ללמוד פיתוח קודים בדרך הכי לא משעממת

הסטארט-אפ Codemonkey שואף ללמד ילדים ובני נוער את הנושא באמצעות משחק, ולהשלים בכך את המחסור שקיים בתעשייה בעובדים בתחום

הקוף הצוהל של Codemonkey

פיתוח קוד הוא משימה קשה. הלימוד איך לעשות זאת ארוך ומהווה מגבלה עבור הרבה אנשים, מה שמוביל למחסור שקיים כיום באנשי פיתוח. כבר שנים רבות בוחנים רבים את הדרך בה נכתב קוד, על מנת לראות איך אפשר ללמד את הנושא בצורה יותר יעילה.

הסטארט-אפ הישראלי Codemonkey שואף להגיע גם הוא למטרה הזו ומציע לבני נוער ללמוד את הנושא באמצעות משחק.

Codemonkey הוא חלק מתוכנית האקסלרטור החינוכי של MindCET, שמיועדת לסטארט-אפים בתחום ה-EdTech שנמצאים בשלבים מוקדמים יחסית, החל מנביטת הרעיון ועד להתבססות הראשונית בשוק. חברות ויזמים נעזרים בתוכנית ומקבלים ממנה סיוע, חיבור לשיתופי פעולה ולמשקיעים פוטנציאליים, וייעוץ ממנטורים.

Gamification, או בעברית משחוק, הוא מגמה שפרוסה על פני מגוון מגזרים ומאפשרת העברת מסרים במערכות מחשב על ידי משחק. ארגונים גדולים בעולם בוחרים בצורה זו כדי להעביר מסרים ולדלות מידע רלוונטי מהעובדים שלהם. הם הגיעו למסקנה שהעובדים נפתחים כשהם נתקלים במשחק יותר מאשר בדרכים רבות אחרות.

אלא שהמגמה פושה לא רק בארגונים ויש חברות שמשתמשות בה לדברים שמופנים אל הצעירים. Codemonkey היא אחת מהן.

המשחק מבוצע על גבי ממשק מצויר, בו נראה פרופסור שצריך את עזרתכם, מלווה בקופיף קטן וחמוד, שאותו צריכים המשחקים להוביל על מנת לפתור מגוון בעיות, דרך שלל מכשולים ומשימות. הכול נעשה באמצעות הקוד.

המערכת מלמדת את בני הנוער עקרונות לוגיים של תכנות ובכך הופכת את משימת הלימוד לקלה יותר להבנה.

Codemonkey הוקמה ב-2013 על ידי האחים יונתן ועידו שור. היא פועלת במאות בתי ספר ומשתפת פעולה עם מט"ח (ר"ת המרכז לטכנולוגיה חינוכית), סנדיסק (SanDisk), קוואלקום (Qualcomm) ומארוול (Marvell).

החברה אף קיימה באחרונה תחרות ארצית בהשתתפות עשרות אלפי תלמידים מבתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים ברחבי הארץ, שהיו צריכים ללמוד כתיבת שורות קוד באמצעות המשחק. הפרסים שחולקו בתחרות עמדו על סך של 100 אלף שקלים.

חוות דעת

הפלטפורמה של Codemonkey מהווה דוגמה לחשיבה נכונה מחוץ לקופסה, זיהוי של צורך אמיתי ופיתוחו לכדי משחק מהנה מצד אחד ומחכים ושמיש מצד שני.

כאמור, העולם זקוק כיום לאנשי פיתוח רבים. המטרה של החברה, לזהות ילדים ובני נוער מתאימים ללימוד פיתוח קוד, היא חשיבה בזמן והבנה ששיטות הלימוד הנוכחיות קשות ומהוות מכשול מיותר ללימוד החומר.

לעומת זאת, לימוד באמצעות משחק מוריד את הלחץ של הלומדים ונותן להם כלים יעילים להבנת הלוגיקה הכרוכה בפיתוח קוד. הבנת הלוגיקה תאפשר בנייה נכונה של קוד והפנמה של האמצעים בהם מיישמים את הקוד, בכל שפת תכנות בצורה שונה.

הצלחת החברה תלויה בהרחבת הפעילות והמוצרים שלה, כמו גם בהשגת גישה למערכות רבות ככל שניתן להפצת הפלטפורמה של החברה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים