזרועות פתוחות לאזרחות. הטכנולוגיה של מל"טי הצילום והריגול הטובים בעולם תהיה מחר ברחפן החדש שלכם בבית.

ואם יש עדיין מישהו שחושש מיכולת הניהוג של רחפנים חכמים ומדמיין לעצמו מל"ט צבאי חמוש חג מעל יום ההולדת של בנו – הוא מוזמן לצפות בסרטון שמתחת ביכולת המדהימה שמציגים הרחפנים האלה, המצוידים בטכנולוגיה של אינטל (Intel).

כך שאם בעבר, אחת הסיבות לחשוש מרחפנים הייתה ההיבט הבטיחותי, כיום הטכנולוגיה כל כך התקדמה, עד כי היא הופכת את הרחפנים ליותר בטוחים מבני אדם. יותר לא נצטרף לסמוך על מפעיל מיומן שעלול לשגות. באמצעות שימוש בחיישנים ואלגוריתמים למניעת התנגשות, הרחפן ידע "לשמור על עצמו" גם בעקבות טעות של המפעיל – ועדיין לציית להוראות.

להרשמה לכנס eGov 2015 של אנשים ומחשבים לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים